PenguiN- Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Jeg ville bare opplyse alle sammen som driver litt med fotografering og som vil ha stativ om å sjekke ut artikkel nummer 104121 på netonnet.no jeg liker å ta litt bilder og slikt, og tenkte at stativ det var fine saker, di fleste jeg har sett på koster opp mot 1000,- noe jeg ikke har behov for..Stativet fikk jeg i dag, det kostet 278,- inkl frakt og oppkrav. Jeg er ingen professjonel, men stativ i aluminium med 2 stk vater, og MANGE vinkel muligheter med tøybag og høyde opp til 185 (160cm + selve kameraet kan heves enda mer) Selv om jeg ikke har så mye peiling så vil jeg alikevel anbefale dette stativet da virker svært stødig,fin finish og MANGE muligheter ang tilt av kameraet enten forover eller sideveis, vater og trinnløs høyde justering!når kameraet er skrudd fast i stativet kan du snappe det av, så slipper du å skru det av og på når du f.eks skal til pcn for å laste inn bildene dine. MEGET fin løsning. 278,- er mindre enn hva en t skjorte koster,så om du liker å ta bilder men vil ha et fint hjelpemiddel, LØP OG KJØP! Dersom noen kan komme med en god grunn til å kjøpe feks manfrotto stativ som koster opptil 5000,- må di gjerne skrive hvorfor.. over til minnebrikke. Jeg kjøpte en 4gb sony highspeed 10mb/s compact flash (CF) brikke med nykameraet..lol, alle som ikke har denne typen brikken og som liker at når man drar over et bilde fra kamera til skrivebord så er det der nesten før du klikker, dere burde investere! (jeg er vandt til SD mini kort og når jeg overførte et bilde da tok det kanskje 2-4 sekunder) 249,- for 4 gb minne brikke som tv`er kan lese f.eks og har 10bm/sekund er ikke så ille og absolutt et must til dere som liker å ta bilder.
Der Barockengel Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Dersom noen kan komme med en god grunn til å kjøpe feks manfrotto stativ som koster opptil 5000,- må di gjerne skrive hvorfor.. Det finnes mange stativer som koster vesentlig mindre enn 5000, og som garantert er radikalt mye bedre enn dette. Hvilket stativ man trenger, avhenger av hvor ofte man bruker det, hvor tungt utstyr man vil sette oppå - og under hvilke forhold (innendørs, utendørs i fint vær, utendørs i regn, vind, snø etc.) Jeg fraråder generelt å kjøpe stativer fra selgere som ikke opplyser om grunnleggende egenskaper ved produktet: Hos NetOnNet ser jeg ingen info om høyde på stativet (vesentlig), vekt (greit å vite) eller hvor tungt utstyr det er beregnet for (helt essensiell info). Dette er ikke bra nok. Da er det bedre å legge igjen pengene sine hos noen som har litt mer fagstolthet bak virksomheten sin. Brukt med noe tyngre enn et mainstream D-SLR med kit-objektivet blir nok stativet det her er snakk om fort for spinkelt. Jeg kjøpte en 4gb sony highspeed 10mb/s compact flash (CF) brikke med nykameraet.. Minnekort er alltid bra. 10mb/s er heller ikke spesielt mye - jeg anfefaler uten å blunke ennå raskere minnekort. Men, sjekk at kamera og minnekortleser støtter hastigheten først - ellers blir investeringen fort til liten nytte.
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Om du sjekker på netonnet så nedenfor prisen står det produkt beskrivelse, der står det du spørr om. Så, etter å ha lest den informasjonen vil jeg gjerne at du påpeker spesifikke ting som gjør at man som amatør/hobby fotograf heller burde velge et stativ til si, 1000,-. At noe er bedre på et stativ til 1000,- skjønner jeg og, men jeg undrer på hva det kan være forutenom merke og materiale (som igjen ikke spiller noen rolle for en amatør/hobby fotograf). Jeg er ikke ute etter noe annet enn å gjøre folk litt mer prisbevisst. Jeg kjøpte meg også et kamera i dag. Senere på dagen går jeg innom en annen fotobutikk for å høre på prisen siden jeg syntest det var et fint tilbud jeg fant. prisforskjell? ca 2500,-. Det betyr at mange har kanskje kjøpt det kameraet der uten å vite at man får det 2500,- billigere lenger ned i gaten. Det er det samme jeg prøver å oppnå med denne tråden ang stativet, at mange kjøper kanskje et stativ til 1000,- uten å vite at et stativ som vil gjøre samme nytten for dem (amatør/hobby) koster 700,- mindre en annen plass. er alt for mange nåtildags som ikke sjekker rundt men som hiver seg på det første og beste. Ja, minnekortene finnes sikkert i raskere utgaver, poenget var at jeg er sikkert ikke den eneste som nedprioriterte dette først (på mitt gamle kamera) men i ettertid (med ny minnebrikke) så hvor mye det har å si at man har en brikke med høy hastighet.
