Fixfax Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Noen som har en bildeseri der de heiser ut en m20 motor av en e30, med girkassa på. Vil gjerne ha litt tekst til bilden også, det ville vær flott, og gitt meg et greit boost, så slipper jeg å klø meg i hodet så altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 ingen bilder fra et motor løft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 På vei opp. Etter å ha løsnet giroverføringen fra girkassa, fikk den korrekt vinkel. Heis bunnpanna over fronten: Still deg i motorrommet, og løft opp girkassa, mens en medhjelper skubber bilen bak. Resultatet: Erstatt motoren som henger i taket med ny motor, og gjør alt baklengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2008 Takk, flere er velkommne. Skal en dra mens en heiser den i framkant? så får man riktig vinkel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Takk, flere er velkommne.Skal en dra mens en heiser den i framkant? så får man riktig vinkel? Vinkelen kommer av seg selv, når du løsner girkassa. Jeg brukte tauet for å prøve å få mer vinkel før jeg så at girspaken lå nedpå midtkonsollen. Løsnet giroverføringen, så fikk den korrekt vinkel med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 jekk bilen opp litt i rumpa og sett den på bukker, så bruker du en garasjejekk til å styre girkassa fremover under bilen mens du heiser motoren ut. gjort det 5ganger nå, og det går fortere for hver gang=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2008 Lurer enklig på om jeg bare skal ta av girkassa først, har ikke så alt for stor plass til rådighet virker også litt krunglete og få heisa ut hele driten, hadde jeg hatt en kompis som hadde gjort det før ville det blitt noe annet får se det litt ann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 det er et helvete å få av starteren hvis du ikke har gjort det før. sitter der det er trangest med gjennomgående skruer, så du må holde igjen mens du skrur, og du bør ha ca en meter med forlenger, ellers er det ikke plass til skralla/muttertrekkern ved kassa. så enklest er med kassa. du trenger å ta tak med et tau i kroken foran, også tar du tak bak på girkassa på motsatt side, der skal det være et hull som passer til tau. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå