Gå til innhold

Bytte av bremseskive og klosser forann på E39.

Pledd74
 Share

Anbefalte innlegg

Er dette noen stor sak?

Er ikke lenge siden jeg byttet hjullager på ene siden.. Husker ikke helt, men må jeg av med hjullagerene nå for skivebytte?

Var litt dritt å komme til å få skru husker jeg.

Såg bremseklossene koster på GS bildeler: ca 1200,-

er dette kun for ett sett? på ene sidan altså?

-Edgar-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke en stor sak å bytte skiver og klosser foran på e39.

Bremseskivene er festet i hjulboltene + en liten skrue, caliperene sitter i 2 stk skruer på innsiden.

Bremseklosser selges i pakker inneholdende klosser til begge sider. Husk å kjøpe slitasje vasler om varsel lampen din har begynt å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte om det samme selv for litt siden å fikk som svar at det trengtes ikke.

Er ikke store saken å skifte skiver og klosser nei.

Er klosser til begge sider i settet, var nå det på e34'n min når jeg kjøpte fra koed. Rart om det skulle forskjell på modell til modell=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar!!! Da er det bare å bestille:)

Slitasjevarsler tror jeg ikke at jeg har. Har egentlig veldig lite utstyr i min nemelig.

Eller er det slik at alle har det???

Bilen rister som F... når jeg bremser. Jeg er vel på rett vei med bytte av skiver og klosser?

Kan det være andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noen stor sak?

Er ikke lenge siden jeg byttet hjullager på ene siden.. Husker ikke helt, men må jeg av med hjullagerene nå for skivebytte?

Var litt dritt å komme til å få skru husker jeg.

Såg bremseklossene koster på GS bildeler: ca 1200,-

er dette kun for ett sett? på ene sidan altså?

-Edgar-

'

1200.- for bare klosser????

du får jo 2 skiver og klosser for den prisen på koed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar!!! Da er det bare å bestille:)

Slitasjevarsler tror jeg ikke at jeg har. Har egentlig veldig lite utstyr i min nemelig.

Eller er det slik at alle har det???

Bilen rister som F... når jeg bremser. Jeg er vel på rett vei med bytte av skiver og klosser?

Kan det være andre ting?

Har nok slitasjevarsler, til og med E30 har det :wink:

Skiver og klosser er naturlig å begynne med. Forsvinner ikke ristinga da må du se over understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være andre ting?

Er en klassiker med skiver ved risting under nedbremsing og er oftest det. Kan visst og være noe stag i forstillingen, men jeg tror jeg ville gått for skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casterstagene/Øvrebærearm , kan også være en klilde til ristinga. På disse kan foringene byttes så du kan evt prøve det før du bytter hele staget.

Når du bytter bremseklossene vil jeg anbefale deg å sette av litt tid til å rense kaliperne for fastgrodd bremsestøv og kjøp med en tube med kobberpasta til å smøre de bevegelige delene. Det gjør at bremseklossene sklir lettere og du minsker sannsynligheten for skjevslitasjen og ikke minst knrik fra bremsene.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig å pusse rein annlegsflata som bremseskiva ligger mot ellers er det stor sjanse for at neste bremseskive blir skeiv også.

Veldig viktig å pusse reint med ei fil der som klossane skal glide/spora til klossane slik at dei ikkje setter seg fast og blir hengande på etter ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...