kimvl Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 I dag kom endelig min "nye" og første BMW til Trondheim, en 97 520iA. Etter søvnløse dager og netter med spenning var jeg på terminalen og hentet den. Kjente fra jeg så den en stigende kribling i ryggsøylen som spredte seg til hodet og ørene, det nesten knitret av meg når jeg fikk startet den for første gang. Men klimakset kom først når jeg kjørte, jeg ble regelrett opphisset Aldri mer noe annet enn BMW fra nå av. Var vist ikke løgn det dere har sagt om BMW. Hva med deres første gang? Hilsen lykkelig bmw eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Bilder da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimvl Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2008 Helt orginal, har jo noen planer med den etterhvert, nye lykter, skinn, m5 styling, skikkelige sommerfelger osv. Tror jeg skal ha lastet opp bilde av den i en annen tråd som er død nå, men pytt sann. Tips taes mot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Grattis med bil Husker min første gang i BMW...var jo første bilen også. Kjøpte en E36 316 coupè i Bremen på impuls, da den vi egentlig skulle se på var solgt. Greit nok at det ikke var mye motor, men jeg drømte om coupè og denne hadde gått lite og var strøken. Forhandleren kjørte den på bukk så vi kunne se under og slikt, og da jeg satte meg inn og kjørte etter fatter sin E38 på vei hjem smilte jeg hele veien hjem til Østfold... Samme følelse fikk jeg da jeg hentet touringen min utenfor Drammen...vanskelig å beskrive følelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Første bimmern min var en E30 som jeg brukte 800 timer på å sette i stand. Første kjøreturen var en kveld og jeg ble bare sittende i bilen og var helt skjelven... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 den siste bmw'n jeg hadde, e39 540iat, er den bilen jeg har hatt hittil, som har gitt meg mest glede... henta den i harstad(bor i ca oslo) pg jeg kjørte nedover og gliste fra øre til øre hele veien hjem og flere uker etterpå... BMW, ingen over, ingen ved siden av... bare bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Min første Bmw var en godt utstyrt E36 325 Cab. Første kjøreturen var magisk da det føltes ut som jeg kjørte en rå doning med noen år på baken. Den bilen kostet langt over 600 000kr, noe som var ganske mye i 93. Så var litt status selv om den var 14 år gammel. Savner den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 min første tur i e28 gjorde med frelst! det var en 518, kappa fjører så den lå på gummiputene i bånn, bbs rs, lacksilber fargem shadowline, ALT av understell var UTSLITT, ikke servo, 518 motor med rådebank, og sveisa sperre! til tross for dette så var den 100 ganger bedre å kjøre enn gamle sierran jeg hadde kosta på dulionvis av kroner på under stell når jeg satt meg inni den så gliste jeg bare og da vi satt inn 3,5l i den så fant jeg ut ått sånn MÅTTE jeg ha. og da handla jeg min gamle 520 førøvrig bilde av den slitne gamle børrsa som gjorde meg BMW FRELST! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Min første kjøretur i bmw var minuttet etter jeg fikk lappen. Søskenbarnet mitt stod på biltilsynet å ventet på meg i sin rieger gts stylede 325i 2.dørs.. Gjett om jeg var happy med lappen den dagen Smilte ikke mindre året etterpå da jeg hentet min første E30 i Jessheim Smilte i mange uker etterpå, kjørte døgnet rundt Forresten bildet av bilen dagen etter jeg hentet den: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Som ung gutt likte jeg ikke BMW Dette varte helt frem til jeg var 14-15år. En kompis av meg kjøpte da en E30 323i. Og en annen bekjent hjemme hadde en rekke pene e36`er og Mange rå E30`er. Til og med en M3. Noen kjøreturer med flere av disse, og masse reklame fra eierne vekket interessen Min skepsis til BMW vedvarte imidlertid, og før jeg ble gammel nok til å ta lappen hadde dette inntrykket sluppet taket såpass at jeg kjøpte meg Opel. På samme tid begynte jeg å kjøre E30 325en til en kompis ganske mye, denne blåste liv i BMW-interessen. Jeg hadde faktisk 2 Opel Vectra B, og begge disse ble nedkjørt. Når jeg fikk utbetalt pengene for den siste begynte jeg å tenke meg om. Omentrent på samme tid ble jeg kjent med en kar som hadde en E30 med 745i motor og ca 360hk, satt på i denne endel. Og fikk i tilegg prøve en M535i. Etter dette var jeg totalt solgt og kjøpte meg min første BMW. Riktignok en diesel. Hadde nemlig kjørt litt Omega med chippet 2,5tds, og likte motoren. Mest p.g.a. ytelse/økonomi/mulighet til å få pappa til synes at det var ok å kjøpe BMW.....hehe Pr. dags dato kan jeg ikke se for meg at jeg kommer til å kjøpe noe annet enn BMW. Kjører 02 320dt m-tech i dag. Har en drøm om en strøøken E30 i tilegg til denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Min første BMW er den jeg har nå, en E30 325i M-Tech 2. Bestilte enveisbillett fra Gardermoen til Tromsø, så du kan si jeg var rimelig spent/nervøs på hvordan bilen egentlig så ut(man kan jo aldri stole 100% på folk man ikke kjenner), men jeg ble ikke skuffet. Bilen var som jeg hadde blitt fortalt, og jeg kjørte 140 DEILIGE mil hjemover! Tidligere eier er Patrick_B her inne på forumet. Bilen taes godt vare på og kjøres selvfølgelig ikke på vinterstid. Har akkurat kjøpt julegave til den nå- noen 17" BBS RS som jeg gleder meg til å få på Dette blir 100% sikkert ikke den siste BMW'n mitt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo4x4 Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Som 18 åring sa jeg at jeg aldri skulle ha bmw, har egentlig vært litt bortskjemt med biler. Hadde i løpet av mine første 15mnd(med lappen) både honda prelude, vectra 2000 4x4 turbo og mazda 323 gtx/r. så en dag, ringte tlf, en som ville bytte i en e36 320 "m3". Dro da for å prøve denne, da var det gjort. siden dette har jeg hatt alt fra e21 til e39. Kjører i dag 91`e34 520ia som vinterbil, og 88` e30 335i som sommer/lekebil.. STOOR FORNØYD!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Min første BMW hadde jeg igrunnen kjørt litt allerede når den var i forrige eiers (min bror) varetekt. En ny følelse når jeg visste at den var min og bare min. (Egentlig mest Elcon sin, menmen). Når jeg kjøpte den kjørte jeg den hjem fra austlandet til vestlandet på en nydelig sommerdag. Var en nydelig tur, glemmer aldri den 6er lyd, kjempebra kjøreegenskaper, forbikjøringer med letthet og et bensinforbruk som slett ikke var så ille som alle skal ha det til Det var en fin dag og en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavesen Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 begynte livet på veien med en corrado g60. skulle aldri ha meg bmw noen gang. men så en dag kjørt jeg en kompis til oslo for å hente en e36 318 sedan . med mye som skulle vært byttet , så fikk jeg prøve den en tur der inne før vi reiste hjemover. da var jeg solgt. når jeg kom hjem den kvelden la jeg corrado`n ut for salg. etter stund ble jeg kvitt den . så bar det til oslo for å hente bmw. en E36 320ia coupe. som etter ikke veldig lang tid ble bygd om til manuell. som skal snart under kniven igjen for å bli 328 . er som de sier, en gang bmw altid bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Vil ikke dra den like langt som stian å si en gang bmw alltid bmw, men skulle aldri ha bmw jeg heller. Helt til jeg satt i baksetet på coupe'en til kristoffer (gnmfr). Neste bil blir nok også bmw men tør ikke si det aldri blir noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå