Gå til innhold

Bmw E34 småproblemer.

Michaeel
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 520 1990 mod. m50.

når jeg kjører i humper hører jeg en kaklelyd under venstre hjulbue. men vet ikke hva den kommer av? har fått hørt tårnlager og stabilisatorled og ledforbindelse bakbru/svingarm. kan det være noe av dette ? :) demperen er det ikke. den vil vell ikke kakle ? pluss at den er ikke noe mjuk, og har heller ikke sukket ned.

også er det et problem til:

Nå er det jo vinter, men noen plasser er det litt tørrere enn andre. og når jeg kjører rett fram og den begynner og spole der det er litt tørrere enn hvor det er masse snø og is begynner liksom bakhjulene og hakke. som om de hopper liksom. men når jeg har fått nok turtal og hjulene har fått skikkelig fart, er det ikke noe problem :) da er all "hoppingen" borte. da lurer jeg på hva dette kan være ? kan det være de 2 foringene som sitter ganske nært hverandre? de som er like ved bakakslingen liksom.. vet ikke helt hva de heter, men håper noen av dere kan gi meg svar på dette og det andre spørsmålet :) er bare dette som mangler nå, så er bilen 100%.

MvH Michael Ovesen Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520 1990 mod. m50.

når jeg kjører i humper hører jeg en kaklelyd under venstre hjulbue. men vet ikke hva den kommer av? har fått hørt tårnlager og stabilisatorled og ledforbindelse bakbru/svingarm. kan det være noe av dette ? :) demperen er det ikke. den vil vell ikke kakle ? pluss at den er ikke noe mjuk, og har heller ikke sukket ned.

også er det et problem til:

Nå er det jo vinter, men noen plasser er det litt tørrere enn andre. og når jeg kjører rett fram og den begynner og spole der det er litt tørrere enn hvor det er masse snø og is begynner liksom bakhjulene og hakke. som om de hopper liksom. men når jeg har fått nok turtal og hjulene har fått skikkelig fart, er det ikke noe problem :) da er all "hoppingen" borte. da lurer jeg på hva dette kan være ? kan det være de 2 foringene som sitter ganske nært hverandre? de som er like ved bakakslingen liksom.. vet ikke helt hva de heter, men håper noen av dere kan gi meg svar på dette og det andre spørsmålet :) er bare dette som mangler nå, så er bilen 100%.

MvH Michael Ovesen Strøm.

Kan være guide support (tårnlager) som er gåen. Hadde samme på min. Du ser ingen forskjell før du eventuelt jekker opp bilen, da vil du se om den er i orden eller ikke.

Hoppingen er sikkert defekte foringer.

Ser ut til at bilen din er moden for fornyelser i bakhjulsopphenget. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan ser jeg da om den er i orden ? :P og ja, jeg har tenkt og kjøpe tårnlager på begge sidene. men er det noe mer jeg trenger med det samme? er det noen støvmanshetter der også eller noe ? sånn gummi eller plastring nederst og øverst som det er på framdemperne ? vet du hva de foringene heter da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan ser jeg da om den er i orden ? :P og ja, jeg har tenkt og kjøpe tårnlager på begge sidene. men er det noe mer jeg trenger med det samme? er det noen støvmanshetter der også eller noe ? sånn gummi eller plastring nederst og øverst som det er på framdemperne ? vet du hva de foringene heter da ?

Hallo

Du har

2 stk 33531135624 GUMMIDEMPER BAK

2 stk 31331134314 STØVMANSJETT

Støvmansjettene bør du skifte da de som regel er gåen. Koster ikke mer enn 10-15 kr stykket hos BMW.Gummidemper er noe du må vurdere da de koste ca 150 Kr pr stykk. De kan være ok.

Og når du først har alt nede så skift demperne også.

Forøvrig bør du sjekke all foringer etc pga hoppingen. Spesielt gummiforingene på bakaksel bæreren, da disse er kjent for ikke å vare evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forstillinga bør du bytte alle ledd og foringer hvis det ikke er gjort.. Er ikke så dyrt hvis du kjøper hos koed.no

Tipper det er casterstagene (og bærearmene) som er slitne. Da kakler det noe forferdelig i humper, og enda værre når du bremser samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...