Simpel Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Sånn kjølerens skal visst være bra, men tror ikke den ble pumpet så langt i mitt tilfelle. Har muligens Vestlandets reneste ekspansjonstank Jeg skrudde av begge slangene slangene til radiator, termostathuset og vannpumpa. Kan da spyle inn fra 2 sider i radiatoren, fra termostathullene og hølet etter vannpumpa samt eksptanken. Inn termostathølet rant det ut i vannpumpehølet, samme med spyling fra ekstanken. Spylte inn alle veier til det bare kom rent vann ut alle plasser. Tror det ble bra, fikk hvertfall på runtdt 8 liter væske når jeg fylte på. Må vel regne med noe spylevann blir fanget i systemet under spyling.
Fliid Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 noen som vet om vannpumpen som står i s38b36. Min fungerer helt fint men kan faktisk kjenne slark når jeg tar tak hjulet..Føles ikke helt betryggende. Bytt pumpe.
Azeton Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Som jeg har hevdet mange ganger bør termostat og standard vannpumper byttes hver gang man bytter kjøleveske. Ønsker man en bedre pumpe eller har trimmet motor bør man bruke denne fra bimmerbum.com Stewart EMP High Flow Water Pump Item# stewart-emp-high-flow-water-pump Regular price: $194.50 Sale price: $194.50 Har også vannpumpen fra stewart. Ikke hatt noe varmeproblemer før eller etter at jeg byttet den. Spurter bare bedre på lavt turtall
Inline six Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Det er langt fra bare BMW som har problem med disse vannpumpeskovlene i plast. Uoriginale pumper fra GRAFF kan anbefales da de stort sett leverer med skovler i metall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå