st3inar Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Synes det tar skrekkelig lang tid før bilen blir varm nå som det har blitt kaldt i lufta (-3 etc). Kjører ca 18 km til jobb, derav de 3 første kilometrene er nedoverbakke, resten er med svake oppover og nedoverbakker, svingete. Temperaturnåla kryper bare opp til toppen av det blå feltet, sjeldent over, hvertfall når jeg kjører til/fra jobb. Siden kulda kom kan jeg faktisk ikke huske å ha sett at nåla står rett opp, selv ved bykjøring. Kan da ikke være normalt det? Flere som har det slik med sin e39? Er riktignok varme i vifta, men det er ikke rare greiene, nok til å fjerne duggen, men setevarmeren blir fortsatt hyppig brukt for å si det slik. Kjører som ofteste på lavt turtall, 1500-2000 for å holde forbruket nede, om det har noe og si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Slik skal det ikke være! Skal bli varm etter 18km! Ville sjekka thermostaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Bare å bytte termostat så blir det sommer i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st3inar Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2008 Ok! Takker for svar. Må jeg kjøpe original fra BMW eller funker en fra biltema like fett? Har lest litt rundt og ser at jeg må lufte kjølesystemet etter å ha byttet, noen som har en fin guide på hvemhvahvor og ikke minst HVORDAN det gjøres? Har luftet bremser før, men ikke kjøleveske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Biltema er ok. Bare søk på lufting av kjølesystem, har skrevet det mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st3inar Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2008 Ok, har gjort litt research. Har et par spm alikavel angående bildet jeg har lagt ved -> Rød ring: Hva er neddi her? Kikka istad, og det var brunt som f. Normalt? Blå ringer: Dette er avluftningsskruer, sant? eller er jeg på jordet? OG grønn ring er vel for kjøleveske? Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Rød ring er servo olje. ellers er alt riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pledd74 Skrevet Desember 5, 2008 Share Skrevet Desember 5, 2008 Sjekk om du har kjølevann... Når jeg kjøpte min så ble den tom for vann av en eller anna teit grunn. vannet forsvant og jeg forsto ingenting... Toppa på tanken var ikke godt nok skrudd igjen. Jeg måtte dra den skikkelig til. Nå ingen problemer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Desember 5, 2008 Share Skrevet Desember 5, 2008 Ok, har gjort litt research. Har et par spm alikavel angående bildet jeg har lagt ved ->Rød ring: Hva er neddi her? Kikka istad, og det var brunt som f. Normalt? Blå ringer: Dette er avluftningsskruer, sant? eller er jeg på jordet? OG grønn ring er vel for kjøleveske? Takk på forhånd! tr du skal lese instruksjons boken en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy2be Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 et viktig tips når du fyller på kjøle væske, ikke fyll mer en maksimum streken på siden av tanken, da blåser du fylletoppen til h***** også lufte skruen kan blåse opp, i værste tilfelle sprekker tanken! der har skjedd flere ganger med kamerater av meg hehehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå