Olelink Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Noen som har annbefalinger å komme med om gode tyske bmw verksteder som har vært borti alt av bmw? skulle vært over grensa både med GT'n for en inspeksjon av folk som vet hva de snakker om og vet hva de skal se etter, og fatterns 750 for en motoroverhaling av kynige folk som vet hva de driver med
nimitz Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Mener du at dette er så avanserte biler at ingen i norge kan noe med det, eller er det pga billigere pris i tyskeland?
PenguiN- Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 at di sikkert har bedre peiling i tyskland OG at det er billigere er det vel ingen tvil om.
Simpel Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Det jeg har erfart med tyske verksted fra da jeg bodde der er nesten bare positivt. Kjempeservice, hadde noe eksostrøbbel, fyren heiste opp bilen og sveiste fast noe greier. Ville ikke ha noe for det, sa det var bare service Var ikke kunde der eller noe. En annen bra ting er at de tok minuttpris istedetfor timepris. Må nevne at dette var et ikkemerke verksted, Fordverksted var dyrt og uengasjert. Hadde ikke BMW på den tiden (idiot er mellomnavnet mitt) så har ikke noe faktisk å bidra med til trådstarter dessverre. Du kan se på det som en bump Hadde en link liggende til en i Hamburg, men vet ingenting om de: http://www.jaeckel-partner.de/de/bmw.html
Olelink Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Skrevet Desember 7, 2008 Mener du at dette er så avanserte biler at ingen i norge kan noe med det, eller er det pga billigere pris i tyskeland? nei, er helt sikkert kompetent verksted folk i norge som vet like mye om disse motorene, men slipper ikke hvem som helst til på GT'n for å begynne å skru for og se på tilstand osv og det er ingen verksteder i trøndelags område som jeg vet om som har mekket daglig på s50 motorer, heller ikke m70, bmw i trondheim er flinke, men merker fort at det ikke er dagligdags kost for dem heller. vet fra folk jeg har snakket med samt at en nær slektning bor i tyskland at tyskerne er flittige og nøye folk, og regner med at ved ett litt større tysk verksted så har de titt og ofte innom en m3 eller to, samme med 750. de er også billigere så selv om at tur/retur tyskland koster mer enn hva man sparer på verkstedregningen så er kvaliteten på jobben verdt det. F.eks. om GT'n en dag må motoroverhales vil det aldri bli snakk om å bytte motor da motorn tross alt er hånplukket for bilen, og da må det være noen som har skrudd m3 før, gjerne GT før da GT'n har en del indre deler forskjellig fra vanlig m3. Og på GT'n ser jeg meg ikke fornøyd med teip og ståltråd Summert = Mener ikke å si at norske verksteder er dårlige, mener bare at jeg ikke føler de rundt i nærområdet mitt ikke har nok erfaring. samt at hvis man skal med bilen til tyskland så er det snakk om å ta det som en liten ferie, så ikke legg så mye vekt på reisekostnader, her er det verkstedet som gjelder
0hero Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 EMM sport i tr.heim da?? hørt at de skal være dyktig.. driver med kun bmw å har mye erfaring
Olelink Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Skrevet Desember 7, 2008 EMM sport i tr.heim da?? hørt at de skal være dyktig.. driver med kun bmw å har mye erfaring pris da? husk det går med en time eller fire når man skal overhale en m70, for ikke å snakke om dyre deler. de får det helt sikkert til, men tida går fort om det ikke sitter i hendene fra før og man blir sittende klistret til en manual. derfor jeg leter etter tyske merkeverksted (eventuelt ikke merkeverksted) der sånt anses som vanlig arbeid og folk har gjort det mange ganger før
TommyL Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 at di sikkert har bedre peiling i tyskland OG at det er billigere er det vel ingen tvil om. Enig. Jeg vet ikke om et eneste verksted i her på østlandet jeg hadde kunnet sette fra meg bilen hos uten å bekymre meg om et eller annet. Så det er BMW Hamburg omtrent en gang i året på meg...når du har vært innom der forstår du hva seriøs kundebehandling er Hva service og kunnskapsnivå gjelder, når ikke verkstedene her hjemme dem opp til anklene engang.
Scampi Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Støtter TommyL her. Foreldrene mine tar en liten bilferie til Tyskland hvert år og de legger det gjerne til rundt da en av bilene trenger service eller andre ting. De fleste vet jo at tyskere i utgangspunktet er nøye og legger sjela i arbeidet sitt, og det er det ingen tvil om at BMW Hamburg gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå