Gå til innhold

Bilen gikk varm i går, hva kan det være (Feilsøking)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev i en tråd i går om at viskose koplingen er gåen på bien min, men etter nærmere feilsøking begynner jeg å lure på om det kan være andre ting, jeg startet bilen i dag, hadde av ekspansjons lokket og ga litt forsiktig gass, men dt kom ikke noe vann ut gjennom det lille hullet øverst, så heller ikke ut som om det var noe særlig sirkulasjon, vannpumpen ble skiftet av tidligere eier i februar 2007, så jeg kan egentlig ikke tenke meg at det er den, kan det være termostaten som er defekt? når jeg lot bilen stå å gå, så var det eneste som skjedde at nivået gikk oppover.

Skrevet
Vannpumpa som har takket for seg

Jo tenkte jo på det, men den var jo skiftet hos Bavaria i 2007, har kvittering på det, merkelig hvis den skal være gåen allerede.

Men får ny termostat i morgen så vi får se da.

Skrevet

Tok ut termostaten og hev den på kokeplaten og kokte den, den åpnet nok ja, tok deretter ut vannpumpen, den så ut som ny, men det kom ikke noe særlig vann ut når jeg skrudde ut vannpumpe og termostat, kan det rett å slett være for lite vann på motoren?, er liksom så merkelig siden det er nok på radiatoren.

Btw, kan jeg fylle Biltema's kjølevæske på M52B25 motoren? det eneste jeg har er en dunk med som det står 12kg på eller noe sånn.

Skrevet
Det kan du. Tøm gjerne bilen for vann..

Ekke noe særlig å blande rød og blå!

det er grønn eller blå på bilen, er litt usikker, den jeg har stående fra Biltema er blå.

Skrevet
Er Ethylenglykol du har på bilen din. Bruk da kun denne typen,unngå å blande med Propylenglykol!!

Flott da er det Ethylenglykol den jeg har fra Biltema.

Skrevet

Da har jeg fått luftet den og det er god varme i varme apparatet, fyllte sikkert på en 4 liter kjøleveske, skjønner ingenting jeg nå, når kjølevann forsvinner er det vel normalt at nivået i ekspansjons tanken forsvinner vel? nivået var på ett normalt nivå i tanken til jeg fikk opp tempen på bilen, da føleren begynnte å gå over mot det røde feltet stoppet jeg bilen og først da fikk jeg fyllt på kjølevæske, var som om den surklet, mens kjølevannet forsvant nedover i tanken.

Skrevet

på min hadde jeg for lite kjøle veske ....og for mye vann....så d ble is i slangene ....da ble bilen jævla fort varm og jævlig varm..

fant ikke ut dette i begynnelsen...men etter noen starter og stopper...så var isen turdligvis borte og alt funket som normalt....:D

er jo ikke sikkert at dette problemet på din bil ...men kan jo hende:P

håper d muligens hjelper..

erik

Skrevet
på min hadde jeg for lite kjøle veske ....og for mye vann....så d ble is i slangene ....da ble bilen jævla fort varm og jævlig varm..

fant ikke ut dette i begynnelsen...men etter noen starter og stopper...så var isen turdligvis borte og alt funket som normalt....:D

er jo ikke sikkert at dette problemet på din bil ...men kan jo hende:P

håper d muligens hjelper..

erik

Tviler egentlig på det, regner med at Bavaria blander 50/50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...