Gå til innhold

Byttet føler til bremseklossene, men lampa lyser enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, så bytta jeg bremseklossføleren i dag.

Men trodde at lampa skulle slukke da. Må den resettes, eller har jeg koblet noe feil? Noe som burde være rimelig vanskelig å koble feil.......

Skrevet

den skal slukke av seg selv, har nettopp byttet selv. Du skal ikke starte bilen etter den er byttet.

1. koble den på i boksen ved vannskjold. (+ kabel bør kobles av, så du ikke *lurer* systemet)

2. vri om tenningen til siste hakk før start, da vil lampa lyse litt sammen med alle andre, vri av tenningen. da vil systemet resette *feil medldingen*

3 start, lampa skal slukke sammen med de andre. Hvis føleren da er i orden self.

Skrevet
den skal slukke av seg selv, har nettopp byttet selv. Du skal ikke starte bilen etter den er byttet.

1. koble den på i boksen ved vannskjold. (+ kabel bør kobles av, så du ikke *lurer* systemet)

2. vri om tenningen til siste hakk før start, da vil lampa lyse litt sammen med alle andre, vri av tenningen. da vil systemet resette *feil medldingen*

3 start, lampa skal slukke sammen med de andre. Hvis føleren da er i orden self.

Takk for bra svar:)

Men vil dette funke for meg, siden jeg allerede har starta den?

Skrevet

Takk for bra svar:)

Men vil dette funke for meg, siden jeg allerede har starta den?

det vet jeg ikke, du kan jo prøve å koble den av igjen, og koble den til på nytt, det kan jo også være at føleren er defekt.

Skrevet
Låner innlegget litt jeg.

Må jeg bytte alle følerene? Er det ikke en føler på hvert hjul?

Takk for lånet :)

Pussig nok er det bare en føler pr aksel. Dvs en føler foran og en føler bak. Skal bytte klosser foran i kveld selv, og til de delene jeg har kjøpt, fulgte det med bare en føler.

Håper alt fungerer med en gang, skal ha bilen på EU i morgen tidlig.

Skrevet
Føler venstre foran og høyre bak. Skal ikke trenge å resettes på noen måte. Det ordner seg selv. Trådstarter har du byttet begge?

Nei har ikke byttet den bak. Den foran var i nedslitt, og ble byttet i forbindelse med bremseskift. Har ikke sett om den bak har vært inntil enda. Kan jo være at det er på tide med bremseskift bak også.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...