Fixfax Skrevet Desember 10, 2008 Share Skrevet Desember 10, 2008 Hei, etter endel klomsing under bilen fant jeg ut at det blir mye lettere og heise ut motoren med kasse på enn og skille kasse fra motor som jeg først tenkte, dette forstod jeg først da jeg hadde kommet til boltene på starteren, de gjennomgående boltene med mutter på baksiden, fant ingen verktøy jeg kom til med, er jo ikke akkurat store plassen i tilleg til at det er grusomt krunglete... Noe spesielt jeg må tenke på, må bilen være heiset? må først ta den ned av støttebukkene for også trille den halvveis ut for og få plass, må jeg sette bilen på støttebukkene igjen? Hvordan får jeg rette vinkel? dette er det jeg bekymrer meg mest for. Hvor skal jeg feste tauet/tauene? hvor mange tau trenger jeg? hvordan skal alle tauene festes? og hva er deres oppgave? Liker og ha fått det inn med teskje første gangen jeg gjør noe Blei dog advart av flid angående boltene til startern, sattan så dum jeg var som ikke fulgte hans råd hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 10, 2008 Share Skrevet Desember 10, 2008 Det som funker greit er å ha en stang over på langs, hvor du fester fremme i løftekroken, og bak har du et tau f. eks rundt under girkassa. Du kan også feste kjetting/tau i øret bak på blokka, men jeg synes det er kronglete plassert og pleier ikke bruke det. Greit å ha en garasjejekk under girkassa som du hjelper til med når du løfter ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2008 Fler? skjer vel i helgen, må få lånt meg en elfant først. så keep them coming Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 10, 2008 Share Skrevet Desember 10, 2008 moar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2008 moar? sånn og takk for inlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 noen flere som har nyttige tips og triks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Heis opp bilen i fronten litt, bruk garasjejekk til og styre kassa ut. Ha tålmodighet når du skal fyre den ut. tauene bør ha tyngdepunkt foran, men et feste må være bak på kassa. Få bilen høyt nok opp til at du kan klare og få kassa ut! den skal jo vris nedover for så å bli dratt ut. enklere med 4'er motor enn 6'er motoren. jeg brukte 1time første gangen på å få den ut, men kun 20 minutter når jeg skulle ha den i. det var da med hjelp fra flere. så om du kan ha med deg folk så er det bra! lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 Takk hvor høyt trenger jeg og heise bilen i framkant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 ca halvparten av hva kassa er lang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Få bilen opp på lecablokker fremme Holder nok det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 Har fire justerbare støttebukker fra biltema, billige var de også, og absolutt og fåretrekke fremfor leka blokker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeinZ Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 denne jobben gjorde jeg forige fredag. null problem. heis bilen litt opp. huk på festene forran og bak. heis motoren opp fra festene tilt motoren litt bakover, dra motoren litt frem, tilt litt til. litt frem, litt tilt og så er den ute tilslutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2008 Ok, blir sannsyneligvis heiset ut i morra, noen som har bilde av hvor jeg skal feste tauet i bak enden? hvor lang bør tauet være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeinZ Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 det er et feste ved siden av startern. litt køddent og komme til men ikke umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå