DanielMK Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 Heisann ! På min nye 523i e39 1996 mod har eg eit problem, som ved fleire anledninger berre har irritert meg, men som også ein gong nesten førte til ei alvorlig ulykke på hovudvegen i 80 sona mot Bergen. Når det regner, er det kjekt å ha på regnsensoren. Men, etter ca 20 min STOPPER vindusviskerene, og alt låser seg. dvs, heile "sticka" der man kontrollerer vindusviskere og spyling av ruter virker ikkje. Dette skjedde blant anna når eg var på veg til bergen frå Voss i kraftig regnvær. Ligger opp mot 90km/t, mange biler imot og bak meg, og så plutselig stoppa vindusviskerene. Vinduet blir så og si umulig å se igjennom pga alt vannet, og lysene imot .. Nødblinken på, og bremsa rolig ned - HELDIGVIS gikk det bra .. Dette problemet må fikses Fort ! Det kan jo faktisk vere farlig Er det nokon som har idear? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 hørt med bmw? om det er så ille ville jeg tatt en tur innom de trur jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 Opplevde det selv i fatters 99 520i, hold på å fronte! Det eneste som hjalp var å slå av og på bilen, men det er tydelgivis en SW feil, faceliften min har jeg aldri opplevd dette problemet, ganske stygt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 hadde kontaktet BMW men ikke reis i regnvær! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbrew Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 Har opplevd dette på e46'en min et par ganger, typisk når det regner MASSE. Er temmelig skummelt ja . Jeg renset releet til vindusviskerne, og har ikke opplevd det siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2008 Ok, takk takk. Ja, det er jo fare for liv når dette intreffer .. :S Så når eg er på langturer og ikkje har mulighet for å stoppe når eg vil, så bruker eg vanlig vindus-interval .. tørr rett og slett ikkje bruke regnsensoren. Skal prøve å rense releet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernhell Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Hadde samme problem på min også, og fikk meg litt sjokk et par ganger ja. Er jo typisk at de skulle stoppe i 90 sone når det er mørkt og regner... Har skiftet rele jeg, og problemet er bortevekk. Men nå kjører eg alltid med papir og ei flaske "rain clear" eller hva det nå heter i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 evt Rain off i fra biltema, det funker ganske bra. det er så vidt du trenger å bruke vindusviskerene sjølv om det regner som berre det, vannperlene berre renner vekk av seg sjølv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå