Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter stor interesse for denne E30èn min, så er det kanskje på tide å lage en prosjekt tråd :)

Skal bruke hele vinteren på å renovere bilen, for denne bilen skal bli strøken! 8)

Info om bilen:

- BMW 320 som er bygget om til M3.

- BMW M5 motor på 3,5l og 286 Hk. Chipet og bedre eksos, så skal være rundt 310 Hk nå

- 325iX bakaksling, grunnet lavere utveksling

- E36 M3 tannstang

- Ellers er bilen ribbet for alt, veier 1020 Kg. Ca 50/50 vektfordeling.

- Bensintank, spylertank og batteri er flyttet til bagasjerommet, pluss lodd på 40 Kg.

Planer for 2008/2009 vintersesongen:

Bilen skal gjennomgå en full renovering. Ny glassfiber er bestillt av M3 Evo typen (noe bredere)

Ellers skal bakaksling og dempere byttes, må prøve å få bilen til å ta tak når jeg gir gass :P

Så satser på at denne bilen blir bra til slutt :)

Flere bilder kommer i morgen, men her er ett ivertfall.

smdi4vfqyepv07mhq2jd.jpg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja dette ser virkelig låvende ut :D gleder meg til flere bilder fra prosjektet ditt. står motoren i bilen eller må du montere å tilpasse.? jeg begynner med montering på min i helga. ser ut som vi har like planer for bilene våres. jeg hadde radiatoren bak på en e30 bilcrossbil å fikk aldri lufta skikelig ut. har du noen tips til meg :)

Skrevet
ja dette ser virkelig låvende ut :D gleder meg til flere bilder fra prosjektet ditt. står motoren i bilen eller må du montere å tilpasse.? jeg begynner med montering på min i helga. ser ut som vi har like planer for bilene våres. jeg hadde radiatoren bak på en e30 bilcrossbil å fikk aldri lufta skikelig ut. har du noen tips til meg :)

Motor og alt er på plass :)

Når det kommer til radiator bak, så er det viktig å ha en ekstra eletrisk vannpumpe bak, og kjøp den som Kollevold eller Gundersen Motorsport har. Har du påfyllingstanken bak? I så tilfelle er det lurt å jekke bilen opp bak slik at du får vannet fram lettere, og så lufte på toppen av termostathuset, er en liten bolt der. Dette burde ikke være et problem når du har eletrisk pumpe :)

Har hatt radiator bak på de to forrige BMWène mine, og har aldri slitt med kjølingen :)

Lykke til videre med prosjektet ditt, skal følge med i tråden din :)

Men men men, hvis du skal ha M5 motor og radiator bak så kan du få problemer, for M5 motoren er visst en plage å lufte selv med radiatoren i front.

Skrevet
du skal vell beholde samme "looken" på bilen? hvit m/ M-stripene er :clap:

Må nok skuffe deg litt der. Bilen blir i en fin gulfarge og med noen svarte striper (ikke "Viper" striper) Blir og noen detaljer i svart.

Hvit med M stripene er selvsagt det egentlige rette på M3. Men er vel gøy å ha noe som ikke alle andre har?

Lover deg at du kommer til å like lakkeringen :wink:

Skrevet
E det du så bur på hålandsveien?

M5 maskin eller M3 maskin 3.0 literen e på 286 hk mens 3,6 m5 e på 315hk...? kass har du?

BMW M5 motor på 3,5l og 286 Hk

Altså han har E28 M5 motor :wink:

Skrevet
E det du så bur på hålandsveien?

M5 maskin eller M3 maskin 3.0 literen e på 286 hk mens 3,6 m5 e på 315hk...? kass har du?

Ja jeg holder til på Hålandsveien :)

Det er nok en E28 M5 motor som Torbjørn sier, det er blitt sagt at den skal være den sterkeste av M motorene, så passer meg fint :)

Hvor holder du til på Torvastad?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...