Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg justere lysa mine for at det skal bli riktig?

Har hatt allt løst :P

Tenkte på høyde, å vinkel høyre/venstre liksom :P

Kjørelys å langlys da selvfølgelig ;)

Skrevet
Hvordan skal jeg justere lysa mine for at det skal bli riktig?

Har hatt allt løst :P

Tenkte på høyde, å vinkel høyre/venstre liksom :P

Kjørelys å langlys da selvfølgelig ;)

sett bilen mot en vegg, still inn vinkelen slik at lysene viser ti over ni på en tenkt klokke-skive, da er vinkelen ca der den skal være, står du ca 5 meter fra veggen skal høyden være ca mellom høyeste punkt på lykt og midt på pæra, da er høyden ca der den skal være.

Men dette blir aldri 100% nøyaktig, og bør justeres på ett verksted uansett.

Men nå har du fått ett utgangspunkt frem til du kommer deg til ett verksted som justerer dette 100%

Skrevet

skulle ønske flere tok seg tid til å få gjort dette på et verksted.. eller å få justert i det hele og det store... er så utroooooolig mange som kjører med feiljusterte lys... skulle ønske dette var EU sjekk

Skrevet
skulle ønske flere tok seg tid til å få gjort dette på et verksted.. eller å få justert i det hele og det store... er så utroooooolig mange som kjører med feiljusterte lys... skulle ønske dette var EU sjekk

Det ER et punkt på EU-konrollen. Skal egentlig måle med eget aparat, men er mange som slurver med det.

Skrevet

Når jeg tar eu-kontroll sjekker jeg at lysa ikke er helt på bærtur,men justerer ikke dette på eu-kontrollen. Er di på bærtur blir det en 2-feil.

Men om kunde ber om dette blir det tillegg i prisen av hva kontrollen koster.

Skrevet

Dette er et punkt på eu'n ja...

Fikk påpekt at di var for lave, å di hadde prøvd å justere dem, med skruene var ødelagt da :P Nå har jeg overhalt dem, og allt er helt på bærtur :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...