Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På vei fra sarpsborg til oslo istad, var det stor kontroll på vekta rett utenfor oslo. De stoppet alt som var og tok promillekontroll og greier.

Uansett, jeg har mistet førekortet, så fikk 500 kr i bot, selv om jeg skulle bort og hente meg midlertidig idag.

Jeg fikk feil på ettermontert xenon, sotede blinklys bak/foran, eksos(han mente jeg måtte ha godkjenningspapirer på det) scorpion eksos.

Altså, dropp E6 mot ryen hvis du skal inn til oslo nå idag.

Så jeg må på etterkontroll innen en mnd. Utrolig irriterende nå i disse juletider!!

Andre som har vært innom her? Har hørt de har hatt flere storkontroller.

Jeg hørte om dette på radioen noen minutter før Tusenfryd og siden jeg hadde dårlig tid svingte jeg av og kjørte E18.

Til TS så regner jeg med det var din bil som lå foran/bak meg et stykke i tunnellen rett før Tusenfryd. Antok egentlig at du ville få mangel på mye på bilen din.. hehe.. Jeg kjørte en skitten E39 stv.

Skrevet
Hehe...en grønn/brun/grå/møkkete E39 touring ja. Hvordan kunne du anta noe slik? så den såå jævlig ut da 8)

Stemmer det - den er egentlig mørk grønn :P

Hørte at det dura litt ekstra i eksosen, samt senking og diverse uorginale lys foran...

Skrevet
På vei fra sarpsborg til oslo istad, var det stor kontroll på vekta rett utenfor oslo. De stoppet alt som var og tok promillekontroll og greier.

Uansett, jeg har mistet førekortet, så fikk 500 kr i bot, selv om jeg skulle bort og hente meg midlertidig idag.

Jeg fikk feil på ettermontert xenon, sotede blinklys bak/foran, eksos(han mente jeg måtte ha godkjenningspapirer på det) scorpion eksos.

Altså, dropp E6 mot ryen hvis du skal inn til oslo nå idag.

Så jeg må på etterkontroll innen en mnd. Utrolig irriterende nå i disse juletider!!

Andre som har vært innom her? Har hørt de har hatt flere storkontroller.

Jeg hørte om dette på radioen noen minutter før Tusenfryd og siden jeg hadde dårlig tid svingte jeg av og kjørte E18.

Til TS så regner jeg med det var din bil som lå foran/bak meg et stykke i tunnellen rett før Tusenfryd. Antok egentlig at du ville få mangel på mye på bilen din.. hehe.. Jeg kjørte en skitten E39 stv.

Skulle likt å stått i det krysset:D

"Å da har vi en trafikkmelding, kontroll bla bla bla"..

Og alle bilene skjener over mot høyre og tar av..:P

Skrevet

Xenon-lysene kan du vel egentlig bare ta ut pærene, for så å sette inn de normale. Tar jo max 5min pr side å gå fra xenon til orginal lyssetting :wink:

Skrevet

Ja, jeg har til og med originale pærer liggende i bilen, så foreslo til kontrollør at jeg kunne bytte om på stedet. Nei, skal ikke ha noe mekking her sa han. Men ja, tar 2 min liksom.

Skrevet

Julebordsesongen.... :) Et lite spørsmål. Dersom du blir tatt med Xenon og litt av hvert annet småkriminelt ekstrautstyr. Du plukker av dette, og viser bilen. Uka etter blir du tatt igjen, sliter du da?

Skrevet

hehe, kan jo prøve deg på den at du fikk alt godkjent;)

Ellers så får du be han roe seg ned litt, og si du ikke har rukket å vist den.

Skrevet
Dette må være en langsomfattende kampanje eller noe, for politiet og biltilsynet har vært svært aktive her i Tromsø de første desemberdagene :?

Som jeg har skjønt har de fått beskjed om at de ikke har hatt de kontrollene de skal ha i løpet av dette året, og må ta det igjen nå.

Men så mange kontroller det har vært over landet nå må de snart være ferdig :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...