E30 Andreas Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Hei, er det noen som har noe erfaring med kobber toppakning? altså en helt plan pakning uten profiler. Noen som vet om dette holder tett på en turbomotor? evt med det locktite limet man bruker på mls'ene? Er selvfølgelig klar over at flatene må være helt rette og pakningen må være uten riper og hakk. menn er det noen som har noen meninger eller erfaringer om dette kan holde tett i det hele tatt? takker for alle svar
336mik Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Er vel meget vanskelig å få en sånn tett,men får man først til det,så har man vel en helt fantastisk topppakning. Hvorfor ikke bruke en mls pakning i stedet?
stroker Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Huske på at kobber skal varmes opp før du setter den på da Vet at kobber funker fjell på Harley med høykomp-motorer, så sikkert ikke noe problem det, men utfordringen er å få det helt tett
E30 ex Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Jeg prøvde med en slik skåret ut med "vannjet" og monterte med noe tettestoff/lim som ble anbefalt, men det ble ikke tett. Tror det er en blindvei for hobbytrimmere.
stroker Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Jeg prøvde med en slik skåret ut med "vannjet" og monterte med noe tettestoff/lim som ble anbefalt, men det ble ikke tett.Tror det er en blindvei for hobbytrimmere. Varmet du den opp før montering? Hvis ikke, så bæsja du på leggen...
ehrnst Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 en kompis prøvde på en 190 rant nå mye vann ut mellom blokk/topp at man kunne stå med en hageslange å etterfylle. den blei montert med varme etc
stroker Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Framgangsmåten ved montering er å varme pakningen så den er helt rødglødende, deretter rett oppi ei bøtte kaldt vann slik at den blir myk Så kan du montere
E30 Andreas Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 så du har trua på at det kan bli tett? har muligheten til å få skåret ut i vannjet. så man varmer kobberet og så kjøler det så det blir permanent mykt? eller vil kobberet ''sette'' seg/stivne igjen? har hatt mls til nå holdt trykket 100 mil på grunn av at turbotrykket spika litt. så bare sjekke opp andre muligheter før jeg går for mls igjenn... og lurer på om det er verdt å prøve kobber istedet? takker for svarene:D fint med forskjellige meninger
E30 Andreas Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 bunndelen i motoren er ikke verdt det mtp stempelringer osv. skal bygge ny motor seinere.
325ixturbo Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 hva med o-ring? He he, ja O ring... han mener sikkert som pianotråd for å få det tett
Lex-Talionis Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 hva med o-ring? He he, ja O ring... Ja O-ring.. Man o-ringer blokka, dvs freser spor rundt hver enkelt sylinder og setter nedi pianotråd. Da bruker man org pakning
Lex-Talionis Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 oki, har ikke hørt noe anna enn o-ringa blokk jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå