336mik Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Når har du et tilfelle i en motor hvor disse to delene går sammen og den ene har -5 og den andre 80 grader? Feks rundt forbrenningskammer blir det jo fort varmt. Stempel mot feks krysspinne,og igjen mot råder. Og hva med mellom topp og blokk,her vil også varmeutvikklingen ikke være lik,siden alu leder varme fortere en støpejern(vet at det ikke gjelder for denne motoren,siden den har alu blokk). Og hva med ventiler,ventilseter,og ventilstyringer. Husk også at kjølevæsken holder lav temp lenge,og når det går kald kjølevæske i en kjølekanal(som ligger like ved forbrenningskammer),og man har forbrenningen som ved pen kjøring kanskje utgjør 4-500grader,så vil jeg da påstå at man får en liten kulturkræsj hva temperatur angår. Man ser godt hva temperatur gjør med metal hvis man har jobbet litt med å feks feste et laget til en aksel ved hjelp av varme.
Hyggmaister Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Men -5 og +80? Synes werther kom med ett bra poeng også her. Kaldstarter jeg min bil, så spretter den gjerne opp på 12-13-hundre den også, liker seg IKKE på normal tomgang
Azeton Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Vi hadde exucursion 7.3D for noen år siden, de dagene det var ekstremt kaldt og batteriene ikke klarte å levere nok trykk fra start til å surre rundt motoren ordentlig, trykka vi bare en varmekanon som går på propan under motorrommet 40-50mins da altså..
Hyggmaister Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Er ikke gæli før det høres slik ut: edit: ford sliter også med å dra rundt 6000 kubikk motor
Nytern Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Tipper 65% av bimmersfolka kaldstarter bmw'en sånn:
Dr_S Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Er bare å starte opp å kjøre rolig det. Når bilen er kald, uansett årstid, kjører jeg aldri over 3000rpm før motor er varm, dvs vannet. Har ikke oljetempmåler, men vurderer å sette inn
Nytern Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Samme her Oljetempmåler hadde vært gull. Gjerne oljetrykk i samme slengen. Kanskje en skal kjøre japsestilen og skaffe seg en gaugepod til a-stolpen eller hva den heter. Evt ikke.. Selvom det hadde vært praktisk!
336mik Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Går jo ann å prøve å få instrumentene plassert et litt mer anonymt sted da.
Nytern Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Det bør absolutt gå ann. Et lite digitalt multifunksjonsinstrument. Det hadde virkelig vært noe:)
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Syns min dieselbil blir veldig fort varm, selv ved -30 grader begynner tempmåleren og stige nesten med en gang og varme kommer ut av varmeapparatet... Noen som vet om det er en form for elektrisk koble som hjelper til å varme opp vannet ? Det er ikke usannsynlig at du har tilleggsvarmer, dvs. Webasto/Eberspächer. Snakka med BMW i dag, og han kunne bekrefte at det var en el-kolbe som hjalp til å varme opp vannet
316 Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Det er faktisk en morsom funksjon på Hiacen fant jeg ut i dag.. En liten søt knapp som heter "power heat" som gjør at turtallet øker fra 800-1100 rpm...
Nytern Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Jaja, skulle på butikken i stad. Satt meg inn i Combo for å fyre, ingenting skjer.. Sååå da måtte jeg fyre Bmw. Den fyra. Ikke ille i -28 grader! Ikke en eneste ulyd heller. Bortsett fra at innslaget på starteren ikke trakk seg tilbake fort nok, så starteren ble med motoren rundt i noen sek God og varm bil, fruen mener det er den varmeste bilen vi har hatt. Det sier litt når vi har hatt over 20biler
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 BMW har generelt veldig bra varmeapparat Husker 525'en min, brant hendene når jeg holdt henda framfor luftdysene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå