simenbk Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Olje lampen min lyser i 10sek etter jeg har startet bilen og deretter slukker. Men jeg har sjekket at oljenivået på motoren min er fint. Indikerer den lavt olje nivå på flere ting ? evt girkasse , kardang etc. Hilsen Simen
jcvold Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 er det den gule eller røde oljelampa? har samme problemet på min,men tror det er fordi service intervallen ikke er resatt
morteym Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Gul oljelampe mener jeg kan være pga oljenivåsensor som er gåen. Isåfall byttes den gjerne ved oljeservice siden den sitter i bunnen, og man må tappe motoren for olje før man skrur den ut.
Rayb Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Gul lampe indikerer lavt oljenivå eller at oljenivåsensoren er ødelagt. Og, som jeg oppdaget... feil olje! Jeg byttet olje da jeg fikk bilen å helte på Shell Helix Ultra olje (som jeg har brukt på mangen andre biler) men BMW (E46) motorene er kresen på olje og det skal brukes Castrol. Etter at jeg byttet til Castrol var problemet borte!!!
morteym Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Ja, det er jo en oljenivålampe. Gul lampe indikerer lavt oljenivå, mens rød lampe indikerer kritisk lavt nivå. Da må man bare stoppe bilen. Hvis gul lampe slukker en liten stund etter oppstart, så indikerer det defekt oljenivåsensor, mener jeg.
nimitz Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Gul lampe indikerer lavt oljenivå eller at oljenivåsensoren er ødelagt.Og, som jeg oppdaget... feil olje! Jeg byttet olje da jeg fikk bilen å helte på Shell Helix Ultra olje (som jeg har brukt på mangen andre biler) men BMW (E46) motorene er kresen på olje og det skal brukes Castrol. Etter at jeg byttet til Castrol var problemet borte!!! Tenkte selv og bruke Shell Helix Ultra. Den holder jo kravene som BMW setter til oljekvalitet. Kan ikke skjønne at ikke det skulle være en førsteklasses olje? Det er jo en helsyntetisk olje i toppsjiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå