Gå til innhold

"How To" - Bilpleie ABC med Meguiars produkter


n0stra
 Share

Anbefalte innlegg

Alt i ett produkter er først og fremst laget for de som prioriterer tid over kvalitet, nxt voksen er ren beskyttelse, altså er det ikke noe "abrasives" til å fjerne riper eller fjerne oksidering i den om det er det du spør om. Men den er enklere å legge på og polere av samt at den gir bedre resultat.

Når det gjelder bruk av maskin på voks, om man får et bedre resultat er avhengig av personen som bruker det og tålmodigheten man har. Jeg vil hevde at resultatet kan bli like godt om man jobber for hånd, men sannsynligheten for å oppnå et jevnere og bedre resultat som varer lengre og gir mer glans er nok mange mange ganger større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penguin: selv har jeg benyttet meg av følgende:

1000 grit våtsandspapir (jobbe over lyktene godt til du føler at de har den samme overflatekonsistensen), grovt poleringsverktøy, ull eller bomull for eksempel (selv bruker jeg en liten ullpad på en drill), når man så begynner å få et godt resultat og bare trenger den siste touchen jobber man over med plastpolering (f.ex plastx fra meguairs) og et finere poleringsverktøy som mikrofiberkluter (selv bruker jeg fin pad på den nevnte drillen). Voila.

For de som måtte være interessert tar jeg 500 pr lyktesett. Tar meg ca 60-90 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT techwax er ikke et alt-i-ett produkt, men den duger mellom bruk av f.eks Carnauba eller annen sealer.

Techwaxen inneholder lakkrens, men jeg bruker allikevel egen lakkrens, da denne virker bedre.

En annen fordel med alle meguiars sine produkter er at de er lette å jobbe med, samt at de ikke støver.

Et godt arsenal med microfiberduker er også et pluss å ha med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT techwax er ikke et alt-i-ett produkt, men den duger mellom bruk av f.eks Carnauba eller annen sealer.

Techwaxen inneholder lakkrens, men jeg bruker allikevel egen lakkrens, da denne virker bedre.

En annen fordel med alle meguiars sine produkter er at de er lette å jobbe med, samt at de ikke støver.

Et godt arsenal med microfiberduker er også et pluss å ha med seg :)

Skulle gjerne visst hvordan du kan hevde at nxt tech wax inneholder lakkrens da dette isåfall er helt nytt for både produsent og utvikler ;) Må ikke stole på hva norske selgere klarer å lire utav seg siden det tok meg under en dag å overgå informasjonsnivået deres da jeg en gang begynte med bilpleie for 3 år siden.

Hvis du tenker på A-line serien (de røde flaskene) så er det korrekt at voksen deres inneholder lakkrens, denne er da også ikke helsyntetisk. Men disse er tyngre produkter akkurat av den grunn også samt gir ikke like bra resultat.

Når det kommer til diskusjonen carnuba vs syntetisk er det ofte smak og behag og mye følelser og mindre kunnskap ute og gå. Ingen tvil om at gammel lakk som ikke har klarlakk (singlestage) og begynner å slite på siste verset gjerne foretrekker carnuba, men nå driver ikke jeg så mye på med veteranbiler. Carnuba er også mye vanskeligere å jobbe med og ofte blir det gjort forsøk fra produsentene om å få folk til å tru at pris = kvalitet oppe i flere tusen kroner boksen. Jeg har til gode å se bedre resultater med opptil 20 000 kroners carnuba vs nxt tech wax såfremt bilen er behandlet skikkelig på forrhånd. Enkelte bilpleiefolk har ekstreme behov for å rettferdiggjøre ekstreme priser på jobbene sine, og noen liker å skryte av at de har hatt "verdens dyreste bilbehandling" på kjerra si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...