Gå til innhold

Svindlere Bimmers.no

Wolfeh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg lurte på om det ville vært lurt å lage en liste over personer som har svindlet deg eller andre her på bimmers. Hadde vært lurt for de som bruker kjøp og salg aktivt. Litt kjedelig å betale mye penger for å aldri få varen tilsendt o.l.

Etter hvert som navn kommer opp i tråden, kan jeg legge dem til i denne posten.

Vet ikke om dette er lov, fant ingenting som tilsier at det ikke er det. Men hvis en moderator finner dette imot reglene vennligst steng tråden.

Liste:

Noen? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en selgertråd der folk skriver sine erfaringer. Positive og negative.

Den er litt rotete i lengden så jeg vurderte å lage en side der man kan gi karakterer på brukere på forumet o.l. og flytte alt over i den. Men det tar noe tid så jeg har bare lekt med tankene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff, det blir jo litt som qxl.

Men det jeg tenkte på hver var i hovedsak svindlere.

Det hadde jo vært smart å få opp et sånt system, men vil også være ganske unødvendig i lengden. Er ikke mange som selger ting ofte her, da ville det i så fall vært noen som har mange delebiler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter evt ikke bare med nick, da vedkommende kan lage fler brukere. Navn og adresse er vel også en fordel?

Jeg ville tro det er bedre å sperre ip-en til personen enn å gå ut med personalia på et åpent forum grunnet mistanker om svindel. Man skal være litt forsiktig med å gi ut personlig informasjon om andre uten videre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er en god tanke, så er det mange ting som taler dette i mot...

1. En bruker kan registrere seg mange ganger, så sant han har forskjellige e-postadresser. Brukeren kan sperres på IP-adresse, men hos mange leverandører får man ny IP-adresse når man reseter modemet, så da er man like langt. Det er også helt umulig å verifisere at hver enkelt bruker faktisk er den man utgir seg for å være.

2. De som er ute for å svindle rekker som regel å svindle flere før noen i det hele tatt har oppdaget det. Dras det ut 2-3-4 uker før noen legger ut noe her, så er allikevel en hel haug lurt.

3. Det blir en form for offentlig uthengning, spesielt med navn og adresse. Hvordan verifiserer vi at brukeren faktisk har lurt noen? Hva om noen ikke liker trynet ditt og legger ut ditt nick og sier du har lurt ham? Det blir ord mot ord, akkurat som om det faktisk har skjedd.

4. Hvordan verifiserer vi at de som gir poeng/stjerner/hvadetnåmåttevære ikke er falske brukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant gunnar. Satt å tenkte på det i stad og er klar over alt som kan gjøres for å lage ny konto osv.

Det som dog igjen kunne ha blitt gjort er hvis vi evt måtte ha betalt et medlemsskap elns for å være på dette forumet. Men dette blir igjen litt feil mot deg, da må du jo begynne å "drifte" dette forumet.

Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre med dette, men jeg syns det er for ille at man faktisk skal sette sin tvil til sine medmedlemmer på denne siden.

Det man kan huske på er jo å sjekke om brukeren har 100+ posts osv og om han evt har solgt noe før.

Jeg tok en titt på den andre posten om positivte og negative erfaringer. Den var ganske god, men ble utrolig rotete i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...