Gå til innhold

Heise ut motor, med kasse e30. M20

Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, etter endel klomsing under bilen fant jeg ut at det blir mye lettere og heise ut motoren med kasse på enn og skille kasse fra motor som jeg først tenkte, dette forstod jeg først da jeg hadde kommet til boltene på starteren, de gjennomgående boltene med mutter på baksiden, fant ingen verktøy jeg kom til med, er jo ikke akkurat store plassen i tilleg til at det er grusomt krunglete...

Noe spesielt jeg må tenke på, må bilen være heiset? må først ta den ned av støttebukkene for også trille den halvveis ut for og få plass, må jeg sette bilen på støttebukkene igjen?

Hvordan får jeg rette vinkel? dette er det jeg bekymrer meg mest for.

Hvor skal jeg feste tauet/tauene? hvor mange tau trenger jeg? hvordan skal alle tauene festes? og hva er deres oppgave?

Liker og ha fått det inn med teskje første gangen jeg gjør noe :P

Blei dog advart av flid angående boltene til startern, sattan så dum jeg var som ikke fulgte hans råd hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funker greit er å ha en stang over på langs, hvor du fester fremme i løftekroken, og bak har du et tau f. eks rundt under girkassa. Du kan også feste kjetting/tau i øret bak på blokka, men jeg synes det er kronglete plassert og pleier ikke bruke det.

Greit å ha en garasjejekk under girkassa som du hjelper til med når du løfter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heis opp bilen i fronten litt, bruk garasjejekk til og styre kassa ut.

Ha tålmodighet når du skal fyre den ut. tauene bør ha tyngdepunkt foran, men et feste må være bak på kassa.

Få bilen høyt nok opp til at du kan klare og få kassa ut! den skal jo vris nedover for så å bli dratt ut.

enklere med 4'er motor enn 6'er motoren.

jeg brukte 1time første gangen på å få den ut, men kun 20 minutter når jeg skulle ha den i. det var da med hjelp fra flere.

så om du kan ha med deg folk så er det bra!

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne jobben gjorde jeg forige fredag. null problem. heis bilen litt opp. huk på festene forran og bak. heis motoren opp fra festene tilt motoren litt bakover, dra motoren litt frem, tilt litt til. litt frem, litt tilt og så er den ute tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...