Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Absolut... uttalelsen om at E36 er den 240´en virker plausibel... uansett motorisering. Personlig mener jeg at modellen har en tendens til å bli mer Harry med større motorer iom. at de mindre motoriserte modellene ofte fremstår som mer eller mindre originale. Ingen unge med æren i behold vil vel kjøre rundt i en E36 uten ekstra plastikk og med originale 15" felger... og der ligger også forskjellen... :wink:

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Absolut... uttalelsen om at E36 er den 240´en virker plausibel... uansett motorisering. Personlig mener jeg at modellen har en tendens til å bli mer Harry med større motorer iom. at de mindre motoriserte modellene ofte fremstår som mer eller mindre originale. Ingen unge med æren i behold vil vel kjøre rundt i en E36 uten ekstra plastikk og med originale 15" felger... og der ligger også forskjellen... :wink:

er jo ikke de modellene med stor motor som blir brukt som harry volvo biler da. folk som kjører litt nyere e36 som 323\328 ja 325 også ( pris). er disse billige slitne 318\320 sedaner fra tidlig 90 tallet som blir pimpa opp med volvo stash :P

er iallefall slik her i mandal. alle har bmw nå , men alle kjører jo rundt i skikkelig slitne sedaner til 10 tusen.

er kremen som tar vare på bilene sine her. og de har somregel dyrere biler en kjennomsnittet

Skrevet

er disse billige slitne 318\320 sedaner fra tidlig 90 tallet som blir pimpa opp med volvo stash :P

Poenget er ikke at E36 blir pimpet opp med Volvo stash, men at de blir pimpet opp som en gammel 240... :wink:

Skrevet

er disse billige slitne 318\320 sedaner fra tidlig 90 tallet som blir pimpa opp med volvo stash :P

Poenget er ikke at E36 blir pimpet opp med Volvo stash, men at de blir pimpet opp som en gammel 240... :wink:

ja var det jeg mente, fikk det bare ut litt feil. monsterstyling på bmw e jo aldri feil :lol:

Skrevet

meget enig her. begynner og bli mye E36 blandt undom/rånere.

er på leting etter en E36 selv for tiden da. men ikke fordi det er en sprek bil. og da mener jeg sedan. (cupe`n er fin.)

jeg skal ha en 316/318 siden de er billige i drift. den skal brukes til og fra jobb. bor i fredrikstad og jobber i halden 1 time hver vei og 90 km om dagen er ikke billig med 7er :P

så en E36 sedan til maks 20 000 er da en bra bil og bruke til og fra jobb. og som lekebil i vinter. da er det lissom ikke så farlig om jeg vraker bilen heller. er jo bare en E36 sedan lissom.

E30 vil jeg ikke kjøpe som en vrake bil. de er flotte biler som det ikke er for mange av lenger. så en fæl E36 er en fin bil og bruke ihjel...

en 240 med amerikansk V8er er ille tøft. det kunne jeg faktisk vurdert og ha.

Skrevet

Først og fremst er det synd at 240 blir sett på som en jævla rånebil. Billig og sikker bil med deletilgang fra himmelen(akkurat det er vel kanskje takket være: ja nemlig- rånerne;) ) samt. bakhjulstrekk og et relativt bredt utvalg av turbomotorer hvis man skulle ønske å sette inn det. Blir ikke bedre, selv om den original ser utrolig kjip ut.

Som gammel Volvo-eier kan jo jeg legge ut noen bilder som JEG mener er et bevis på at gamle 240'er kan bli små-tøffe og ikke nødvendigvis så rånete ;)

240TICvrstingfelger.jpg

Volvo242TICeuro-1frasiden.jpg

Volvo244Turbostrken.jpg

Litt for knall farge på denne oransje her, men ellers helt rå.

Volvo242MAXISsin16v.jpg

Volvo242TIC450hk16tomCompCXfelger.jpg

Volvo242T69x18comp.jpg

Volvo244perfekt.jpg

Volvo244GrAReplikaposituraaahh.jpg

Søt jente iallefall ;)

KnulleVolvo.jpg

Skrevet

Må vel bare innrømmet at det er sedanen som desidert er den bilen i Norge i dag som blir mest brukt som rånebil.. Ser flere av den hver dag enn jeg ser volvo nesten..

Coupen er det vel kanskje ikke like mange av som sedan?, samt at de er ettertraktet siden flere liker den, og da er jo konkurransen litt større når det kommer til å få tak i en..

Har jo E36 sedan selv, og det var flere begrunnelser på hvorfor jeg ønsket å bygge på sedan karosseriet. Ser du bort fra at det var det jeg hadde, at jeg syns det er praktisk, og at jeg syns det er mer bøllete med en en breitbau med 4 dører, så telte det også mye å bygge en bil som ikke de fleste hadde. Spesielt er det tøft å møte harry-sedaner og vise de hva de egentlig burde gjort med istedet for å sette på monster styling..

Vet bare om meg og Spiritus Sancti med Breitbau sedan? Noen som vet om fler i Norge?

Skrevet

Søt jente iallefall ;)

KnulleVolvo.jpg

Ja... hun var en pike etter min smak også... :D

Jeg er delvis oppvokst i en Volvo 245 (240 stasjonsvogn), men Volvo ble allikevel ikke mitt bilmerke. Volvo handler kun om sikker transport og det er ikke nok for meg og min bilinteresse.

Skrevet

Søt jente iallefall ;)

KnulleVolvo.jpg

Ja... hun var en pike etter min smak også... :D

Jeg er delvis oppvokst i en Volvo 245 (240 stasjonsvogn), men Volvo ble allikevel ikke mitt bilmerke. Volvo handler kun om sikker transport og det er ikke nok for meg og min bilinteresse.

Ja og nå til dags en bitteliten andel forbruk på mila.. Noe som gjør at volvo synker enda mer..

Skrevet

Ja og nå til dags en bitteliten andel forbruk på mila.. Noe som gjør at volvo synker enda mer..

Hva mener du med det egentlig?

Skrevet

Volvo er sikker transport, og en bitteliten andel med kompromisser der man skal kjøre lengst på litern med bensin.. Ser jo det på brosjyrer mamma og pappa har hatt. De er inne i sin første (og siste) periode med c30. Før dette hadde de en periode med V50, og 3 perioder med V40.. Alle periodene var 3 år.. I samtlige brosyjerer jeg har sett er det lagt vekt på forbruket.. c30en bruker vel nedi 0,7 på mila..

Personlig liker jeg biler med høyt bensinforbruk.. Så i mine øyne synker nyere volvo enda litt til av dette..

Skrevet

Volvo er sikker transport, og en bitteliten andel med kompromisser der man skal kjøre lengst på litern med bensin.. Ser jo det på brosjyrer mamma og pappa har hatt. De er inne i sin første (og siste) periode med c30. Før dette hadde de en periode med V50, og 3 perioder med V40.. Alle periodene var 3 år.. I samtlige brosyjerer jeg har sett er det lagt vekt på forbruket.. c30en bruker vel nedi 0,7 på mila..

Personlig liker jeg biler med høyt bensinforbruk.. Så i mine øyne synker nyere volvo enda litt til av dette..

Ja, det er du rett i. Men så har vel hovedsaklig Volvo siktet etter den "voksne" kundegruppen og lagt vekt på å lage en bil for Ola Nordmann. Iallefall, tror jeg, at det finnes flere entusiaster blant BMW-folket enn det gjør blant Volvo-folket..og med entusiast så mener jeg ordentlige entusiaster. Ikke de som har hatt Volvo hele livet bare fordi "det ligger i familien" eller fordi "det bare ble sånn".

I tillegg så høres det jo ut som de tenker og fokuserer veldig mye på miljø når de nevner dette med forbruk, utslipp etc. over alt hvor de promoterer Volvo. Boooring..

Mulig de faktisk gjør det også, men de lykkes iallefall ikke med det i praksis.

Skrevet

Får og være ærlig. jeg ville heller hatt en 240 istedenfor en e36 sedan. såntno som ut slipp og forbruk driter jeg milevis i. som torek sa kan di være litt kjedelige som orginal men de er ikke bygd for 18 åringer de er bygd for den litt eldre generasjonen. men det er ikke stort som ska te før de ser kanon bra ut. bare se på bidene feks. man kan ikke si det er stykt. og traktor kan man hvertfall ikke kalle de de er fullstendig ubrukelig på jordet tro meg. har hatt 4 stk. er man på jakt etter en konfertabel kjedelig men en bil som alle har som man sette all mulig plast på kjøp en e36 316i. men ska du ha en bil hvor komfår ikke så viktig men du kører med et lite glis om munn kjøper du en litt senka 240. :D

Skrevet

Mange av volvobildene som er lagt ut er 242...en litt annerledes bil..veldig få fine 240....Jeg hadde ALDRI kjørt 240 uansett hva...kjørt den engang..fyfaen for en møkkabil...denne hadde tydeligvis r-sport trekk og ratt...kvalme saker...som å sitte på flat pappbenk og styre en buss...nope..ekleste jeg noensinne har kjørt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...