Ballder Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Har en e39 der klima/ac kompressoren går hele tiden ved bruk i kuldegrader. Vet det står at ac delen skal frakobles ved 5+ ca og kaldere, men er det noen der ute med en e39/e36 som bruker ac delen hele året, eventuellt prøvd dette, og sett om kompressoren blir hengende på til all tid. Står bilen lenge på tomgang ved rundt null grader, så begynner den og slippe taket på sånn ca faste intervaller, men en liten kjøretur, for så og stoppe opp igjen, så er den innkoblet hele tiden igjen helt til det blir skikkelig godt og varmt i fronten. Skal det være slik på en relativt "moderne" bil, eller er det en eller annen føler som kødder med meg her. Hadde full klimaservice med vakumering og hele pakka i dag, og den funket eksemplarisk inne på verkstedet (17/18 grader). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 På min tidligere bil som var en mercedes så kjørte jeg alltid med klima på auto hele året. Etter at jeg kjøpte E39 så ble jeg litt i tvil om dette var bra og kjøre med på vinteren. Ringte BMW og spurte. Fikk der beskjed at AC kunne være på hele tiden. Var ingen fare. Kupen holder seg tørr og fin med klima innkoblet. Bruker aldri gummimatter i min bil. Bare filt matter. Klimaen holder de tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 Det er slik jeg også gjør med firmabilen (nissan) men der går ikke kompressoren hele tiden. (innkoblet ca 5-10 sek, for så og koble ut i nærmere ett min.) Aner meg at det ikke er bra at kompressoren subber og går kontinuerlig uten stans, men om et er slik dem vanligvis oppfører seg, så er det sikkert ok. Hadde du nimitz, kunne tatt deg bryet med og åpne panser for og se om kompressoren din kobler ut og inn, eller om den henger med uten stans rett etter en kjøretur ved 0 grader eller kaldere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Det er slik jeg også gjør med firmabilen (nissan) men der går ikke kompressoren hele tiden. (innkoblet ca 5-10 sek, for så og koble ut i nærmere ett min.)Aner meg at det ikke er bra at kompressoren subber og går kontinuerlig uten stans, men om et er slik dem vanligvis oppfører seg, så er det sikkert ok. Hadde du nimitz, kunne tatt deg bryet med og åpne panser for og se om kompressoren din kobler ut og inn, eller om den henger med uten stans rett etter en kjøretur ved 0 grader eller kaldere? Det kunne jeg nok ha gjort hvist jeg hadde vært hjemme, men jeg er på jobb i nordsjøen. Kommer hjem om en uke. Skal prøve og huske på det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Har også A/C på hele året for å unngå dugg på rutene o.l., og tror kompressoren snurrer det meste av tiden, også når det er kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 Kan bare ikke fatte at det er slik den skal være ment og fungere. At den skal gå hele tiden alltså. På firmbilen (04 navara) så er det så vidt kompressoren blir koblet inn i ny og ne. (innkoblet i maks 5 sek av gangen, for så og ta en pause på rundt minuttet) Derfor jeg vil vite om det er normalt at den surrer og går hele tiden. Slik jeg har forstått det, så skal forsåvidt ikke kompressoren starte opp når det kryper under 0 grader, noe som motstrider det at den går hele tiden. 5 kalde her i dag, og kompressoren subber og går. Noen som virkelig kan klima/kjøleteknikk som kan svare på dette her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå