Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velkommen til bimmers :-).

Vet dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt men mulig du finner noen ideer via online etk som du finner øverst til venstre her på bimmers. Andre steder du kan finne info kan være søke her på bimmers, bmwccn eller lete etter diy i mekkertips på autopower: http://www.autopower.se/mekartips/default.asp

Skrevet

Flat skrutrekker, vipp metallklipset som låser rundt det svære "leddet" du har i vær ende. Inne i her er den huket rundt en metall kule i karosseri. Dra demperen ut fra karosseri.

Ikke heksekunst akkurat.

Skrevet
Flat skrutrekker, vipp metallklipset som låser rundt det svære "leddet" du har i vær ende. Inne i her er den huket rundt en metall kule i karosseri. Dra demperen ut fra karosseri.

Ikke heksekunst akkurat.

Spørs hvem demper han mener, eller?

Skrevet

Antok at han mente bakluke, som han skrev. Og ikke bakrute, som det ikke står.

Men selvfølgelig, menes det bakrute, så kan jeg i tilegg informere om at du må fjerne ett låseklips som ligger utentpå gods som demper er tredd på.

Skrevet

Takk for infoen, da jeg skal til å bytte mine, snart. Jeg hadde nesten gruet meg til det, men det høres jo absolutt overkommelig ut.

Skrevet
Antok at han mente bakluke, som han skrev. Og ikke bakrute, som det ikke står.

Men selvfølgelig, menes det bakrute, så kan jeg i tilegg informere om at du må fjerne ett låseklips som ligger utentpå gods som demper er tredd på.

jepp, d var bakluka ja!takk!får prøve til helga..

• 1 month later...
Skrevet

Hvordan gikk dett med bytte ?

skal bytte selv men skjønner ikke hvordan det skal gjøres. De ligger jo inni taket. På min BMW TIS så bruker de et spesialverktøy som de stikker inn i taket ved byttet.

Er det noen luker i inne i taket som kan åpnes ?

Skrevet

Surfa litt rundt på diverse forumer, ser ikke ut til å være noen "diry tricks" her nei. Så det blir vel å ta på ulveskinnet å knote det til.

Dette fant jeg på autopower:

Ta bort listen som är vid taket, sedan tar du bort plastskyddet från gångjärnet. Det är lite pilligt att få loss elkablarna.

Sedan tar du bort C-clipset i ytterändan på dämparen. På insidan sitter dämparen monterad på en kula så den är ganska lätt att bända loss rätt uppåt. Använd en lång skruvmejsel eller litet bräckjärn och bänd loss dämparen från kulan längst in.

Smörj gångjärnen ifall dom kärvar. Dom blir utsatta för salt och regn.

Gör tvärtom när du monterar tillbaka ;)

Som er overens pådet Fliid sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...