Gå til innhold

Anbefaling av stereo?


 Share

Anbefalte innlegg

Må ha noe lyd i E30en! Er en Touring så skal vel være grei å få litt lyd i :wink:

Da jeg for tiden er arbeidsledig og ikke har det beste lydøret gidder jeg ikke legge så mye i det. Kom over en side med greie priser og kom fra til det her:

komponentsett

BF4501 forsterker

2x12 basskasse

Ser det greit ut eller er det bare noe jall? Er ikke kresen, men må trøkke litt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører alt på dynabel, hattehøytalere, frontsett, forsterker og sub.. Må si jeg er MEGET fornøyd med det, bare husk at frontsettet ikke tåler veldig mye bass, disse har hvertfall en tendens til å skurre litt i E30'n min om det er litt bass på de.

Samme med hattehøytalerne, da disse er 3 eller 4 veis..

Boom Box'n har jeg ingen erfaring med da jeg bruker DY94 modellen..

Men til den prisen, vil jeg påstå at du får deg ett meget bra anlegg etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei...Anlegg bestilt. Får håpe det funker greit :wink:

Hvor tjukke kabler må jeg ha til det her da? 21 strøm/jord og 2,5 høyttaler/sub? Må jeg ha ekstra sikring? Er innebygd 3x30A i forsterker.

Noen anbefalinger til merker på kabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau... Så det var litt lite høyttalerkabel, men det har jeg liggende. :wink:

Har en ekstra signalkabel også, men hvor skulle jeg kobla den? Er kun en inngang på forsterkeren. (har forresten 3 utganger på spilleren)

Men ellers da? Bra kvalitet og riktig dim?

Forresten... Hvordan skal jeg koble for å belaste forsterkeren i 2 ohm?

(maks av det kassa klarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å legge opp ekstra signalledning(er) so slipper du å demontere interiøret når du skal ha forsterker til framsystemet!

Det ser ut som at subbene er på 4ohm.

Eg rekner med at det er 4 tilkoblingspunkt på kassen. Begge plussene og begge minusene er sikkert samenkobla med ei metallplate. (parallellkobla) Da er motstanden på 2ohm. Du trenger nok berre å koble + ifra subkassen til + på forsterkeren. (høgtalerutgangen)

So tar du minus ifra subkassen til minus på forsterkeren. (høgtalerutgangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...