fbakken Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Hvordan skal jeg justere lysa mine for at det skal bli riktig? Har hatt allt løst Tenkte på høyde, å vinkel høyre/venstre liksom Kjørelys å langlys da selvfølgelig
S.Arnesen Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 dette bør de gjøre på verksted. de har riktige måleinstrumenter til dette...
Bimmerfører Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Hvordan skal jeg justere lysa mine for at det skal bli riktig?Har hatt allt løst Tenkte på høyde, å vinkel høyre/venstre liksom Kjørelys å langlys da selvfølgelig sett bilen mot en vegg, still inn vinkelen slik at lysene viser ti over ni på en tenkt klokke-skive, da er vinkelen ca der den skal være, står du ca 5 meter fra veggen skal høyden være ca mellom høyeste punkt på lykt og midt på pæra, da er høyden ca der den skal være. Men dette blir aldri 100% nøyaktig, og bør justeres på ett verksted uansett. Men nå har du fått ett utgangspunkt frem til du kommer deg til ett verksted som justerer dette 100%
larzus Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Dette kan man kjøre 100% selv. Trenger å gjøre det på min bil, fant denne tegningen da jeg googlet.
laxen Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 kjørte innom mekonomen, han gjorde det på 15 min kosta meg 200,-.
Raymond Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 skulle ønske flere tok seg tid til å få gjort dette på et verksted.. eller å få justert i det hele og det store... er så utroooooolig mange som kjører med feiljusterte lys... skulle ønske dette var EU sjekk
Lars89 Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 skulle ønske flere tok seg tid til å få gjort dette på et verksted.. eller å få justert i det hele og det store... er så utroooooolig mange som kjører med feiljusterte lys... skulle ønske dette var EU sjekk Det ER et punkt på EU-konrollen. Skal egentlig måle med eget aparat, men er mange som slurver med det.
Raymond Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 har aldri sett et firma som gjør dette... synd...
tomerikk Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Er du NAF medlem gjør de det gratis og på sparket.
kawaman Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Når jeg tar eu-kontroll sjekker jeg at lysa ikke er helt på bærtur,men justerer ikke dette på eu-kontrollen. Er di på bærtur blir det en 2-feil. Men om kunde ber om dette blir det tillegg i prisen av hva kontrollen koster.
fbakken Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Dette er et punkt på eu'n ja... Fikk påpekt at di var for lave, å di hadde prøvd å justere dem, med skruene var ødelagt da Nå har jeg overhalt dem, og allt er helt på bærtur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå