Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du kan søke om å få kjøre med prøveskilt.

Men ang. det ser jeg ikke hvorfor man skal få lov. Det er tross alt et treff for gatebiler, hvor veitrafikkloven gjelder.

Skal man kjøre uregistrerte saker får man begynne med racing.

Skrevet

jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg bygger meg en bil med grom deler, ikke får jeg godkjent dette på biltilsynet å jeg får heller ikke kjøre på bane.... :shock:

noen som skjønner min frustrasjon!? :roll:

Skrevet

Bare å kjøre med ulovlig bil, som resten gjør. Bytte motor til EU kontroll etc. De uheldige som driter seg ut, må betale. Stort sett alt av biler på både Gatebil og BMWCCN er jo ulovlig på en eller annen måte.

hagenissen vet like godt som meg at godkjenningsinstasene i Norge ikke er gode å ha med å gjøre, men av egen kverulant-natur velger å legge breisia til ;)

Håper de videreutvikler sladdeheatet på CCN, men det er en god start! Eneste jeg savna i år var at alternativ sporvalg ikke nødvendigvis betyr at vi vil sladde _overalt_. Men derimot få kjøre fulle runder, og ha litt inn og utganger med skrens. Driftingsløyfa på våler er jo som sagt temmelig minimal, og kun lagd for 110% sidelengs hele tiden. Får man en hel rundt får man også mer tempo i kjøringen, og noen saftige sladder ut av svingene, og for noen, powerslider som varer over hele depostrekka.

Det er forskjell på drifting og alternativt sportvalg..

Skrevet

hehe, du vrir og vender godt på svaret mitt nå;)

jeg mener at det er synd på folk som går inn og bygger en strøken bmw som det ligger blod, svette og tårer bak, og ikke får kjøre på bane, siden dette begrepet med GATE-bil har tatt helt av! alt har jo blitt GATEBIL...

er det ikke på en bane, en banebil hører hjemme?

hvor skal jeg få kjøre BANEBILEN min? Greit, da blir det prøveskilter i helgene og hærjing langs veiene til jeg blir tatt;) neida..

hvem som helst skal få bygge seg en bil, bare den går igjennom en omfattende kontrol som går på regelverk OG SUNN FORNUFT vis den skal brukes på f.eks rudskogen.. biltilsynet vet ikke hva sunn fornuft er!!!;)

(ingen jælrusta biler med oljelekasjer,dårlige bremser, knuste frontruter osv osv (ting som går utover sikkertheten!) ting som er utbedret til det bedre, burde bli godkjent!

min bil kan ikke brukes på veien fordi jeg har større bremser,bur sveiset etter bilsportboka,4.punkts seler som er fia godkjente,fia godkjente bøtte stoler osv)

om jeg IKKE skal få kjøre på bane p.g.a den ikke er godkjent på biltilsynet, ja da vet jeg ikke hva jeg gjør;)

Skrevet

Må bare lage seg et skrudd bur, og rive ut alt det ulovlige foran hver EU kontroll. Ulempen med bur er at det er synlig som fy, og snuten stopper deg nok til slutt. Og soter du vinduene for å dekke til blir du ihvertfall stoppa. Snuten har behov for å ha kontroll over folk, og vil ha oversikt over hva som befinner seg inni bilen.

Tilbudet for biler uten skilt i Norge er rett og slett forferdelig. Jeg har et behov for å kjøre minst en gang i uken. Og i beste fall får jeg en gang i mnd, og da skal jeg ha flaks. For ikke å snakke om all den papirmølla man må gjennom for å holde på aktivt.. så kommer jo alt det byråkratiske med NBF. Som en viss nordlending sa: "-NBF ødelegger bilsporten mer enn de hjelper"

Skrevet

Haha :D

Når tid kommer terminlista for ccn treffa?

Den bør være på plass om kort tid nå.

Gatebil ringte meg opp for et par uker siden ang datoene på Rudskogen. Så bilsportforbundets kalender er snart i boks, og da kan vi andre få lov til å slippe til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...