Fixfax Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Er det mulig og få godkjent turbo i e30 nå til dags? om man legger seg forholdsvis lavt på antall hk? Har tenkt og sette på D2 coilovers, slissede skiver foran og bak, med yellow stuff klosser. Er orginalt en 320, men skal putte på 51mm fjærbein, skiver bak, stabstag bak. noe mere som trengs? vet at bt er de eneste som har fasiten, men er det i det heletatt mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Snakket med BT om dette for et par uker siden og da sa han jeg snakket med at jeg måtte enten bygge på en motor som kunne komme org med turbo ellers må du til Sverige eller Tyskland for å få noe papir, husker ikke i farten hva de var på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2008 Så det er altså mulig? om det bare er noen papirer er det vel kansje noen som har disse rundt om på nettet, kansje noen på ppf eller noe. Så en 325 ix som hadde fått dette godkjent, men vet dog ikke når han fikk det godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 har en kompis som har en 325 gokjent ommbygd til turbo. men det er bare å ringe biltilsynet og høre hva de har og si om prosjektet. de liker å få være med på forrhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 letteste måten å få en E30 godkjent 325turbo det er å ha en karroseri fra en 324TD da er turbo allerede godkjent på bilen så er det bare motor volum og effekt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2008 Noen som har en søknad, der dem har fått klarsignal til bygging? dom kansje kunne hjulpet meg og skrive en søknad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Tror inte sverige har några papper som kan vara till nytta för i sverige är det grymt svårt att få en bmw reggad med turbo. Det är bara dem som "fuskar" igenom bilarna som får igenom dem nästan... Normala i sverige brukar vara något av dessa, 1. Man känner han som besiktar bilen. 2. Man har en annan (lika dan, men original) bil som man byter reg-plåtarna på och åker in med turbon's plåtar och besiktar. 3. Man har en annan likadan original bil som man besiktar och sedan flyttar över de plåtarna till bmw turbon. 4. Man har en "besiktnings-motor". Mvh Adde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Noen som har en søknad, der dem har fått klarsignal til bygging?dom kansje kunne hjulpet meg og skrive en søknad. Tror du bør ta en tlf til BT. Men må garantert ha de papirene og å få de vil koste en hel del Skulle bygge turbo selv, men nå går jeg først for større motor også får jeg se hva tiden vil bringe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2008 Lettere og få godkjent s50? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Desember 7, 2008 Share Skrevet Desember 7, 2008 Hvis du ikke går over egenvekt og aksellast så er det sikkert lettere å få godkjent bilen med s50 enn med turbo ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 7, 2008 Share Skrevet Desember 7, 2008 Snakk med SS performance.. Tror det er snakk om en Enhetsgodkjenning hos tuv som er den eneste veien siden bmw ikke lenger gir ut papirer.. I en enhetsgodkjenning så godkjennes bilen slik den står i sin helhet.. Da får du ett godkjenningspapir fra tuv som biltilsynet kan bruke som veiledende, i hvertfall slik jeg har forstått det.. Dette er dog ikke enkelt eller billig. Mener SS performance tok 25 000 for en slik jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2008 25.000 er masse penger ja, hehe men vis man tenker på hvor høy regress man kan få dersom man er uheldig er det ikke prisen så gal. surt at bmw ikke gir ut disse papirene mer, hvorfor slutta dem med det egentelig. kansje det går an og snoke opp noen slike papirer, siden bmw en gang ga dem ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 7, 2008 Share Skrevet Desember 7, 2008 Det er iallefall lettere å få aksept for en motor som allerede sitter orginalt i E30 chassiet. Har man f.eks en M20B20 med turbo og ca 170hk burde det være muligeter skulle man tro i forhold til å finne en uviten hjelpsom BT ansatt. For loven forbyr i praksis all typer motorombygginger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2008 Jeg tror det er så og si umulig uansett, det er umulig men fins unntak tror jeg man kan si. Blir nok heller m20b25/27 sugemotor, eller vil det være helt ubruklig og drifte med? 200hk er ikke akkurat monsterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 7, 2008 Share Skrevet Desember 7, 2008 Jeg tror det er så og si umulig uansett, det er umulig men fins unntak tror jeg man kan si.Blir nok heller m20b25/27 sugemotor, eller vil det være helt ubruklig og drifte med? 200hk er ikke akkurat monsterbil Det der er helt feil å si! Du har jo ikke en gang søkt hos BT. Ting lar seg fortsatt godkjenne - det har bare blitt jævlig mye mer vanskelig og dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå