Michaeel Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Jeg skal bytte travers foringene på bilen min siden de er gåen. men jeg fant ut at de sitter sinnsykt godt. Jeg har snakket med en lærer på vgs for og høre om de kan gjøre det siden de har bokk og får bilen i luften. men det var helt umulig sa han. Han sa at jeg måtte på Bmw og får de til og bytte forigene. Da er spørsmålet mitt: Klarer jeg og bytte disse selv ? klarer jeg dette uten løfte bokk, men med bare med vanlige garasje bokker liksom? og hvilket verktøy trenger jeg. Håper noen av dere har noen forslag til hvordan dette gjøres. MvH Michael
kbteknik Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 du klarer det da... med masse godt humør for det kan være en drittjobb, har flere gange ligget på garasje gulvet og byttet de..
Michaeel Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Okei det var en god nyhet men kan du fortelle meg hvilket verktøy og en måte og gjøre det på slik at noe ikke går i stykker..
Ingebrigtsen Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Haha helt umulig sier han? Fy faen for en pingle.. Er en grei jobb det altså.. Bruk en stikksag el. lign så kapper du foringa i 2-3 deler (skjærer fra bolthullet og utover), da får du den greit ut
Michaeel Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Hehe, ja, han er en jævla pingle lærer på vgs og sier det er umulig! det er bra for dem som skal lære.. :s men da har jeg et spørsmål til til deg Ingebrigtsen. jeg skal ha i powerflex foringer der! er de vanskelig og få på plass ? ;s
Ingebrigtsen Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Nei det er det lureste du kan gjøre for dem klarer du å presse inn igjen med håndkraft Satte inn det selv og Hehe han læreren burde være flau..
pedro Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei Michaeel Med en garasjejekk en gummikloss et vanlig skrallesett noen fastnøkler RIKTIGE foringer og en stikksag hvis du velger den varianten så skal du på en kveld pr side klare dette selv Neste side er jo altid enklere Bilder finner du på GS bildeler eller Koed Se godt over tegningene av bakstilling så du vet hva som venter deg Bestill riktige deler og sett av to kvelder Bruker du ikke powerflexforinger alier deg med noen som har presset ut foringer før en enkel jobb egentlig. Du kan jo forklare professoren hvordan du gjorde det i etterkant Bare det er vel verdt bryet Bakstillingen til spes E 30 er en noe værre jobb. Lykke til Pedro
Ingebrigtsen Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 En kveld pr. side? Brukte vel 2-3 timer på begge to jeg og det var første gangen for meg og
S.Arnesen Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei Michaeel Med en garasjejekk en gummikloss et vanlig skrallesett noen fastnøkler RIKTIGE foringer og en stikksag hvis du velger den varianten så skal du på en kveld pr side klare dette selv Neste side er jo altid enklereBilder finner du på GS bildeler eller Koed Se godt over tegningene av forstilling så du vet hva som venter deg Bestill riktige deler og sett av to kvelder Bruker du ikke powerflexforinger alier deg med noen som har presset ut foringer før en enkel jobb egentlig. Du kan jo forklare professoren hvordan du gjorde det i etterkant Bare det er vel verdt bryet Bakstillingen Spes E 30 er en noe værre jobb. Lykke til Pedro Imponert. En . og null , på ett så langt innlegg er ikke dumt
Michaeel Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Takker for svarene. men hvorfor skal jeg se på forstillingen ? er jo i bakstillinga jeg skal bytte! de som holder opp hele driten hmm
Espen^^ Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 på min e34 satt dei som F... men dei kom etter kvart når eg fikk skjert 2/3 snitt i dei. eg gjorde det med traversen stod på bilen. Visst du skal gjøre det ekstra lett når du skal ha i nye så kjøper du poly foringer. dei er todelt med ei hylse du trer igjennom dei sklir rett på plass
pedro Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Jepp hvorfor sjekke noe som helst?? Jo såklart er det bakstillingen du bør sjekke. Skriveleif det der. Kan si at det som var meningen er at hvis du er litt forberedt, så går jobben lettere. Ingebrigtsen brukte bare to timer han og fint er det for ham Du kan sikkert også klare det hvis du er like dreven. Supert et min skrivefeil ble tatt opp i værste mening. Har nå fått flere tilbakemelddinger på hvor dum og hjelpesløs jeg er. Til politiet kan jeg si at jeg skammer meg dypt og aldri skal jeg mer slurve i innleggene mine. Forran er framme og bak er jo der bake For en idiot jeg var Ikke har jeg peiling heller Michaeel, så se bort fra hele greia. Og klarer du det på to tre timer kan du selvfølgelig også sende en PM MVH Pedro
Ingebrigtsen Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Hehe Pedro, ikke vær så sår nå da.. Var bare litt uskyldig fleip Sletter innlegget over jeg
weheeE34 Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 heisann sjekk DIY siden, under E-34 ligger der enfremgangsmåte til bilen din. du trenger ikke å ta av bærebroene slik jeg har gjordt i den tråden, men jeg byttet traversen, så måtte ned med et hele... men du ser jo litt fremgangsmåter... valg av powerflex foringer er VELDIG smart:) brukte presse for å få inn igjen de orginale foringene, var veldig mye kraft som skulle til... Lykke til, bare ta kontakt dersom det er noe du lurer på... Mvh Roy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå