Gå til innhold

svent's nyoppussede 325 med EMMA premiert annlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jah har blitt fortallt atte eg må legga inn litt bilder av bilen min her, så får vel jera d :)

Bilen e ein e36 325i 4dørs så eg kjupte i Sauda.

D e vel ikkje t å legga sjul på atte bilen ikkje va så godt tatt vare på dei sisste åre, så d va ganske møkje som motte fiksast. Eksempler:

-takluke hong fast OPEN

-3 av 4 traversfester va avrevne i karosseriet

-samtlige foringer på bilen va utsletne

-bilen va stygge i lakken å hadde ein del rost å bolkar

-omtrent alle slanger som inneholdt bensin svetta å motte byttast

-lamda sonden va gåen

-grøftalyse fungerte ikkje

-kjørekomputeren va ute av drift

-det va ikkje annlegg i bilen, allt som hadde med lyd å gjer va enten kaputt elle va ikkje t stede

-glidere i frontrutene va utsletne

-brytarane t glasene framme å i takluke motte byttast

-lysbrytaren t hovedlyse motte byttast

-alarm og sentrallås fungerte ikkje

-ytre dørhondtak på venstre dør bak va knekt

-bilen lek eksos

-frontfangaren å grillen hadde fott seg ein smell på høyre hjørne

-vindusviskermekanismen va oppbrukt (kjennt problem)

-rattet og girkula var totalt utslitt

-speedometert var ødelakt (flass)

Tross allt dette klarte eg å sjå ein bil c d konne bli noge utav t slutt :)

Men sie eg va å e student c motte eg fusst fiksa d viktigaste å videre la oppussingen av bilen gå øve lengre ti :) eg ska prøva å få fatt i bilder av d mesta men, desverre har eg kje bilder av allt så eg har fiksa :(

Bilde frå anonse:

hjub10a3tf8sppi5uy5u.jpg

Bilde itte ein bon:

xvw1ilxnbb0jhowutd8z.jpg

Bilde av skaden:

qy03kr18fdhkc21ofk3r.jpg

Legge o opp nogen bilder eg tok i sommar:

e6wz2t4zryc3disuaxqg.jpg

sbply0mhcts7g3ap12it.jpg

r530m9lahs510zvwroz5.jpg

8czfo7qpwomf39vyevfy.jpg

g159p0bxdrqg4zu3ix97.jpg

1uf3f5qai17nth9ukfmh.jpg

c540gfo1n86hjiz0t2a2.jpg

xlz39ef5nf1eieicvyge.jpg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har bygt meg annlegg i bilen :)

Annlegge består hovesaklikt av ein berbare pc å ein touch screen, et mb-quart frontsett, to Mmats 12" elementer, to boss forsterkerar (ei monoblock på 3,5kW å ein 4-kanals på 2kW), å nogen go clarion høytalerar i hattahyllå. Eg har o lydissolert bilen :)

Så sie eg hadde lagt ut nogen tusen på dette annlegge då c tenkte eg eg sko delta i EMMA (European mobile media assosiation) i Sandnes i sommar så va, barra for å finna ut om d va noge bra d eg hadde gjort :P Eg stilte i den såkallte "sound quality-klassen" då, noge c navne seie møkje om ka innebere, d betyr altså atte d jelle å spela finast mulikt, ikkje høgt men fint :)

Å tru d elle ei men eg fekk ein del skryt å blei kåra t vinnaren av den klassen :) noge c kom som ein store øveraskelse på meg :)

Legge her ut nogen bilder frå når eg bygte annlegge:

