Gå til innhold

Hydraulisk Brekk e30


Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er egentlig vitsen med å dra i brekket hele tiden?? Det er jo slik 18 åringene med ford fiesta og framhjulstrekk syns er kult..

Med mindre dere er seriøse driftere og trenger hydraulisk håndbrekk for å begynne å drifte før svingen så er det vel ikke vits?

Eg har faktisk planer om å satse på drifting så jah, trenge slikt! Drifting er jo den bilsporten det er mest stigende interesse for i både Norge og resten av verden, så korfor ikkje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med å dra i brekket hele tiden?? Det er jo slik 18 åringene med ford fiesta og framhjulstrekk syns er kult..

Med mindre dere er seriøse driftere og trenger hydraulisk håndbrekk for å begynne å drifte før svingen så er det vel ikke vits?

Så du vil påstå at driftere som virkelig kan drifte aldri bruker brekket? et godt håndbrekk er så vidt jeg vet et et must have verktøy for en drifter.

skal dog sies at jeg ikke kan drifte selv, men har lyst til og lære ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så fett ut egentelig, men selv vil jeg ha vertical da, og prøve og erstatte det med det gamle brekket, liksom felle det inn der det orginale er.

Har du ordentlig driftepreg over bilen din? med sprekte fangere osv? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med å dra i brekket hele tiden?? Det er jo slik 18 åringene med ford fiesta og framhjulstrekk syns er kult..

Med mindre dere er seriøse driftere og trenger hydraulisk håndbrekk for å begynne å drifte før svingen så er det vel ikke vits?

Så du vil påstå at driftere som virkelig kan drifte aldri bruker brekket? et godt håndbrekk er så vidt jeg vet et et must have verktøy for en drifter.

skal dog sies at jeg ikke kan drifte selv, men har lyst til og lære ja :)

Hviss du leser det jeg har skrevet så ser du at jeg har skrevet at seriøse driftere bruker hydraulisk håndbrekk, det bruker dem for å få sleng og begynne å drifte alledere før svingen.

Jeg kjører drift selv så jeg vet hva jeg snakker om.

Lurte bare på hvorfor det var så kult med hydraulisk brekk.

Og til deg som bruker det på vinteren; hviss du ikke klarer å låse hjula på isen med det originale brekket så bør du vurdere nye tromler/bremseband..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med å dra i brekket hele tiden?? Det er jo slik 18 åringene med ford fiesta og framhjulstrekk syns er kult..

Med mindre dere er seriøse driftere og trenger hydraulisk håndbrekk for å begynne å drifte før svingen så er det vel ikke vits?

Eg har faktisk planer om å satse på drifting så jah, trenge slikt! Drifting er jo den bilsporten det er mest stigende interesse for i både Norge og resten av verden, så korfor ikkje? ;)

Er enig der ja, for meg er drifting det eneste "rette" å gjøre på banen. Sykt rått, men man bør ha litt hk og bra understell for å få det brukbart til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bremser på bakjulene ved vanlig bremsing....? Evnt hvordan har du fått dette til med mindre du har to calippere på hvert hjul bak..?

Går ett bremserør bak til bakbremsene, dette blir delt opp i to til via ett kryss, så det går ett rør til vær calipter. Man bryter det felles røret som går bakover til fordeler krysset og setter da håndbrekket imellom . Brekket fungerer da som om man skulle trykket pedalen helt i bunn, men da låser man jo alle fire hjula, nå kan man kun låse to. Skjønner? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraul brekk er fint.. :) som sagt så får man kjappere ut ræva og gjerne før svingen.. skal se om jeg finner igjen i en av filmene mine der jeg ligger bak mr lindgren og han låser hjula og slenger ut ræva før ene svingen på rudskogen.. og er jo meget fint om man ikke har verdens største motor og vil leke litt..

Så noen nevnte og gi full gass og sparke clutch.. Tja kan funke det men ofte en dårli ide om man ikke har sperre fort gjort å få piruetter da.. :o

God fart inn i svingen et napp i brekket og følg med gassen.. gulle godt. :)

Om du da ikke er så tøff av deg at du kjører altfor fort inn i svingen så du får slipp på ræva på den måten.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...