Der Barockengel Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Ja, der var produktinformasjonen! Så, etter å ha lest den informasjonen vil jeg gjerne at du påpeker spesifikke ting som gjør at man som amatør/hobby fotograf heller burde velge et stativ til si, 1000,- Vel, men jeg mener ikke at man nødvendigvis skal kjøpe noe som koster 3-4 ganger mer. Siden produkter i alle prisklasser har sin rolle/sitt publikum, er det meningsløst at man skal kjøpe noe man ikke ønsker/trenger. Hyundai Atos eller BMW 5-serie - selv om BMWen er bedre, betyr ikke det at alle trenger å kjøpe den... Rent umiddelbart synes jeg stativet hos NetOnNet prismessig virker veldig midt på treet, sammenlignet med hva man kan finne produkter fra en kjent produsent som Velbon annonsert for. Det er det samme jeg prøver å oppnå med denne tråden ang stativet, at mange kjøper kanskje et stativ til 1000,- uten å vite at et stativ som vil gjøre samme nytten for dem (amatør/hobby) koster 700,- mindre en annen plass. Først og fremst er jeg veldig enig med deg i at det er lurt å være prisbevisst. Ja, prisene på identiske produkter varierer veldig. Du har også rett i at mange kan klare seg med et rimeligere produkt. Men, dersom man finner at man sliter ut kamerastativet veldig raskt, kan det være en god idé å kjøpe noe dyrere neste gang. For her er svaret på spørsmålet ditt: Et dyrere stativ kan nok være stødigere enn et billig i en del situasjoner, men det er først og fremst på byggekvaliteten du vil merke forskjell over tid: Forvent at et dyrere stativ vil tåle å bli brukt og - ikke minst - fraktet rundt langt mer enn et billigere. Ved lik bruk vil derfor et bedre stativ vare mye lengre - med potensiale for å være billigere i bruk. Alle bevegelige deler og låsemekanismer er utsatte, så det er egentlig mye som kan gå i stykker. Mitt tips har alltid vært å kjøpe et rimelig stativ man liker og synes virker solid først - og så se hvor mye man bruker det, og hvor fort det slites. poenget var at jeg er sikkert ikke den eneste som nedprioriterte dette først (på mitt gamle kamera) men i ettertid (med ny minnebrikke) så hvor mye det har å si at man har en brikke med høy hastighet. Godt poeng - ikke nedprioriter hastigheten på minnekort.
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Stativet er midt på treet? Prisen er iallefall såvidt krøpet halveis til 1/10 del av treet! da gjør det vel ingenting at stativet er midt på treet, hehe såklart, sliter man ut et stativ så vil man kanskje prøve noe nytt/noe som holder lengere. MEN jeg har vanskeligheter for å skjønne hvordan en som ikke jobber med foto / ikke reiser jorda rundt med foto i øyemed klarer å slite ut et stativ (som netonnet`s som er i aluminium)...? Eneste må i såfall være låsene for å heve/senke..sveiv for å rotere osv.. er enig i det du sier, at dersom det kun er en hobby, start rimelig og jobb deg oppover da jeg tror at ofte så finner man ut at "hey, stativet kjøpte jeg for 2 år siden, det fungerer enda fint for meg" mens "kameraet kjøpte jeg samtidig, men det er ikke noe for meg lenger, jeg må ha et bedre" f.eks..
MatsBuer Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 litt OT: Fikk kamera av dama til bursdagen min... Sony cybershot DSC-T77 black edition. Er dette et bra kamera? Eller skal det veldig lite til føre det tar kvelden?
D.C.V Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Det er sikkert et bra kamera til sitt bruk tar liten plass, lett å ta med.
MatsBuer Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Ja det er det jeg liker best ved det, det er ikke større enn mobilen min og veier ikke så mye heller. Men den touch screenen ser så sårbar ut. Er det mulig å kjøpe noe lignende som sitter på skjermen når du kjøper ny mobil? Mener den plastik tapen.
Der Barockengel Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 litt OT:Fikk kamera av dama til bursdagen min... Sony cybershot DSC-T77 black edition. Er dette et bra kamera? Eller skal det veldig lite til føre det tar kvelden? Sony DSC-T77? Tåler ingen ting: Legg det i et glass cola i et halvt minutt, og du må ut og kjøpe deg et nytt kamera med en gang! Men fra spøk til alvor: Det er et Sony - ergo et produkt fra én av de ledende produsentene på markedet. Ulempen med akkurat det kameraet er at det er veldig kompakt, slik at optikken er krympet veldig, noe som gjør at bildekvaliteten kanskje er ofret noe. Fordelen med akkurat det kameraet er at det er veldig kompakt, slik at du alltid kan ta det med deg - slik at du kan komme hjem med et bilde, mens alle andre sier "å, skulle ønske jeg tok med kamera".
MatsBuer Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Var det jeg tenkte meg ja. Nå er jeg av rasen: turist fotograf:) Så trenger ikke noe bedre, er tross alt mitt første kamera:) For meg er jo å gå fra 2 megapixel mobil kamera til 10.1 megapixel helt synnsykt:) Men nok OT fra meg, og tusen takk for kjappe og konkrete svar:)
Fredheim Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 278,- er mindre enn hva en t skjorte koster,så om du liker å ta bilder men vil ha et fint hjelpemiddel, LØP OG KJØP! Jeg har nå også bestilt det stativet, funker sikkert helt greit. Takk for tipset.
///Mysild Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 kjøpte et på elkjøp til 149 jeg... 140+ litt i høyde og masse vater og greir... haman eller hva det merket heter... funker fint det også... sykt mye et stativ hjelper på bilder!
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 det stemmer, jeg husker di hadde det! men di har det ikke nå lenger, kun di bittesmå stativene nå Ja, med lang lukketid (mørke bilder) hjelper di spessielt godt!
foo Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Flott tilbud på noe som de fleste som liker å ta bilder bør ha! Det er vel stort sett fotografen og optikken som setter de største grensene innen fotografering allikevel BTW ... Jeg kjøpte et 8GB SDHC kort når jeg kjøpte 450D, er jo uendelig med plass. Har i tillegg et på 4GB i reserve til de lange ferieturene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå