TJ Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 noen her som kjører litt større hjul på vinterdekka? som f.eks 17"?har litt lyst på litt større vinterfelger da bilen ser nogenlunde trasig ut når man går fra 18" til 15". men om det blir helt rævva på vinterføret er det jo ikke noe å tenke på.. forøvrig med de halvslitte vinterdekka jeg har nå vil jeg si at bilen har ganske god fremkommelighet! selv om jeg nesten snurra igår. Jeg har kjørt på piggfrie 235-45-17 i 3 vintre nå, og det har gått mye bedre enn forventet/fryktet. Må bare være litt varsom når veien er full av sørpe, da bredere dekk naturlig nok lettere flyter oppå dette. Men så lenge du bruker hodet når du kjører vinterstid, så fungerer dette hvertfall veldig bra for min egen del.
Yngvejos Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 noen her som kjører litt større hjul på vinterdekka? som f.eks 17"?har litt lyst på litt større vinterfelger da bilen ser nogenlunde trasig ut når man går fra 18" til 15". men om det blir helt rævva på vinterføret er det jo ikke noe å tenke på.. forøvrig med de halvslitte vinterdekka jeg har nå vil jeg si at bilen har ganske god fremkommelighet! selv om jeg nesten snurra igår. Jeg kjører 16" på vinterhjulene, da ser ikke bilen så ufattelig kjip ut, men det blir fremdeles masse gummi. Det fungerer ypperlig på vinterføre med 225/55R16 Nokian hakkapelita. http://i7.photobucket.com/albums/y270/Y ... G_2080.jpg
S.Hafsmo Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 blir absolutt en forbedring fra 15" til 16"! hvor handler dere dekk fra? har sett litt på dekkskift.no og eiker.no men det er jaggu gode priser på 16 og 17" vinterhjul.
Hyggmaister Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Kjører 195, og er utrolig imponert over bilens evne til å klatre når det er glatt - har aldri, dvs ALDRI, måttet gi meg opp bakkene til huset vårt (1 kilometer med smale oppoverbakker, ikke no salt her i garden, brøyting av og til), eller andre bakker jeg har prøvd å utfordre meg/bilen på!
Eksos Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 E34 skal vell ikke vere den verste bilen på vinteren, hadde ingen store problemer med 520'en vi hadde før iallefall.. Sliter derimot litt med E30'n min nå, kommer meg frem, men har ikke mye grep akkurat =/ Bilen er senka 60/40, og skrever derfor relativt greit bak.. 185/70-14, kliss nye Michelin X-ice.. Var dette ett dårlig valg til min bil, eller er det rett og slett pga. hjulstillinga?
Thomassino88 Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 har ikke hatt noen problemer med min 316 e30 med sveisa 323 diff.jeg har bra dekk da Nokian hakkapelita
bmw pat Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 kjører e39 med 17toms piggdekk (continental), kommer frem over alt. ingen problemer. skrur en derimot av antispinn og traction , så er det håpløst opp glatte bakker. utrolig effektivt det systemet
BMW_Racing Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Min E34 går "stortsett" greit på glatta. Nå kjører jeg på dårlige sommerdekk da. Gode dekk er viktig. Hafsmo ? om du bruker vinter programmet på automaten noe mye ?? Er det noen som har erfaring me Pirelli ice storm dekk ???
JonasD Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Reine rattkjelker gamle bmw-er! Faren min hadde to 5-serier, begge sladda som bare juling!
S.Nilsen Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Jeg kjører E39 og den syns jeg er super på vintern antispinn så fram og opp kommer man så er det bare ett taste trykk så kan man sladde og leke seg
Grasatfahrer Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Vel , for det første kan jeg ikke forstå at noen kan påstå at E34 er dårlig på glatta. Da må det være 1 av 2 ting ( eller begge) 1. elendige vinterdekk (eller sommerdekk) .. 2. du kan rett og slett ikke kjøre bil. - E34 ( muligens med unntak av 518 , som jeg aldri har prøvd) har en fantastisk god balanse sammen med tyngde , noe som gjør at den ligger godt på veien og er ganske stabil, og man kan kjøre ganske fort på vinterføre med den. - Bilen vil være litt mer nervøs med diffsperr , men den vil ta seg bedre fram. - Bilen er så forutsigbar at man merker det LENGE før den slipper bak og man kan da forbrede seg i god tid til å rette opp sladden. - Alle e34 med 6ere styres lett med høyrefoten. - Mister man grep fremme har man rett og slett alt for stor fart , både i forhold til fartsgrensene og forholdene (ihvertfall med piggdekk) Selv kjører jeg M5 på vinteren med 16" og 215 piggdekk rundt om , på en 520 hadde jeg kjørt med standard dekk dim eller litt smalere om du bor en plass der det er mere våt snø en vinterføre. Forøvrig hadde jeg en E39 med solar maskin , den var helt rå på vinterføre .... ihvertfall sålenge en hadde anti-sladd og traction controll på ..
jelpoole Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 e30'n min er kansje en sliten gammel 316, men fy F"#! å den kan sladde på vinterføre det er heller ikke noe problem å ligge å kjøre pent på glatta(her er det psyken som sliter mer gitt ) eneste er på superblank is er det ikke like lett å ta igang igjen da men....
Gunnar Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Ser mange har fått tak i Michelin X-Ice Xi2... jeg får f... ikke fatt i til min. Skal ha 215/65-16" (originaldim), og det er det ikke noen som har. Den ene Michelinforhandleren i byen sa tidligst jan/feb 09 for Xi2. Kunne tilby meg X-Ice FL (Facelift).. det var "gamle" X-Ice med en ny type gummi. Vil ha de fordi de visst nok ikke er fullt så myke som ContiVikingContact 5 og Nokian Hakkapellitta. Syns rett og slett noen av disse nye dekkene er så myke at bilene oppleves nervøse og ustabile. ContiVikingContact 2 og 3 var bra. 4 har jeg ikke prøvd, men 5 har fått Nokian-tendenser... Sliter derimot litt med E30'n min nå, kommer meg frem, men har ikke mye grep akkurat =/ Bilen er senka 60/40, og skrever derfor relativt greit bak.. 185/70-14, kliss nye Michelin X-ice.. Var dette ett dårlig valg til min bil, eller er det rett og slett pga. hjulstillinga? Prøv med en sandsekk eller to baki..
Sir Hofstad Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Kjører mye forskjellige biler og vil si 325en overasket meg med nye Good-year friksjonsdekk. Drar seg frem over alt
S.Hafsmo Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Min E34 går "stortsett" greit på glatta. Nå kjører jeg på dårlige sommerdekk da. Gode dekk er viktig. Hafsmo ? om du bruker vinter programmet på automaten noe mye ?? Er det noen som har erfaring me Pirelli ice storm dekk ??? W (winter) er ikke et manuelt velgbart program på min. derimot er A(adaptive) med innebygget vinterprogram som tar løst i 2-3gir dersom hjula har problemer med grep. dette har kun blitt aktivert 1 gang (dersom det ikke var noe galt den gangen) og da ble bilen så råtten at jeg ikke klarte å dra den løs på holka.. men har sett litt rundt nå, og det lønner seg jo nesten å kjøpe komplett felgpakke fra Eiker med 225/45/17 og m5 look felger, enn å kjøpe brukte felger og nye dekk.. dog husker jeg ikke hvilke type dekk som fulgte med, men sikkert ikke beste av det beste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå