Gå til innhold

E30 turbo, godkjenning


Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig og få godkjent turbo i e30 nå til dags? om man legger seg forholdsvis lavt på antall hk?

Har tenkt og sette på D2 coilovers, slissede skiver foran og bak, med yellow stuff klosser.

Er orginalt en 320, men skal putte på 51mm fjærbein, skiver bak, stabstag bak.

noe mere som trengs? vet at bt er de eneste som har fasiten, men er det i det heletatt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror inte sverige har några papper som kan vara till nytta för i sverige är det grymt svårt att få en bmw reggad med turbo. Det är bara dem som "fuskar" igenom bilarna som får igenom dem nästan...

Normala i sverige brukar vara något av dessa,

1. Man känner han som besiktar bilen.

2. Man har en annan (lika dan, men original) bil som man byter reg-plåtarna på och åker in med turbon's plåtar och besiktar.

3. Man har en annan likadan original bil som man besiktar och sedan flyttar över de plåtarna till bmw turbon.

4. Man har en "besiktnings-motor".

Mvh

Adde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en søknad, der dem har fått klarsignal til bygging?

dom kansje kunne hjulpet meg og skrive en søknad.

Tror du bør ta en tlf til BT. Men må garantert ha de papirene og å få de vil koste en hel del :P

Skulle bygge turbo selv, men nå går jeg først for større motor også får jeg se hva tiden vil bringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med SS performance..

Tror det er snakk om en Enhetsgodkjenning hos tuv som er den eneste veien siden bmw ikke lenger gir ut papirer..

I en enhetsgodkjenning så godkjennes bilen slik den står i sin helhet.. Da får du ett godkjenningspapir fra tuv som biltilsynet kan bruke som veiledende, i hvertfall slik jeg har forstått det..

Dette er dog ikke enkelt eller billig. Mener SS performance tok 25 000 for en slik jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.000 er masse penger ja, hehe

men vis man tenker på hvor høy regress man kan få dersom man er uheldig er det ikke prisen så gal.

surt at bmw ikke gir ut disse papirene mer, hvorfor slutta dem med det egentelig.

kansje det går an og snoke opp noen slike papirer, siden bmw en gang ga dem ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall lettere å få aksept for en motor som allerede sitter orginalt i E30 chassiet. Har man f.eks en M20B20 med turbo og ca 170hk burde det være muligeter skulle man tro i forhold til å finne en uviten hjelpsom BT ansatt.

For loven forbyr i praksis all typer motorombygginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er så og si umulig uansett, det er umulig men fins unntak tror jeg man kan si.

Blir nok heller m20b25/27 sugemotor, eller vil det være helt ubruklig og drifte med?

200hk er ikke akkurat monsterbil

Det der er helt feil å si!

Du har jo ikke en gang søkt hos BT.

Ting lar seg fortsatt godkjenne - det har bare blitt jævlig mye mer vanskelig og dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...