krofarn Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Hei har en 1993 modell 316i e30 touring. Er veldig glad i bilen men ønsker veldig å få en diesel bil, så jeg lurer på om hvor omfattende det er å bytte fra bensin--> diesel motor, om det i det hele tatt går. hvis det går, er det mulig å få godkjent dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2008 bump.. Ingen som vet/gidd å svare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chin_high Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Hei har en 1993 modell 316i e30 touring. Er veldig glad i bilen men ønsker veldig å få en diesel bil, så jeg lurer på om hvor omfattende det er å bytte fra bensin--> diesel motor, om det i det hele tatt går. hvis det går, er det mulig å få godkjent dette? Du må sikkert bytte motor og greier ja... Hvis du vil ha det billigere så ville jeg heller blanda etanol... selvom jeg tviler på at det er godt for Bmw(Sa ihvertfall Stenshagen om bilen min (e39 520IA)) du kan høre med bilen din... Du kan kanskje installere gass. Har en kompis med en 740 som har gass, men det tar stor plass... Uansett hva du gjør så er det sikkert billigere å kjøpe ny bil... Hvis du bytter motor så må du sikkert bytte mange andre deler som blir ganske dyrt... Når det gjelder godkjennelser så vet jeg at alt av endringer koster no ekstremt i forsikringer... Når det gjelder vegvesenet så må du få en diesel i 316t og ikke 318t,320t for ellers blir det DYRT... Vet ikke hva det koster å få godkjent bare bensin til diesel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Selve ombygging vil koste det delene koster + evt arbeids hvis du ikke gjør dette selv. Selve godkjenningen hos Biltilsynet koster ikke stort, men ta å send en søknad til de FØR du går igang med evt ombygging. Har bilen vært 10 år i Norge trenger du heller ikke betale avgift for et høyere HK antall. Når det gjelder forsikring så kan du vel fortsatt ha bilen forsikret som den er idag trur jeg, eller du kan evt forsikre den som f.eks en 316d hvis det er dette du hadde bygd om til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Har bilen vært 10 år i Norge trenger du heller ikke betale avgift for et høyere HK antall. WOot? Forklar: p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Har bilen vært 10 år i Norge trenger du heller ikke betale avgift for et høyere HK antall. WOot? Forklar: p http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 hadde hvertfall ikke tatt meg bryet med å bytte motor til en diesel motor, men det er meg da, stor motstander av diesel.... Ikke ødelegg bilen din med å bygge den om til diesel, kjøp heller eventuelt en som allerede er diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Selg din Kjøp min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Hvilken dieselmotor skal du sette inn ? Hvis du skal få en bil som er billigere enn 316, bør du i alle fall gå for en 318tds motor. De gamle td motoren vil ikke være billigere i drift. En annen ting er hvis du setter opp et regnestykke på hva et slikt motorbytte vil koste og fordele det på de årene skal ha bilen. Så må du kjøre maaange km for å at du skal tjene/spare penger på et slikt bytte. Dette var mer reelt før da diesel var mye billigere enn bensin, mens diesel er i dag dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krofarn Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 tenkte en 318tds. Tenkte ikke å bytte for økonomien, men en blanding av litt bedre drag i motoren og litt økonomi.. Er ikke noe jeg har en seriøs plan om å gjøre men en tanke æ har i luften. hvis det lar seg gjøre blir jeg å gjøre det en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Høres ut som dårlig deal å bytte til Diesel.. Men hvorfor prater alle om 318 td osv.. E30 kom med 324, altså M21D24... Enkleste er å bytte til denne motoren i E30'n, men det er jo bare tull.. Bytt heller til en stor bensinmotor.. Bensin er billigere enn Diesel om dagen ; ) (Og bytte til f.eks E36 Diesel motor er jo tungvint til de grader, da dette ikke går rett nedI ) https://www.koed.no/2.4.asp?kattype=e30 ... direction= Herlige saker, putt den nedi å tut og kjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 KJØP NY BIL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Hvis du vil ha en bil som er billig i drift så kjøp deg en Golf/Passat stasjosvogn med 1.9tdi. BMW dieslene på 90' tallet kan ikke sammenlikenes med 1.9tdi når det gjelder forbruk. Har erfaring med den gamle e28 525td, 318tds og nå 525tds e39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 En 316 drikker vel ikke så mye bensin om man kjører riktig.. Selv om jeg ofte bruker rett under 1l/mil... Hva er grunnen til at du vil bytte til diesel da? ser ikke akkurat noe vits i bytte til 318tds for mer effekt iallefall.. I e36 er vel dette den modellen som akselerer tregest av alle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Hvis du vil ha en bil som er billig i drift så kjøp deg en Golf/Passat stasjosvogn med 1.9tdi. BMW dieslene på 90' tallet kan ikke sammenlikenes med 1.9tdi når det gjelder forbruk.Har erfaring med den gamle e28 525td, 318tds og nå 525tds e39. Hvorfor ikke? 318tds må da absolutt kunne sammenlignes med denne 1.9tdi. Når det kommer til 2,5tds er jeg tildels enig, for den bør ikke sammenlignes med 1.9tdi. 2,5tds er tross alt en helt annen maskin med 53hk mer..... Min 325tds hadde et forbruk på alt fra 0,5 og aldri over 0,8. Det er ikke dårlig til å være en såpass stor 15år gammel motorkontruksjon. Er ikke i tvil om hvilken av disse to motorene jeg selv ville valgt. God jul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå