hauken Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 syns jeg har dårlig lysstyrke i xenon lysa,er original xenon,noen som vet om de er noen grep jeg kan gjøre?eller er de bare å kjøpe briller?
stroker Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Kanskje lykteglassene dine trenger en oppshining? Eller har du dugg i glasset kanskje
Z1 Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Hvordan farge er det på zenon pærene ??? Dem er muligens gående..
hauken Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Skrevet Desember 14, 2008 har ikke sjekket lykteglassene,må de ha innvendig vask? pærene er skiftet for ca et år siden
TJ Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Utsiden av lykteglasset har en tendens til å bli grått og virker litt "sandblåst" med tiden. Det kan hjelpe å polere med f.eks. Autosol, har selv gjort dette med stort hell. Om det gjør underverker med lysstyrken er jeg derimot usikker på. Må si at jeg ikke er imponert over lyset på min E39, men nå har jeg jo blitt vant til det så... Facelift-lyktene har et veldig definert område for nærlyset føler jeg, noe som ikke gjør lyset imponerende selv om det er xenon.
nimitz Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Var innom BMW et ærend i dag. Spurte sammtidig om xenon lysene på bilen min. Lurte da på om det var noe tegn på når de begynte og bli dårlige. Fikk da til svar at i fra full lystyrke og til de var gåen gikk fort. Det første tegnet var at de hadde tungt for og "tenne". Ellers så holdt xenon pærer full efekt til de tok kvelden. Man tror kanskje at xenon lys er enormt mye bedre enn vanlige lys men så er det sikkert ikke. Vanlige lyspærer er jo blitt meget bra etterhvert.
Dan Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Ellers så holdt xenon pærer full efekt til de tok kvelden. Det har ikke jeg hørt. De lyser svakere og blir misfarget før pærene ryker. Sistnevnte har jeg faktisk sett selv.
nimitz Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Ellers så holdt xenon pærer full efekt til de tok kvelden. Det har ikke jeg hørt. De lyser svakere og blir misfarget før pærene ryker. Sistnevnte har jeg faktisk sett selv. Jeg bare gjengir hva som ble fortalt. Men betyr det da at xenon med et blåhvitt lys som virker ok kan ha mistet noe av efekten?
Dan Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Ellers så holdt xenon pærer full efekt til de tok kvelden. Det har ikke jeg hørt. De lyser svakere og blir misfarget før pærene ryker. Sistnevnte har jeg faktisk sett selv. Jeg bare gjengir hva som ble fortalt. Men betyr det da at xenon med et blåhvitt lys som virker ok kan ha mistet noe av efekten? Kan hende. Men har han byttet pærer for bare et år siden er det ikke det. Xenonpærer varer mye lenger. Ballasten kan være synderen her.
hauken Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Skrevet Desember 15, 2008 skiftet den ene for et halvt år siden,så tviler på at de er feilen,kanskje de ikke er bedre?trodde poenget med xenon var mye bedre lys?
Dan Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Fargetemperaturen har mye og si. Originalt på min er 4300k og det er jo ikke så veldig mye bedre enn halogen (3200). Skal bytte til 6000k ved en senere anledning. Men de skal uansett være mye bedre enn halogen (ca. 3 ganger så mye lys). Du har ikke stilt lyktene for lavt? Det var det på min. Måtte stille de opp for jeg så ingenting.
530diesel Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 har du sjekket reflektorene dine? har samme problem på min nå men jeg kan ikke huske att det var så dårlig når jeg fikk bilen for 7 år siden. har tenkt på faceliftlykter men en annen post skriver att det ikke er noen forbedring av lyset med dem. blir vel til å prøve å bytte reflektorene å håpe det blir bedre.
TJ Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Jeg skiftet fra pre-facelift til facelift på min forrige E39, riktignok halogen begge to, men jeg føler at lyset snarere ble dårligere enn noe bedre. Utseendet ble derimot mye bedre, uten at det hjelper så mye i mørket... Merket egentlig ingen revolusjon når jeg gikk fra halogen til xenon (begge facelift) heller. Ja, lyset er skarpere og blåere, men det lyser fortsatt ikke imponerende godt og har et veldig definert område det lyser opp. I går kveld, kjørende med nærlys på, opplevde jeg faktisk at min egen bil kastet skygge foran meg i lyset av bilen som lå bak...
nimitz Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Kan ikke heller si at xenon lysene har imponert. Var med en kompis her om dagen som hadde en ny Mercedes med xenon. Var ikke noe bedre lys på den enn på min BMW. Nei, xenon lys er nok ikke SÅ fantastisk som mange trur.
Odd-M Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Du kan forsøke å polere opp lykteglasset. Det blir svært matt på E39 grunnet slitasje. Slip det ned med Autosol metallpolish eller lignende og poler opp finishen med bilpolish. Det gjorde i allefall underverk på min E39 og lykteglassene ble nesten som ny igjen. Jeg synes forøvrig de originale xenon-lysene gir fantastisk bra lys. Et nytt lykteglass koster heller ikke allverden hvis du vil bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå