Trond.S Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Så noe filmklipp av bilen fra Rudskogen den 15 mai, men har ikke hørt et kvekk om den siden. Har det ikke blitt noe mer kjøring? Den girkassa der så liten å smekker ut. Trodde sånne sekvensielle saker var store og kompliserte saker jeg. Er den styrt av hydralikk eller åssen foregår girskift inni der? Hilsen Trond
André_S Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 Har vært stille her en stund nå. Grunnen til dette er at det har skjedd en del forandringer i forhold til valg av girkasse, clutch, svinghjul ++i tilegg til dette kommer de lange leveringstidene. Det ble til slutt valg en gir kasse fra Holinger http://www.holinger.de/rd6-s-speed-sequ ... earbox.php En 3 plate clutch og et sving hjul på ca 8 kg fra Sachs Preformance. Nå er Schubert i full gang med installasjon av gir kasse, er en del jobb ettersom tunellen må bygges om.
oddis Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Kjøreopplevelsen må ha vært rå fra før, nå burde den jo bli helt fantastisk! Hvordan settes disse kassene opp, følger det med egen software, eller programmeres fuel cut i motorstyringen? Denne er vel helt clutch-fri? Eller må det til på downshift? 7.20 med Sørlie bak rattet burde gå... tipper Loaded gjengen blir glade
JulianS Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 En sekvensiell kasse har også clutch, men skjaltingen er som på en motorsykkel... Hva kosta herligheten ?
André_S Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 Kjøreopplevelsen må ha vært rå fra før, nå burde den jo bli helt fantastisk! Hvordan settes disse kassene opp, følger det med egen software, eller programmeres fuel cut i motorstyringen? Denne er vel helt clutch-fri? Eller må det til på downshift? 7.20 med Sørlie bak rattet burde gå... tipper Loaded gjengen blir glade Ja man kan bruke tenningskutt hvis ønskelig, men dette kan skape problemer, så vi har valg og kjøre uten. Det innebærer at man må Clutche ved ned giring.
André_S Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 En sekvensiell kasse har også clutch, men skjaltingen er som på en motorsykkel...Hva kosta herligheten ? Det stemmer, men man bruker ikke clutch ved opp giring. Selve girkassen kostet ca. 18.000,- Euro + moms. Men så kommer det jo alt annet i tilegg også, som clutch hus++
Gjest Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Kongebil Tjener du siinsykt godt? eller er du siinsykt blakk nå? Hehe
LianLi Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 18K Euro uten moms 0.0! Steike denne bilen er rå, definisjonen på timeattack
Spiritus Sancti Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Nærmere 100000 for ei kasse? Fy fasan, og jeg trodde JEG brukte penger på bil.. Haha, fett blir det!
hagenisse Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Det innebærer at man må Clutche ved ned giring. Er det noen mellomgass-funksjon eller gjør man det også selv?
André_S Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2009 Det innebærer at man må Clutche ved ned giring. Er det noen mellomgass-funksjon eller gjør man det også selv? Det må man klare selv, hvis det er en nødvendighet
hagenisse Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Det må man klare selv, hvis det er en nødvendighet Er ikke målet å kjøre fortest mulig da? Da er det jo en nødvendighet; mener Stian Sørlie skrev at de flyttet bremsepunktene ganske betydelig etter race-bilen (320d..?) fikk automatisk mellomgass. Er jo helt kurant å gjøre det selv også. Forøvrig kan jeg godt overta denne bilen for en hundrelapp og en bugg. PM hvis det er aktuelt.
JulianS Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 jeg bytter min bil + bilen til hagenisse OG haggenisse mot denne vogna ? (sorry kim)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå