S.Arnesen Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Skal montere xenon på min e46ci. hvor får jeg tak i slike monterings adapter som må til? Mvh S.Arnesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Er det dette du meiner? www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4741 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Passer disse både fjern og nærlys, todleif? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2008 Er det dette du meiner? www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4741 Var det jeg mente vettu. takker så meget, da var det en pakke på vei til meg snart Vet du forresten om det er likt til langlys og nærlys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Bare husk at ettermonterte xenon er forbudt og medfører bøter på flere tusen spenn samt full visning hos bt hvis en blir stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chin_high Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Bare husk at ettermonterte xenon er forbudt og medfører bøter på flere tusen spenn samt full visning hos bt hvis en blir stoppet. Ja vel? Jeg har 6000K kjørelys(ettermontert)... Jeg rulla sakte forbi en snute bil uten at de løfta et øyebryn... Så de er ikke super kåte på å ta biler med ettermonterte lys da??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Enkelte steder er de kåtere på det enn andre, samme som spredere egentlig. Tenkte bare jeg skulle nevne det Tror bt er verre ved en landeveis kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2008 Enkelte steder er de kåtere på det enn andre, samme som spredere egentlig. Tenkte bare jeg skulle nevne det Tror bt er verre ved en landeveis kontroll. Er nok disse mobile tekniske kontrollene som er værst ja. De fleste fra politiet vet ikke om bilen har det orginalt elelr ikke når det kommer til nyere bmw'er, noe som funker til min fordel Man får vel ikke bot for ulovlig xenon? man får vel bare beskjed om å møte opp på trafikkstasjon om 4 uker eller hva det er.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Ettersom jeg fikk vite vanker det bøter, er det forresten i det hele tatt noe en IKKE får bøter for lengre i dette avgifts kåte landet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2008 Ettersom jeg fikk vite vanker det bøter, er det forresten i det hele tatt noe en IKKE får bøter for lengre i dette avgifts kåte landet??? hehe, sant det gett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Passer disse både fjern og nærlys, todleif? Eg veit ikkje men er det same pæretype på både nærlys og fjernlys, so skal vel dei sikkert passa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rapid Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Trodde e46 coupe kom md xenon på alle solgt i Europa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 jeg har xenon 6000 i kjørelys og grøftlys. og 8000 i fjernlys. politi har ikke gløtta på øya når jeg kjører forbi. og xenon gikk rett gjennom EU kontrollen. politiet har vel ikke noe med om du har masse rart montert på bilen di. de kan bare tro og mene hva de vil og kunn sende deg til satans vegvesen så de kan si om bilen er ulovlig eller ikke. politet har vel bare lov til og ta deg for lovbrudd som og kjøre for fort og kjøre med kjørelys og grøftlys sammen. men om du har ulovlige pærer i lyktene må vel biltilsynet si om de er lovlige eller ikke. om du ikke kjører med blå parklys da. da kan politiet ta deg for ingen andre enn utrykknings kjøretøy har lov til og ha blåe lys på bilen. jeg ble stoppet av pilitiet i fredrikstad sentrum en natt for noen år siden i min opel astra GSI. jeg fikk en liste med 8 punkter som de mente var ulovlig med min bil. noen punkter var vel også ulovlig. men jeg fikk ikke bot. eneste var 1 uke på meg til og vise bilen hos BT. alle 8 feilene gikk gjennom og jeg fikk ikke noe bot. eneste de stusset litt på hos biltilsynet var et merke i toppen av ruta. jeg fikk beskjed at i teorien var det ikke lov. men om dett skulle hindre noe sikt så måtte det være om jeg var på fly jakt. bilde av merket fikk også en merknad på eksosrøret av politiet. det bråka for mye og var garrantert ikke lovlig. fikk heller ikke bot for det. og BT kunne ikke gi meg noe problem med det siden det var helt orginalt med opel og GM merker trykka inn både her og der. så jeg tror ikke politiet kan et dritt om bil. men bare gjør det de tror er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 de kan vel kanskje ta deg på feil lysbruk da! siden du ikke har lovlige nærlys.. Men ingen reagerer på det på en bmw uansett da! værre med gamle granadaer og go førr'er med ettermontert xenon! Xenon i tåkelys og fjernlys krever bare at lykta er godkjent for xenon. ikke no spylere eller automatisk justering for å få det godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Greia med org montert xenon i biler er at de har en sensor i forstilliga som hele tia justerer lyktene så ikke trafikken skal bli blendet. Xenon blender ganske bra da det er sterkt lys. Ettermontrete har ikke denne. Derfor er de ganske gira på at dette skal være orginalt montert utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå