Bmw mann Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Sikring nr 37 på en 93 modell Is ryker hele tiden. Det er en 5amps sikring som styrer høyre baklykt, høyre parklys framme, instrument lys i speedo, og lys på varmeapparat. Sikringen har virket fint helt til jeg monterte Xenon lys i nær å fjern lys + tåkelyktene. Xenon i seg selv skal jo være strøm besparende... ?
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Det har vel ikke noe med det å gjøre om den ikke er til Xenonen. Men xenonlys krever 15 amp. sikring da de trekker mye strøm ved tenningen. Ved for små sikringer er det lett for att de bare blinker og ikke tenner som de skal.
Bmw mann Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Det var mulig det jeg tenkte og. At ballasten trekker litt mer strøm der og da, mens den i lengden bruker mindre. Så derfor prøvde jeg en 20amps sikring. Det lovet ikke noe bra. Hele sikringen smeltet bort.. Det var nesten ikke plastikk igjen rundt sikringen. Men heldigvis ingenting annet som ble ødelagt..
Mexos Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Har du isolert kontaktene godt når du koblet de opp inne i lykta? kan være pluss og minus kommer borti hverandre her og kortslutter sikringen.
Bmw mann Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Der sier du muligens noe. Det må jeg sjekke igjen. Men det er orginalt i så fall. All kobling jeg har gjort er blitt gjort på utsiden, og alt er veldig bra isolert.
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Du bør nok heller sjekke ledningene ved koffetlokk hengsle for kortslutning. det er jo sikring til parklys og ikke hovedlys.
Bmw mann Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Stemmer det, hoved lysa virker fint. Mens parklys, høyre baklykt, coupe lys, lys på speedo å viftepanel virker ikke
325i! Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Stemmer det, hoved lysa virker fint. Mens parklys, høyre baklykt, coupe lys, lys på speedo å viftepanel virker ikke ta deg en liten tur bak i bagarsjen. så ser du på venstre siden og letter opp en gummi tettning der ledningene inn.da finner du sikkert mange ledninger som har blitt gnegd på og ligger inntil karroseri og gjør at sikringen din går;) du kan forlenge ledningene litt og isolere de med krympestrømpe.
Bmw mann Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 Det er det rareste... Sjekket ledningene i koffert lokk, og alt ser fint ut. ikke noe brudd eller mangel på isolasjon. Men så stoppet problemet opp, helt til nå for 3 uker siden. Da startet sikringen og ryke igjen. Og den ryker bare jeg prøver sette i en ny...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå