snabbast Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 har gleden av å kjøre en e34, en drøm å kjøre om sommeren, MEN sliter mildt sagt på nå på glatta, slipper i annehver sving (både frivillig og ufrivillig:)) og sliter med å komme opp bakker når det er glatt og jeg ikke får god nok fart inn i bakken.. Så kommer spørsmålet, er det jeg som rett og slett er dårlig til å kjøre?kan det være dekkene? eller er bilen rett og slett ikke god nok når det blir glatt??
Odd-M Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Forutsatt at understellet er friskt og tight og det er skikkelig dekk så skal det være en bra vinterbil. Min gamle E34 var senktet 35mm, med påfølgende økt cambervinkel på bakstilling. Det gjorde den litt nærvøs. Slapp brått og mye når den først kom ut med hekken. Men grepet var i utgangspunktet meget bra. Jeg kjørte med dekk av ypperste kvalitet, Nokian Hakkapelita.
raynik Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Har nok med dekkene.. har hatt flere E34 på glatta, den verste er er 518 da den er for lett forran.. bruk dislaved norfrost.. da har vertfall mine hengt fast som lim på veien,... tror dekkene spiller stor rolle på E34. kansje legg litt vekt baki.
Espen^^ Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 e34 er grei på glatta den. men komme jo an på om du har gamle dekk? eg har litt gamle dekk på min med litt lite spor bak. komme meg no fram
Al Bundy Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Skaff deg en diffbrems så kommer du opp bakkene.. Det at den slipper i svinger er vel enten at du kjører for fort, du har dårlige dekk, du gasser for mye eller at det er feil i bakstillingen din.
benger Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Kan ikke huske at jeg satt meg fast med min e34. (senket 30mm) Kjørte på nye Nokian Hakka. RSI. Satt som et skudd Bilen er og lett å kontrollere ved slipp, en god vinterbil!
B3KK15 Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Har så sinnsykt bra vinterdekk att jeg nesten sliter med å sladde
knut_olestad Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Diffbrems er absolutt et pluss ja. Merker stor forskjell på min E28 uten diffbrems i forhold til den forrige som hadde det, kan ikke sammenlignes. Jeg kjører forøvrig på samme type felg og dekk som på den forrige, toyo, meget fornøyd med de
snabbast Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Skrevet Desember 2, 2008 er en 518 ja, ble nok kanskje litt mye sladding i fjor, uten at det var nok snø, noe som har resultert i slitte pigger
Gunnar Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Gode dekk er alfa omega for fremkommeligheten på alle 2WD-biler. Stikk og kjøp deg et nytt sett med ferske kvalitetsdekk.
MERN Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 jeg kjørte nankang piggfrie vinterdekk på min gammle e34 520i. den var senket 60/40 og synes det funket utrolig bra! Mye bedre enn min nåværende 320i med diffbrems og kumho vinterdekk. Dekkene har nok en del å si ja, kan anbefale nankang til e34 hvertfall.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Holder meg til de nordiske dekkene, helst Nokian, da masse av disse kinesike greiene ikke funker på skikkelig norsk vinterføre. Jeg har enda til gode og ikke komme meg opp de bratteste bakkene i byen
S.Hafsmo Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 noen her som kjører litt større hjul på vinterdekka? som f.eks 17"? har litt lyst på litt større vinterfelger da bilen ser nogenlunde trasig ut når man går fra 18" til 15". men om det blir helt rævva på vinterføret er det jo ikke noe å tenke på.. forøvrig med de halvslitte vinterdekka jeg har nå vil jeg si at bilen har ganske god fremkommelighet! selv om jeg nesten snurra igår.
EasyL Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Alle dekk er "fersk vare", spesielt vinterdekk. Etter kun en sesong har vinterdekkene blitt hardere og mistet mye av de beste egenskapene. Så man bør ikke bruke de for mange år. Spesielt ikke hvis de er mye slitt. Selv om loven er 3mm så bør du kjøpe nye dekk lenge før det. Generelt får du det du betaler for ved dekkjøp. Gode kjente merker som gjerne koster litt mer enn kinadekk er absolutt veien å gå. Hjula er det eneste som er i kontakt med veibanen så der sparer ihvertfall ikke jeg på pengene!
sveinern2 Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 kjørt med sommerdekk til nå, og har nettopp komt hjem fra dekkbutikken med 4 splitter nye michelin x-ice X-i2, på svarte stålfelger Fikk prøvd å sladda litt på vei hjem, og det virker som gode dekk om er lett å håndtere og forutsigbare=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå