Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaja.. da tenkte jeg at jeg kanskje skulle legge ut ett innlegg om den heldige uka jeg hadde her for ikke så veldig lenge siden.. Jeg har ikke akkuratt vært her lenge, så vet ikke om jeg har feil postet.. men men..

Det hele begynte med at jeg var desperat etter å få meg ny bil.. Jeg hadde altså en e30 323i 4 dørs, 85 modell, og var på jakt etter ett godt eksemplar av en 2dørs 325i, e30 selvfølgelig.. Så jeg satt på autodb, finn, tinde og bimmers ca hver dag for og se etter om det dukket opp noen nye og bra biler.

Jeg kom da over bilen til orange_e30 her på forumet, og fant ut at det så ut som en veldig bra bil, og fikk god kontakt med selgeren, og han virket som en orntlig fyr og kjøpe bil fra. (anbefales =P) så valget datt så på den bilen.

Jeg fikk da med meg en kompis for og bli med å hente den, å siden jeg skulle gi min 323 i innbytte, så byttet vi bare på å kjøre.. siden det er 6-7 timer hver vei fra hadeland til ålesund hvor jeg skulle hente bilen.. (tror ikke det tok så lang tid, men :P )

etterhvert så kom vi hvertfall fram og alt var i orden.. så etter en liten prøvetur, så blei det til at vi tok den med hjem til hadeland.. ;D

så da var det bare å koble litt anlegg på den lokale statoil stasjonen før hjemreisen var klar... Må si jeg syns det var en annen verden å komme til ålesund når det gjelder gromme biler, i forhold til her på hadeland!...

turen hjem gikk også ganske radig... brukte vel tre kvart tank på veien hjem.. jeg hentet altså bilen på en torsdag.. Så da var det rett hjem i seng, og sove.. Fredagen bare kjørte jeg litt rundt, dro på jobben og så litt under bilen og balanserte framhjula litt (litt kast i hjula, i tillegg til kast i skivene) å fikk bestilt meg ett sett med skiver..

lørdagen var jeg på jobb, så var det å bytte skiver etterpå osv, og alt blei helt perfekt.. Nydelig bil og kjøre btw ;) etterhvert var det å dra til dama å vise fram bilen osv :lol: Stolt som jeg var, hehe:P

søndagen var vel bare å slappe av å kjøre litt, men ikke noe mer spesielt jeg husker fra denne dagen.

så kommer vi til Mandagen.. en vanlig dag på jobben. Begynner kl 7 på nettbuss. (er mekaniker lærling, tunge kjøretøy) Så i matpausa, skulle jeg og stian på jobben en tur på butikken som vanelig, og siden jeg hadde ny bil skulle vi jo kjøre bilen min, da.. og det var ca 0 grader ute, men virket ikke som det var noe spesielt glatt ute..

jeg drar jo på litt ekstra ut fra ett kryss og gir på litt bortover, mot Brandbu sentrum, (for vi skulle på den lokale Spar butikken:P) så er vel innom turtallsperra på ett par gir, og i en ganske krapp venstresving, så ser jeg en Tømmer bil, og tenkte jeg skulle kjøre forbi, men så ga jeg meg likevel, for tenkte det var litt unødvendig. men det skulle jeg ikke gjort, for akkuratt i det jeg begynte å bremse, så var jeg under en bro, og akkuratt der hadde det fryst på litt, så samme hvor mye jeg pumpebremset, så skjedde det ikke noen ting.. Farten var fortsatt den samme virket det som. Så det endte opp med at jeg kjørte rett i hengeren på tømmerbilen, og skjeiet over veien og i grøfta på andre siden av veien..

Ingen av oss hadde på bilbelte, så vi stanget ut frontruta på hver vår side, og jeg knuste dashbordet med knæra, bøyde rattet osv.. etter å ha fått tilbake pusten, så gikk vi begge ut av bilen selv... men litt mørbanket, selvfølgelig..

Akkuratt i det, så kommer en annen fra jobben, og stian drar med han før jeg får pratet med han.. rett etterpå kommer viking tilfeldigvis kjørenes forbi, og får tauet opp bilen min, samtidig som han med lastebilen skulle møte meg på jobben.. Greit nok det..

etter litt fant vi ut at jeg og han sjåføren skulle ringes litt senere ang. skademelding osv..

noen timer senere, begynte jeg å få ganske vondt i kroppen, men jeg jobbet likevel.. Så dukket plutselig politiet opp... Skulle ta bilder av bilen og ha forklaringer osv.. så da tenkte jeg at det var den lappen.. Bilen er greit nok, men lappen er ille!...

Pratet med stian, han hadde litt vondt i ryggen, og fikk beskjed om og ta noen smertestillende og slappe av i 2-3 dager bare.. å den uka, så blei det avhør med meg, stian og lastebilsjåføren.. Så hu politidama avhørte meg til slutt, og kom fram til ett førerkortbeslag, siden lastebilsjåføren (veldig ålreit fyr) hadde jo fartsskriver i bilen, og han hadde liggi i 75 km/t, så var ikke så mye å diskutere om.. Reparerte forresten hengeren på lastebilen selv, så betalte bare delene på 5000 kr, så hoppet vi over skademeldingen.

etter en liten tid, var stian på jobb, og følte seg ganske bra igjen selv, men etter en stund så dro han for og ta rønken, selvom han selv ikke mente han trengte det.. Men det var ganske lurt, for han fikk beskjed om at han hadde ett lite brudd i ryggen... Men han måtte bare slappe av i 3 uker, så da var han sykemeldt en stund igjen.. men han er tilbake på jobb igjen nå, og føler seg bra.. :)

Så nå fikk jeg da brev fra politiet, så blei 7000kr i bot, og mistet førerkortet i 3 mnd..

jeg har demontert ganske mye på bilen, men ser ut som mesteparten av motoren har klart seg bra... og understell og intereør skal brukes opp igjen, når jeg får kjøpt meg en ny bil..

så hvis noen har en e30 2 dørs med 6'er, så si gjerne i fra!! :P (83-87)

Men men.. alt i alt kan man vel si at det er hell i uhell... det kunne trossalt gått mye verre.. jeg slenger med noen bilder =)

det var alt for meg denne gangen..

-Remy

9jdrlhxfu6sebszoreuz.jpg

ydhf15we0jcdybsme2tj.jpg

7k0odte0bviopll9aed7.jpg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjipt... Du kan vel være glad det gikk såpass bra med deg, du kunne ha endt dine dager der. Håper det går bra med deg og bilen. :)! Forresten, du har PM... Fint om du svarer på den ;)!

Skrevet
Kjipt... Du kan vel være glad det gikk såpass bra med deg, du kunne ha endt dine dager der. Håper det går bra med deg og bilen. :)! Forresten, du har PM... Fint om du svarer på den ;)!

Som du ser når jeg endelig fikk lagt ut bilde, så går det ikke så bra med bilen :P hehe.. men trenger nytt karosseri :P

Skrevet

Det var jo kjipt med bilen, men bra dere kom ut med livet i behold..

Dog kan jeg ikke si noe annet at dere er/var ekstremt dumme som ikke hadde bilbelter på dere.. Bilbeltebruk burde i dag være en no-brainer..

Skrevet
Det var jo kjipt med bilen, men bra dere kom ut med livet i behold..

Dog kan jeg ikke si noe annet at dere er/var ekstremt dumme som ikke hadde bilbelter på dere.. Bilbeltebruk burde i dag være en no-brainer..

Jeg må si at jeg faktisk er veldig flink til å bruke belte... jeg bruker egentlig altid belte! men akkuratt den ene turen, gitt.. skjønner ikke hvorfor jeg ikke brukte det.. =/

Skrevet
Jeg vet ikke hvorfor, men jeg fikk en pinlig følelse på vegne av trådstarter av denne posten ...

Tro meg..jeg har blitt mobbet masse på jobben :P

Skrevet

Kjipe greier.. Men dog, må bare si det..:

Vinterdekk og bilbelte!

Begge deler er utrolig dumt å ikke bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...