Silver87 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Noen vits i å ta en driftstest på NAF? ville vite litt om standen på bilen min tenkte jeg, men kan de avskilte bilen pga. mangler?
propan Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Hvorfor i all verden bestiller du ikke en service på BMW heller?
TheBirg Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Tror nok de kan avskilte bilen dinja , NAF er jo godkjennt verksted, og tar EU kontroll. (Og der kan du miste skiltene dine) De rissikerer ikke sin godkjenning på å la en trafikkfarlig bil ut på veien. Om du i det hele tatt mistenker at de kan ta skiltene må jo bilen ikke være i helt topp stand ? Kjør sikkert
S.Arnesen Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Bilen skal vel være i temmelig dårlig/farlig stand før de i det hele tatt vurderer å ta skiltene... om det er mye ulovligheter ute å går, elelr mye slitne deler så er det jo ikke noe vits å ta en slikt driftstest. Poenget med en slik test er jo å finne ting du kanskje ikke visste var dårlig, slik at du kan få fikset dette...
Wolfeh Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Med tanke på den driftstesten. Finner de en feil som er noe lik en 3'er feil på en eu godkjenning, tviler jeg på at du får forlate stasjonen med skiltene på bilen da dette er trafikk farlig både for deg og andre. Og hvis det har seg sånn at du er redd for at dem skal ta skiltene så ville jeg vurdert å få fikset de problemene du er usikker på så fort som overhodet mulig. Så vidt jeg vet så kan du brenne deg hvis du evt forårsaker en trafikk ulykke med en bil som ikke er i forskriftmessig stand. Og i hvertfall hvis du er klar over det. Husk at det er eiers ansvar å påse at bilen er i kjørbar stand og ikke skal kunne forårsake fare for andre. Takk for meg
Superbeetle Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Hadde aldri spandert penger på en slik test, iallefall ikke på en så gammel bil. De finner nok garantert en liste med ting som er mer eller mindre uvesentlige. Hvis du ikke har kjenneskap nok til bil til å selv vite hva som er gale så blir det nok bare ekstra hodebry at naf forteller om masse småting som gjerne ikke er like gode som de var da bilen var ny for snart 20 år siden.. Hva koster en slik test forresten? Ser du bor i Bergen, vi kunne jo muligens organisert en litt mer uhøytidlig sjekk av bilen samt evt service
Wolfeh Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Ser på naf.no at driftstesten hos dem koster rundt 1400kr. For de som ikke har peiling på bil ville jeg nok heller tatt en service på bilen. Og for de som har litt peiling kan jo gjøre mye av denne servicen selv. Nå vet ikke jeg helt hva en service innebærer da jeg ikke har tatt en selv. Men er vel bytte av olje, filter o.l.?
Superbeetle Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Dette var jo ikke så dyrt egentlig. Men vil da tro at en slik driftstest er en del mindre omfattende enn de tilstandsrapportene man kan ta hos Naf. Men å betale naf 1400kr for å fortelle at bremseklossene bør byttes, for så å betale et verksted for service, hvor de alikevel ville funnet ut dette blir litt dobbelt opp..
Wolfeh Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Det er sant, en del av disse testene blir unødvendig for en som har litt peil på bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå