Gå til innhold

Kupe vifte fungere ikke. ikke strøm til motoren : /

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg funnet motoren, og den er tilkoblet av 2 ledninger, men når jeg måler spenningen i de så viser det 0v :S Måler jeg feil eller har jeg ledningsbrudd noen plass? :S

Ole

Skrevet

Feil i en regulering/bryterfunksjon/tilkobling er nok større enn kabelbrudd om det ikke har skjedd noe form for fysisk uhell. Lykke til.

Skrevet

Ja, men har hatt mye problemer med vifta, den har fungert og ikke fungert. Og da fungerte bryterene helt fint, men så sa de stopp for en uke siden ca. Og nå får jeg ikke sving på motoren.

Kanskje det skal være sånn? At motoren henter jord en eller annen plass så er en av de strømførene? Har ikke peiling på bil elektronikk :P

Skrevet

Test først instrumetet ditt ved å måle direkte på batteriet. Der skal du måle 12V.

Alle forbrukere på bilen bruker karosseriet som negativ pol.

Hvis du ikke måler 12V på noen av ledningene, ligger feilen før motoren. Mål før og etter viftemotstandene, så tipper jeg at du finner feilen.

Skrevet

Motoren er i orden, men har ikke spenning i ledningene forran hvor til viftemotoren er. Men må skjønner jeg ikke hvor jeg skal starte feilsøkingen, kanskje jeg må bytte hele panelet hvor bryteren er? er VELDIG sur og lei av hele bmwen nå. Om noen vet hvor jeg kan starte så hadde det vert fint :)

Ole

Skrevet

Når har jeg tatt ut vifepanelet. Jeg løfter opp et plast deksel og da ser jeg ledningne. Men når jeg måler der og med jord så får jeg 0 volt :S Da må vell feilen ligge ved motstanden eller noe? :S

Takk for raske svar :9

Mhv Ole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...