hartvix Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Enkelt spørsmål til de av dere som har byttet styreenhet til ABS/ASC. Må man gjøre noen form for resetting eller programmering etter at den er byttet? Har hørt at man slipper å gjøre det hvis man bare bytter en hjulsensor, men det er kanskje verre med selve modulen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Setter du i en helt ny styreenhet må dem variant kodes til bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2008 Setter du i en helt ny styreenhet må dem variant kodes til bilen. Kan man gjøre det med Carsoft eller lignende? Var på EMM og de leste ut "feil spenning til magnetventil" og mente at det måtte være feil i styreenheten, så jeg tenkte å finne en brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PowerPro Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Min bror bytta på sin og den måtte ikke resettes. Var til en e39 dette.. Var kjøpt brukt hvis det skulle ha noe å si. Var også vanskelig å skaffe ettersom det jeg skjønte så måtte de sammenligne diverse nummer på den han hadde og eventuelt den som skulle kjøpes:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Bare å dytte en brukt identisk i. Men ville funnet ut hva som var problemet med spenning, og hvor det lå hen. Holdt på med en Polo en gang som Volkswagen mente var defekt styreenhet til ABS på. De kunne ordne en overhalet for 17000 mente de. Dro den inn på verkstedet mitt for sjekk og der var det et usynlig brudd i en hengesikring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Viktig å feilsøke først og ikke bare bytte deler i hytt å pine. På gamle jobben min var det en som bytta en dieselpumpe til 10000kr uten å sjekke sikringa først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2008 Takker for tips. Er det noen som har en god idè til hvor jeg bør begynne feilsøkingen? Sikringene er greie, men hvordan søke på relè-ene? Jeg regner med at styreenheten ikke sender ut noe spenning når ABS/ASC-lyset lyser, så det er vel lite å måle på der. Finnes lite eller ingen info om dette i Bentley/Haynes desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet April 30, 2009 Forfatter Share Skrevet April 30, 2009 Synes det er greit å avslutte tråder med løsning. Det viste seg at både styreenheten og det ene ABS-relèet var defekt. Kjøpte brukt styreenhet på ebay til 40 USD. Den kom fra en M3 så den måtte typekodes på EMM Sport. Nå virker ABS og ASC-T som det skal ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå