Gå til innhold

Spørsmål om hvilke bremser jeg kan bruke på min bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en E46 touring,2002 mod.320dta.

Jeg skal bytte bremser på bilen,da tenker jeg på komplette bremsesett.

Da jeg vil ha bedre bremser på bilen

Hvor store skiver kan jeg ha framme og bak?

Ligger mange sett inne på ebay,men finner ikke for 320diesel.

Hvilke modeller går overens med min bil?

Skrevet

Tja, du har vel forholdsvis ganske bra bremser fra før, ventilert både forran og bak, men kan gå for ventilert samt slissa skiver da, de kjøler enda litt mer.

Vet ikke om du har plass til så mye større skiver uten å bytte/modde kalippere...

EBC har jo sett til greie priser, med ventilert, borra og slissa skiver samt forskjellige klosser, green-, red-, og yellow-stuff der green-stuff støver minst (mye mindre enn org. klosser) men har fortsatt bra bremseegenskaper, yellow-stuff støver mer men har best bremseegenskaper (forruten racing klosser som på sin side ikke funker i like godt i dagliglivet) mens red-stuff er midt i mellom.

Mange her inne som ikke liker EBC sitt bremse utstyr men jeg har det på GT'n samt hadde det på 325'n og har ingen ting å klage på, annet enn litt skriking fra klossene på GT'n, men red-stuff klossene jeg hadde på 325'n var helt stille.

Ellers fins det jo ettermonterings sett for størrre brmsekitt, liten erfaring med det så overlater det til de som kan det :)

Skrevet

320DAT høres ikke ut som noe banebil, og har du problemer med fading på vei har du enten en helt håpløs bremseteknikk, en småvill kjørestil eller julebrus som bremsevæske.

Du stopper ikke noe fortere med store skiver og megakalipere, så på en bil som brukes på veien er det bare tøys. Helt bortkastet.

Skrevet

Hehehe,nei er vel ikke noe banebil.

Men er noe plaga med bremsene,så jeg tenkte hvorfor ikke kjøpe noe skikkelige saker når jeg først skulle bytte.

ca 3 mnd siden kjøpte jeg nye skiver igjennom gs bildeler,monterte disse og ble bra ei stund.Men nå har det begynt å rista i rattet igjen,det er pitte litt ubalanse i felga.Men dette skulle ikke medføre at det blir så masse risting som det er nå.Nå skal det være sagt at jeg ikke bytta klossene,men de så veldig bra ut.

Er det noen som har vært borti dette??

Bare for noen dager siden hadde jeg av kalipperne,på venstre side var stemplet noe tregt.men spruta på 5-56 rustløser.

Etter det gikk det greit,men vist det skulle være at stemplet var tregt.Skulle ikke klossene være mere slitt på denne sida da?

Skrevet

hvis det rister og skivene er nye, vil jeg tippe du har noen ødelagte foringer... var slik på min gamle e36... byttet foringer, all ristinga ble borte...

når man bytter skiver, bør man bytte klosser, slik at de blir slipt til hverandre...

Skrevet

Bare kjøp bremser til 320, 323, 325 eller 328, er samme bremsene.

Det med ristinga kan nok ha med at du ikke bytta klosser.

Skal ALLTID byttes selv om "de ser fine ut" :wink:

Men se over understell og sånt. Ofte noe gåene foringer i bærearm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...