ueg36zjok6nxfhflzqpd.jpg

f7919e1t24jlscizdha3.jpg

31m5xphr6ueo1bowsyes.jpg

j3zahd96wdr6l3pdccgr.jpg

q2zaevgp91sq0y8252fv.jpg

qvfcd3zcdoo3jmal3pxy.jpg

kxo8c1vg1viu3pj7f6f3.jpg

a3a1njkaqcuhsucfamzq.jpg

1irximi5qwc1fx292j86.jpg

pi1dvwu1si6nl9i26zuo.jpg

pzycrv00z0i50aaxzng9.jpg

8yu4x6aukhapr9inux1d.jpg

uzn37bcyyp1on09s9w1z.jpg

6ymznk587d4olauhxm2l.jpg

oj6g0nngv9vl25tbuw8b.jpg

q8fajt3lnb39wxl6hbio.jpg

bbn1skrsygmvct10zi07.jpg

546znqyrk53ompnj8n78.jpg

2dui7m7w7kxx0i8bx1gd.jpg

crrlnr7do3k1e8jcwdbp.jpg

Skrevet

takk for komentarer :) bassen i bilen er veldig bra, har full kontroll på elementene med monoblocka :) kassen er også spesialbygt for å klare å bevege lufta som er inne i bilen, siden vi vet at lyd er luft i bevegelse så er det ikke vits å prøve å bevege noe annet, f.eks karosseri. Det er grunnen til at begge elementene i tillegg til bassrefleksen er vendt inn mot kupeen gjennom midtarmlene bak. Kassen var litt komplisert å bygge med tanke på å få den korrekt størrelse, en desiliter feil her kan ødelegge mye :/ Utnytter bare 50-70% av effekten i monoblocka å basselementene på grunn av at dette selvfølgelig må stå i stil med resten av annlegget, men fordelene med å overdimensjonere denne delen av annlegget, spesiellt forsterkeren på basselementene er at da får du veldig god kontroll, et eksempel er sangen "one" av Metallica.....litt uti her spiller de med dobble pedaler på stortromma, disse trommeslagene klarer jeg å få helt klart og fint fram med mine elementer, hovedsaklig på grunn av den store forsterkeren, hadde jeg hatt en mindre forsterker ville disse sannsynligvis bare ha blitt bromling elle ett enkelt "donk"

Bilen er senka 60/40 :)

Felgene heter som Larsinnj sier OZ Ceres, eneste dimensjoner disse felgene er produsert i er 17x8,5et15 felgene er produsert til 5 serie så en del valsing må til for å ha di på e36 :)

Er kansje på tide å si at bilen er blitt påkostet 50 000 +- i høst/vinter, bilen er blitt ommlakkert + maaange nye deler, noe av det som er gjort er:

-Nye framskjermer med m3 grill uten blink, framskjermene ble i tillegg varmt opp til de var rødglødende for så å bli valset ut 2,5 cm på hver side

-ny frontfanger (infinity 1)

-Ny grill (facelift)

-nye øyelokk

-Ac-schnitser bakrutesenker

-M3 innsats til den orginale bakfangeren

-m3 sideskjørt

-alle lyktene på hele bilen er nye, det vil si nye frontlykter med xenon og angleyes, nye grøftelys(klarglass), nye blinklys, nye m3 baklykter og nye skiltlys

-Jeg har sveist ny batterikasse bak på grunn av hardt rustangrep

-fjerna hengerfeste

-sandblåst store deler av bilen, slik som orginale kanaler, inerskjermer bak og bak forskjermene. Etter sandblåsing er det blitt behandlet med rød syregrunning og techtyl

-Alle pakninger og lister på hele bilen er nye, deriblant: taklukepakning, list rundt bakruta, skrapelister på alle sideruter(innvendig og utvendig), lister rundt vinduer, alle dørpakninger, samt pakningern som ligger på taket i øvrekant av dørene

-det er blitt montert m3 spel

-m3 dørlister er montert

-nye vindusspylerdyser

-rutene er sotet

-nye innerskjermer som er blitt varmet opp og tilpasset de varmevalsede framskjermene er montert

Og til slutt ble hele bilen ommlakkert :)

Fargen er et komponent sett som er blitt satt opp av meg og lakkereren, det består hovedsaklig av:

-svart base

-så er det lagt blå/violet microflake i 2 strøk klarlakk

-videre er det lagt svart candycolor oppå slik at flak`en ikke kommer frem når det ikke er lys, da ser bilen helt svart ut

-til slutt er det lagt 4 lag klarlakk for å få en veldig dyp finish

Innimellom alle lagene er det selvsagt en hel haug med pussejobb, lakkeringen e utført av Polakken Cubus, å han ska ha all æren av det bra resultate :)

Fikk desverre ikke tatt så mangen bilder av bilen med sommerfelgene på før vinteren kom, men legger ut de jeg har :)

Bilen e klar t lakkering, å mens eg vente på d c har eg prøvesota den eina bakrute ;) Rutene blei btw. tatt ut onda lakkering:

380e6inj47oj78t1gxdg.jpg

pr28nc7sigil80radw2b.jpg

u031bk9qdqh2ov9l70zk.jpg

her ei dei bildene eg har, skjeten å fele va an nå, men eg ska fiksa flærne bedre bilder ittekvart, domt atte ikkje flake`en komme fram på nogen av bildene:

xvfy35991edzygpizjm2.jpg

dopp3ibw2uakpzuntrgq.jpg

7mvz49zxyygibdhu44sa.jpg

zixvck7t3icseazp3iny.jpg

6wazob0qb6frusi5xeky.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...