hylle Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Drøyt og kjøre når man har drukket. Så ut som en fin femmer også det her..
///Mysild Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Skrevet Desember 14, 2008 altså... for meg gjør det lite om han ødelegger seg selv... men tenk om det er 2 unger ute å går, elelr noe lignenede, som han meier ned, og de dør, HVA skjer da!? det er bare tilfeldigheter at noen ikke er på feil plass til feil tid! ja, tidspunkt nontheless... tenk om en familie har vært hos naboen og ungene sov på sofaen eller noe... respektløshet nr 1 dette her...
Werther Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Slike grove overtramp i trafikken MÅ FÅ konsekvenser for resten av livet! Hadde en ganske hissig diskusjon om denne saken i en annen tråd, og jeg er meget glad for dette utfallet av saken! For meg er livstid livstid, og han må gjerne søke om å få tilbake lappen etter 5 år, men uansett hvor mye "bedring" han har vist, så vil jeg IKKE ha denne personen tilbake i trafikken! Det blir for dumt hvis man skal kunne skylde på "jeg var ung den gang", og så få starte med blanke ark, enkelte ting kan aldri tilgis, og må straffes deretter! Hvorfor skal han lide i 50 år når en drapsmann slipper med 18 år? Voldtektsmenn kan ødelegge liv, men får mindre straff enn vedkommende. Burde vært en mer smidig løsning på straffen, f.eks 5 år uten, og så kunne han få hardere straff neste gang han eventuellt ble tatt. F.eks 8 år uten lapp og 1 års fengsel. Dog er det tvilsomt pga fengselskapasiteten her til lands, staten hadde nok ranet lommeboka hans istedet. Kan virke som du er en regelrytter som aldri gjør noe ulovlig, og har en liten angiver i magen. Folk kan faktisk forandre seg, så en viss grad av tilgivelse burde eksistere.
Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Folk kan faktisk forandre seg, så en viss grad av tilgivelse burde eksistere. Grunnleggende enig her - de som ønsker det, bør få anledning til å gjøre opp for seg. Burde vært en mer smidig løsning på straffen, f.eks 5 år uten, og så kunne han få hardere straff neste gang han eventuellt ble tatt.. Problemet er at politikere og offentlige myndigheter er livredde for å bli sittende med pekefingeren rettet mot seg den dagen mediene slår opp "Fikk tilbake førerkortet i forrige uke - i dag ble han drapsmann."
Werther Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Problemet er at politikere og offentlige myndigheter er livredde for å bli sittende med pekefingeren rettet mot seg den dagen mediene slår opp "Fikk tilbake førerkortet i forrige uke - i dag ble han drapsmann." De gjør jo dette med voldtektsmenn og pedofile jevnlig, samt gærne somaliere i Oslo. Så vil ikke si at en promilledømt bygdetulling er det verste man slippe løs på samfunnet.
///Mysild Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Skrevet Desember 14, 2008 Problemet er at politikere og offentlige myndigheter er livredde for å bli sittende med pekefingeren rettet mot seg den dagen mediene slår opp "Fikk tilbake førerkortet i forrige uke - i dag ble han drapsmann." De gjør jo dette med voldtektsmenn og pedofile jevnlig, samt gærne somaliere i Oslo. Så vil ikke si at en promilledømt bygdetulling er det verste man slippe løs på samfunnet. ja, men de holder seg unna veiene... der dødsfokuset ligger i norge vettu
skillbill Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Hvorfor skal han lide i 50 år når en drapsmann slipper med 18 år? Voldtektsmenn kan ødelegge liv, men får mindre straff enn vedkommende. Burde vært en mer smidig løsning på straffen, f.eks 5 år uten, og så kunne han få hardere straff neste gang han eventuellt ble tatt. F.eks 8 år uten lapp og 1 års fengsel. Dog er det tvilsomt pga fengselskapasiteten her til lands, staten hadde nok ranet lommeboka hans istedet. Kan virke som du er en regelrytter som aldri gjør noe ulovlig, og har en liten angiver i magen. Folk kan faktisk forandre seg, så en viss grad av tilgivelse burde eksistere. For det første syns jeg heller ikke en drapsmann skal få slippe med 18års fengsel. Norske strafferammer er så til de grader under pari i mange tilfeller, men i denne saken er jeg faktisk enig med dommen, og meget glad for utfallet, men jeg skulle helst sett at "livsvarig" i denne sammenheng faktisk betyr livsvarig, og ikke 5år og mulighet for å søke om å ta sertifikat på nytt Jeg er så langt ifra noen regelrytter, og hva mener du med angiver? Folk kan gjerne vise forbedring, noe jeg håper og tror på, men i enkelte grove tilfeller, som her, så må det reageres kraftig og lenge, og som jeg nevnte i forrige tråd ang denne saken, så vil jeg ikke ha denne personen tilbake på veiene, uansett hvor lovlydig denne har blitt. Det er ikke en menneskerett å kjøre bil, og når man har vist seg så til de grader uansvarlig, så får man ta straffen som en mann!
Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Så vil ikke si at en promilledømt bygdetulling er det verste man slippe løs på samfunnet. Bygdetullinger er generelt ikke det verste man kan slippe løs noe sted. (Og dette var egentlig ikke noe forsvar for bygdetullinger. )
Werther Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Folk kan gjerne vise forbedring, noe jeg håper og tror på, men i enkelte grove tilfeller, som her, så må det reageres kraftig og lenge, og som jeg nevnte i forrige tråd ang denne saken, så vil jeg ikke ha denne personen tilbake på veiene, uansett hvor lovlydig denne har blitt. Det er ikke en menneskerett å kjøre bil, og når man har vist seg så til de grader uansvarlig, så får man ta straffen som en mann! Jeg er så langt ifra noen regelrytter, og hva mener du med angiver? Rettsvesenet har da reagert kraftig, 14 dager ubetinget fengsel og 35k i bot er ikke peanuts akkurat. Strengere straffet enn mye annet her til lands... Fikk en følelse av at du er typen som står og skriver ned regnr ved første snøfall, og hytter med neven til de som kjører i andre gir på høyt turtall i 50-soner etc.
Gjest Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 enig med han over meg her... jeg har nulltoleranse for alkohol og bil.. men å snakke om "faktisk livstid" så mener jeg at man er drøye.. en bergenser fikk nettopp en måned uebtinget fengsel og mistet lappen i 3 mnd for å ha kjørt ned og drept en gammel dame. farten ved treff var 37 km/t, dette etter 8 meter bremsespor. personen gikk på en overgang. sjåføren klagde på å ha blitt blendet, retten så derimot ikke noe formildende, da kjørefoholdene var vanlige og føreren var kjent i området. en kompis av meg fikk 2-3mnd ubetinget og 40mnd uten førerkort for å ha kjørt noe og 200 på sykkel i snitthastighet over en viss strekning i ingenmannsland.. dette er SYKT.... rettsvesenet i norge hater fart og kjøretøy, og ser ikke i det hele tatt på hva som faktisk skjer.. folk kan voldta og slippe unna med noen mnd.. forøvrig ser bilen på bildet ut som en m5..kanskje den kommer rimelig for salg snart? hehe..
skillbill Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Rettsvesenet har da reagert kraftig, 14 dager ubetinget fengsel og 35k i bot er ikke peanuts akkurat. Strengere straffet enn mye annet her til lands... Fikk en følelse av at du er typen som står og skriver ned regnr ved første snøfall, og hytter med neven til de som kjører i andre gir på høyt turtall i 50-soner etc. Ja? Og jeg var glad for utfallet av saken (rettsvesenet har reagert på en god og kraftig måte), bortsett fra når det kommer til det med "livstidstap" av førerkort. Skrive ned regnr gjør jeg kun hvis jeg føler meg truet av andre trafikkanters adferd, og dette uavhengig av om det ligger snø ute eller ikke. Ligger noen på 2.gir i 50-sone så kjører jeg bare forbi hvis de lager kø. Mitt logic7-anlegg spiller så høyt så jeg plages ikke av støyen fra bilen deres, uansett om de kjører med jallapotte fra biltema
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå