Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått ett (lite) problem med risting i rattet når jeg bremser. (merker ingenting ellers!) har jeg vært så "heldig" at jeg har fått kast i en bremseskive eller er det noen som kan ha noen andre ideer?hjelp!

Skrevet

Har du tilgang på ei måleklokke kunne du vel sjekket for kast på skivene. Ellers kan du jo sjekke at noe ikke er løst sånn i første omgang.

Velkommen til bimmers :-).

Skrevet

Mest sannsynlig skive, men kan være foring/kule i forstilling også. Sjekk alle foringene på bærearmrmene. (veldig kjent feil på E46)

Velkommen til Bimmers

:wink:

Skrevet

En tredje ting er at du kan ha slått felgen din litt, eller at den "over tid" har blitt ubalansert. Da burde du kjent det litt i høyere hastigheter også, men det kommer jo an på hvor mye kast det evt er i den/de! :wink:

Ellers støtter jeg meg hovedsaklig opp til slitte foringer, eller kanskje kast i bremseskiva.

Skrevet

ikke nødvendig vis. Visst du ser på skivnene så får de en kant helt ytterst. og den er ikke lett å få vekk.

Er den del slikt jeg har fikset på vw. å trur bremser er bremser.

snakker ikke om rustbelegg men rust på selve skevå

Skrevet

Hadde risting i et år gamle skiver for en stund siden. Stod i instruksjonsboka at et skikkelig hoggbrems (bånn pedal fra 70) skulle gjøres fra tid til annen for å holde rust unna. Det gjorde jeg, og det fungerte den gangen. Bremseristinga ble borte etter det og har ikke vist seg siden.

Skrevet

takk for mange gode svar! var ute å prøvde en "bremsetest"(90-0), virket litt bedre med en gang, men er der fortsatt!

har desverre ikke tilgang på måleskive, så blir vel nesten like dyrt å kjøpe nye skiver som ett besøk til "legen" for å sjekke det!

Skrevet

Hei

Det er mest sannsynlig hvis kast i skivene dine. Dette merkes stort sett bare ved oppbremsing, hvor du da får risting i rattet. Slitte foringer i forstilling vil ikke gi utslag i form av risting i rattet ved oppbremsing, men at bilen kan skjene til siden(e).

NB: ikke kjøp biltama-skiver!

Lykke til!

Skrevet

haha, den evige diskusjonen har begynt på ny. mange som mener det er bra, andre ikke. har personlig ikke prøvd, men jeg ville nok kjøpt noe så viktig på et "ordentlig" sted, siden det er viktig at de funker som de skal. :P

Skrevet

En bilmekaniker sa til meg en gang: Kjøp alltid orginale bremseskiver/bremseklosser. Da unngår man ulyd ved oppbremsing noe uorginale skiver/klosser kan gi. En BMW med "volvognelling" fra bremser er flaut :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...