Torek Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Behold chromelistene. Dritstilig når de er såpass blanke og fine som dine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Denne lir vel en rusthaug som mange andre biler, siden den blir vinterkjørt. Det er en grunn for at folk som pusser opp har noe som heter "sommerbil". Xenon hører ikke hjemme på en gammel E30, jeg ville ikke møtt deg langs veien, hadde nok ikke sett en dritt. Du startet så forsiktig, så forsiktig med hva som skulle gjøre med bilen, men jaggu endrer man mening For all del, gjør hva man vil. Dette er ikke min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Hadde ikke ville hatt xenon på denne bilen nei Behold den mest mulig orginal... Synst det såg veldig bra ut med blange lister og nyrer. Også oransje blinklys, og de krysseike felgene som du hadde på første side. Kansje litt senk, eneste du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 fin vinterbil dette, litt kort akselavstand, men til sladding og herjing er de artige, godt det er noe som tør å bruke bilen sin på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Veldig fint eksemplar du har fått deg =) Ble skuffet når du sa at du skulle ha xenon og endre på karroseriet. Jeg tror jeg og mange andre syns du skal beholde bilen akkurat sånn som den er nå. Å ikke vinterkjøre bilen og sladde og herje. For all del, det er din bil, men det er mange som ikke liker dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 Slik ser bilen ut slik den står idag. Vet ikke hvordan dere ser på det men har vel igrunn ikke skjedd så mye utenpå egentlig. Xenon på nærlys er stillt slik at de ikke blender. (Er ikke alle som er like idioter i hodet og tenker på sånn). Xenon kitet er plugg and play så det monteres og fjernes på 15 min:) På vinteren ser man dårlig med org pærer og våt veibane vet dere gutta. Eller kanskje ikke siden dere aldri kjører bilene deres da:p Det som skjer nå i nærmeste framtid er at 60/40mm senk blir bestilt og litt mere m-tech interiørdeler blir bestilt. Utenom det så skal 17" sommerfelgene (RH Cup) rettes og brukes i sommer. Det som senere vil skje er eventuelt m-tech 1 fangere osv rundtom. Er egentlig fornyd med denne tankegangen. Listene skal være chrome for dere som lurer på det. Nettop gått over med autosol også. Angående rust er ikke dette noe problem, det kommer helt an på brukeren det. Bilen min blir vasket 2 ganger i uka jevnlig og spylt under. Karoseriet under bilen ser helt fint ut uten rust. Er en flekk på det vanlige stedet bakerst ved hjulbuen på venstre side, mellom lista og karroseriet som skal tas til sommer, men denne var der når jeg fikk bilen også. Er egentlig den som er negativt med karroseriet angående rust. Bilen blir mest sannsynlig parkert til neste vinter da jeg kjøper en vinter e30 da. Men er alt for mange som er fisefine på dette. Skal også tectyl behandles (og ikke kom med olje er bedre blabla osv fordi vet at dette også er et bra alternativ, men når man ikke har rust på karosseriet fra før funker tectyl fjell. Den blir så godt passet på så, Snart får den nye bærekuler og foringer også Igår fikk den også en ny shortshift fra BMW Z1 Roadster samt nye foringer der osv. Likte denne endel bedre en den gamle (Quik short shifteren) som var litt vel hardt og gire med Er for all del ingen 100% strøken bil, men et helt utrolig bra eksemplar som nærmer seg, men jeg liker den utrolig godt og selv om den blir sladdet med og faktisk brukes noe jeg synes biler skal så kan man fint holde den mange år. Kommer som sagt ann på eier av bilen. Interiøret får også Swizz behandling snart:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 Solen tittet frem her om dagen så prøvemonterte sommerfelger igjen samt ga den er grundig vask. Gleder meg til økonomien snart faller på plass så et snasent 60/40mm senkesett med nye dempere kan monteres. Har også hatt bilen på bukk og karroseriet har praktisk talt ikke noe rust på seg under. Er kun litt overflate på diff samt bakstilling osv. Den blir parkert til nesteår og en vinter e30 blir innkjøpt som vinterbil:) Nå er det godvær snart og sommeren er klar for å inntas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Sommerfelgene dine er... !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 Kombinert med felgene og tittende frem skal jeg også bestille 4 stk "Gold Cadium" skiver rundtom på bilen av denne typen: Dette skal kombineres med redstuff klosser. Dette bestilles samtidig som senken. Planene når senk og skiver er på plass blir å vaske og polere den opp grundig og kanskje foreta en Toughguard behandling på bilen. Etter det blir det å titte litt i ny og ne etter m-tech 1 styling her på bimmers som jeg slår til på dersom jeg får et bra tilbud. Kommer til å kjøre bilen slik dere ser den på de siste bildene "kun" med felger og senk. Liker denne stilen også<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 Sommerfelgene dine er... !!! Hehe takker:) De er ikke strøkne, men har planer om å pusse dem helt opp. Fikk de utrlig billig så slo til. De ser nå hværtfall helt representable ut "in real" og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 fin vinterbil dette, litt kort akselavstand, men til sladding og herjing er de artige, godt det er noe som tør å bruke bilen sin på vinteren Jeg bruker også bilen min på vinteren, så du er klar over det. Ontopic: Ser bra ut dette! Få senka den nå så blir dette knall Ang. det at du har stilt xenonlysene slik at de ikke blender kan du ikke si ettersom du ikke har automatisk høydejustering. Hvis du kjører oppover en bakke og kommer på toppen/knekken av den bakken så blir bilen i mot mest sannsynlig blenda av lysene dine likevel, ettersom de står i en fast posisjon til enhver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2010 Da er det gjort. 60/40mm Senkesett med nye dempere er på sin plass:) Fant ut at jeg må gå ned til 215/40-17" profil forran og 225/40-17" bak. Er nå 215/45-17" og 235/40-17. Bak må jeg ha mere strekk og forran trenger jeg mindre høyde pgå skraping osv. Er det noen som har noen andre frslagg til gode dekk kombinasjoner? Bilen er fullt kjørbar men vil helst ha enda mere "kjørbar" bil. Felgene er forøvrig 8.5" forran og 9.5 bak. Er ca 1mm fra felg til nærmeste metall på demper/bakstilling for de som lurer på det. Trenger også og foreta en heftig polering på bilen da den har fått noen små "swirls" osv samt den er for tørr i lakken. Dette skal jeg få gjort snart:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 Nå har bilen perfekt høyde. Med M-tech 1 blir det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Mars 27, 2010 Share Skrevet Mars 27, 2010 fin vinterbil dette, litt kort akselavstand, men til sladding og herjing er de artige, godt det er noe som tør å bruke bilen sin på vinteren Ang. det at du har stilt xenonlysene slik at de ikke blender kan du ikke si ettersom du ikke har automatisk høydejustering. Hvis du kjører oppover en bakke og kommer på toppen/knekken av den bakken så blir bilen i mot mest sannsynlig blenda av lysene dine likevel, ettersom de står i en fast posisjon til enhver tid. det er PISSpreik! det gjelder akkurat like mye originalxenon! Til trådstarter så blir bilen din bra nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2010 Takker for hyggelige kommentarer. Fint om noen også kommer med innspill om hva slags dekkdim jeg kan bruke for å unngå subbing. Bakskjermene skal ikke valses, men innerkanten skal kun brettes inn:) Fant også ut at alle 4 demperne som stod på bilen var gule bilstein som har stått på fra den var ny. De foran hadde hardhetsjustering. Finner ut at bilen stadig har mer ekstrautstyr som den ble levert med til kunden fra ny. Kommer fram til at bilen har alt av ekstrautstyr som en preface kunne bli levert med unntatt cruisekontroll og shadowline. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå