Gå til innhold

E36 325i turbo problem :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt en 91mod E36 325 med T4 turbo. Men motoren går veldig ujavnt, rykker veldig ved pådrag og står bare å "jokker" på tomgang...

er det pga at det ikkje er datasprut på den`?

noen som vet om eit billig datasprut som funker`?

og så hvor mye effekt tåler motoren uten at innmaten blir byttet`?

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

vet du hva? jeg tror jeg har svaret! :)

Jeg hadde en calibra med påbygd turbo. Den "fjertet" og hostet ved pådrag og gikk ujevnt på tomgang..løsning? nye pluggledninger :)

Skrevet

Vad är det för sprut på den, är det original Motronic?

Jag kan mappa original motronic och har gjort det endel i sverige. Har även tagit fram "turbo chip" med backad tändning som låter en ladda mer, plus att jag har anpassat soppa mapparna för att gå snålare på låga varv innan laddtryck och fetare vid laddtryck. Så tycker du det är för dyrt med datasprut, så kan du skicka mig ett PM så kan du få ett pris för turbochip anpassat efter ditt bygge.

Mvh

Adde,

Stockholm Sverige.

Skrevet
vet du hva? jeg tror jeg har svaret! :)

Jeg hadde en calibra med påbygd turbo. Den "fjertet" og hostet ved pådrag og gikk ujevnt på tomgang..løsning? nye pluggledninger :)

Takk for tipset. :-)

Skrevet
Viss det er et "amatørbygg" uten skikkelig mapping, så vil vel neppe bilen svive noe pent nei?

Det er kun montert på eit sånt turbokitt fra a-dekk tror eg.

Skrevet
Vad är det för sprut på den, är det original Motronic?

Jag kan mappa original motronic och har gjort det endel i sverige. Har även tagit fram "turbo chip" med backad tändning som låter en ladda mer, plus att jag har anpassat soppa mapparna för att gå snålare på låga varv innan laddtryck och fetare vid laddtryck. Så tycker du det är för dyrt med datasprut, så kan du skicka mig ett PM så kan du få ett pris för turbochip anpassat efter ditt bygge.

Mvh

Adde,

Stockholm Sverige.

PM sendt;-)

Skrevet
Er dysene bytta? må jo ha større dyser uansett.

Dei som er på no er grønne og er merka med 375.. er dei orginale`?

evt. vist eg skal ha nye hvor store bør di være og skal det vere lav ellr høyohm`?

Skrevet

du har ikke pluggledninger heller. du har cop tenning. altså 6 seperate coiler.

kan vere en eller flere va desse fjusker litt. tips er og jorde samtlige coiler for at de skal holde lenger.

ellers kan du jo sjekke for falskluft og de vanlige "lette! tingene..

begynne med feil søk på falskluft og 6 nye SKIKKELIGE plugger

Skrevet

Her ligger nok problemet i instillinger rundt bensin / luft. Det er ikke lett å få den skikkelig justert uten datasprut.

Jeg ville uten tvil forhandla med Fekzen.

Hadde turbo på min, og den oppførte seg slik, før jeg fikk en skikkelig turbochip.

• 4 weeks later...
Skrevet

jeg har et turbokit fra a-dekk, Uten noe datasprut eller chip, enda. Den kutter når jeg når 0,5 bar. ca. 4200 omdr. pga. for lite bensin.

Jeg har bytta pumpe og montert btr.

Prøvde med større dyser, men det gikk ikke med orginal hjerne.

Er en stor fordel med bredbandslamda også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...