Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, det eneste er alle som kaller den nye "lang"svingen for breisladdsving?

Driftegutta greier det nok, men ærlig talt, den slutter jo med en ganske skarp sjikane da..!? Måtte vel ned i 60 i den sjikanen om jeg ikke husker helt feil.

Ja, det er vel den svingen. Men det var ikke det jeg tenkte på. Hele området hvor det var parkering i fjor er jo bane nå... Tvers over for klubbhuset.

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jo, er sikkert samme greia... :) Var bare ikke så mye drifting da jeg satt på rundt der. Er jo helt vannvittig trange svinger da!

Skrevet

Helt sinnsykt det ja.. Fine svinger.. Er egentlig litt skummelt å kjøre der om man ikke har tørrsump!?

Ser det på diverse foraen konkluderes med at den nye traseen har en fin breisladdsving.. Vel joda.. Godt mulig du får lagt den ut, jeg fikk hvertfall til det.. Men det er jo helt håpløst å komme gjennom sjikanen der da i enden av svingen!

Skrevet

- Større utstillingsområde med plass til alle som ønsker å stille ut

- En stor camp, hvor alle er samlet, kun 150 meter unna baneområdet

- Bedre fasiliteter med dusj, mat og toalettfasiliteter

- Flere aktiviteter som paintball og fmx-oppvisning.

- Tribuner med sitteplasser til mange

- 2 baner

- flere parkeringsplasser

- mange nye spennende aktører

- terrengkjøring i terrengløypa

Hvor er disse tribunene? skal de lages kanskje?

Var ingen tribuner når jeg var der i mai iallefall..

Skrevet

- Større utstillingsområde med plass til alle som ønsker å stille ut

Ser for meg at resten av bilene må stå på grusplassen i åpningen av banen.. Er lov å håpe at man får stå på go carten også men tviler.. Fint med 1000vis av mennesker som trasker rundt og virvler opp tørt støv fra Grusen a gitt..

- En stor camp, hvor alle er samlet, kun 150 meter unna baneområdet

Blir med andre ord bra mye festing rundt alle de fine bilene på utstillingen

- Tribuner med sitteplasser til mange

Location location location.. Disse kan ikke stå BARE på depotstreka.. Det må bygges rundt store deler av banen.. Fra depotstrekka ser du ikke nye traseen og hva er vitsen med 2 baner om du kun ser den ene?

- 2 baner

Skal bli spennende å se hvordan de løser dette med to baner!? En av banene er jo nødt til å bli feks nordsløyfa alene. Ret frem til høyre.. Rett frem til høyre.. Rett frem til høyre.. Sjikane.. Rett frem til høyre.. Kan faktisk hende denne traseen sprites opp med flere sjikaner o.l., men på bekostning av farten da selvfølgelig..

- flere parkeringsplasser

Jaha? Hvor da? Hogger de skogen rundt banen eller hvor langt skal må gå?

Skal bli interessant.. Kan godt hende de får det til bedre på Våler, ærlig talt, Våler er jo ikke en publikumsbane.. Det er en typisk "drivers track"...

Skrevet
Driftegutta greier det nok, men ærlig talt, den slutter jo med en ganske skarp sjikane da..!? Måtte vel ned i 60 i den sjikanen om jeg ikke husker helt feil.

13281.jpg

72 med min bil iallefall. :lol:

Jeg har kjørt kun den nye biten av Våler i motsatt kjøreretning av normalt. Hele greia går jo da i tredje gir, men det er veldig gøy likevel!

Skrevet
helt ot: hagenisse, hvilket system er det greiene der fra. gps på mobilen, med noe ekstra software?

Jeg bruker Racechrono. Da trenger du en nokia med S60 pluss en bluetooth gps. Da får du rundetider og slikt, men skal du ha slikt bilde må du bruke gps-dataene inn i noe kartopplegg. Jeg rappet bare bildet som Ove Kvam lagde..

Breitbau; hvis det føles som en sjikane så kjører du feil. Så mange gå inn omtrent midt i banen, svinge for sent inn og dermed lage en vanskelig høyresving som dreper alt av fart ut.

Skrevet

Nå er vi OT, men hagenisse, Vet du om det finnes noe sånt for Windows Mobile 6.1? Har innebygget GPS på S740en, så hadde vært moro å fått inn noe sånt.

Skrevet

Ble S740 ja? Jeg fant noen laptimere for WM, men ingen som egentlig fungerte. De fleste virket rimelig simple også..Visstnok er ikke de interne gps-ene spesielt gode heller...

Racechrono fungerer utmerket, har masse features, og alle banene i nærheten ligger allerede inne. Grav frem en S60-mobil (bruker en E50 selv).

Skrevet

Ved eventuell breisladd sving kan dem jo kjøre den andre veien da,det vil gi fart,men ingen spinne 200m etterbreisladden muligheter.

Ved å kjøre riktig vei vil man ha mulighet for 200m burning ut på strekka,men lav hastighet i slutten av svingen.

De burde brukt "vålersladden svingen" motsatt vei hvis dem skulle hatt en verdig oppfølger til breisladd svingen på rudskogen.

Og rundt det med inndeling av baner,så er det flere muligheter.

Dem påstår at man faktisk skal kunne ha 3 "brukere" på samme tidpunkt på denne banen nå,hvordan vet jeg ikke men.

Skrevet
Ble S740 ja? Jeg fant noen laptimere for WM, men ingen som egentlig fungerte. De fleste virket rimelig simple også..Visstnok er ikke de interne gps-ene spesielt gode heller...

Hørtes rart ut - jeg tipper det er akkurat samme mottaker som i en BT-GPS. De kjøpes ut av kataloger. Men at noen bruker en billig gammel mottaker tviler jeg ikke på. Jeg bruker min med både TomTom7 og Google Maps. Går supersmooth i TT7. Men ja, det ble S740. Er veldig fornøyd så langt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...