Roffern Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei Er det noen der ute som kan fortelle meg hva som feiler bilen min?????? Har vært inne 2 dager på GS BILDELER avd BUD på feilsøking uten at de fant noe.. Dette ble da selvfølgelig kostende 7000kr for INGENTING. Problemet er da at bilen har mistet "draget" turbo skal være fin. Det jeg lurer på er om det kan være diesel pumpa el luftmengde måler som har tatt kvelden. Noen som vet om andre ting som kan forårsake dette? Håper det er noen der ute som kan hjelpe:)
mhane Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Kan du spesifisere litt nærmere hva som ligger i å "miste draget", er det over hele turtallsregisteret, går motoren urent på tomgang etc.
stroker Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Har du sjekket veivhusventilasjonsfilteret ditt?? Hvis ikke, gjør det!
Ron Jeremy Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Vel, min E39 530Dat 01 model, så gikk turboen, selvsagt da går den elendig og ryker for jævlig, så dette er enkel greie å se å oppleve, det festlige var at LMM min også var fucked. Det også gjør sitt for at bilen går dårligre, for meg så opplevdes det som om turboen var for liten på en måte, den dro godt i bunnen av, men så flatet den veldig ut, etter turbo bytte var den dau pga LMM'en, men etter den ble byttet, så har den vært meget sprek! Jeg ble fortalt at typisk tegn på at LMM'en har gått, er at den kan bli litt mer gjerrig på suppe, og gå noe dårligre, er visst de som kjører med slikt i flere år uten å merke det. Min bruker 0.9 ved ren bykjøring og 0.62 ved kjøring på motorvei.
Roffern Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Den har ikke det skyve den skal ha. Det er over hele linja.Men den går ikke helt ræva da å jeg vet at turbo er fin. det rare er at av og til vist man "leker" litt med gassen før man båttner så går den snesten som den skal enkelte ganger. Det er ikke noe svartrøyk el lignende.
stroker Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Kanskje LMM CRC har en rens for LMM, mulig det kan hjelpe....
stroker Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Kan vel også være at EGR er sotet skikkelig... Søk på EGR, jeg har en tråd, der ligger det link til en Audi-post for utfyllende info rundt EGR
Roffern Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 tenkte å prøve å skifte LMM først jeg da.. Men er litt usikker på hvilken jeg skal prøve.. tenkte å prøve den fra bilxtra da for å spare litt penger:)
stroker Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Ellers kan du vel sikkert få tak i en LMM på et huggeri...
Ron Jeremy Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Burde du ikke sjekke om hvordan LMM er før du bytter denne, min lå utenfor verdiene den skulle, så det bør vel gjøres får du blåser flere penger på ting som kanskje ikke er verdt å bytte?
Roffern Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Feilsøk på LMM du tenkte på da el?
Roffern Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Har vel ikke et bilde av hvor LMM og EGR sitter? Er litt usikker
Bjørner Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Her sitter EGR, http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2333&hg=11&fg=40 Kanskje denne tråden på kan hjelpe deg; http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-series-e12-e28-e34-e39/help-530d-turbo-failure-not-8697.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå