Robin L Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 hei. den ene justeringa på setet mitt er død. det gjelder comfortsetene til e38. det er den knekken midt oppe på ryggen som er ødelagt. den står helt bakoverlent, og det er litt ubehagelig å sitte i det setet nå.. når jeg trykker på justeringsknappen, skjer det ingen ting.... hvordan får jeg av den plata på baksiden av setet? noen som vet hva det koster for en ny slik motor?
Robin L Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 nå har jeg fått av bakplata.. jeg målte på motoren om den får spenning, men det gjør den ikke. så da begynner feilsøkinga... finns det noe skjema over det elektriske i setet?
Robin L Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 har nå feilsøkt litt mer. jeg har funnet ut at det er spenning fram til motoren likevell. jeg har ohm`et motoren, den er 3ohm. moen andre måter jeg kan teste motoren på da? noen som vet hva en ny motor koster?
Ørjan_S Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Ja det finnes skjema, men for å få hjelp kan det kanskje være en ide å gi litt mer info enn e38? (Minne på sete eller ikke osv.....) Er det en vanlig elektromotor kan den testes med å sette spenning på den...
Robin L Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 setene kommer fra en 1994mod e38, 730i. det er som sakt komfortseter det er snakk om. det var minne i den bilen de ble tatt ut fra, men jeg har ikke lagt opp til dette... jeg har ohma motoren. husker ikke nyaktig,men var ca 10ohm. og det er spenning fram til motoren... hmm
marius325i Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Som Ørjan_S sier, sett spenning direkte på motoren. Først har du målt motoren til 3ohm, senere er den blitt 10ohm..? Dersom det er bare 2 ledninger til motoren, dvs + og - så er det en smal sak å se om den fungerer ved direkte spenning, men dersom det er flere ledninger, + og -, samt styrestrøm i tillegg så kan det jo bli litt mer vrient å teste, men det skal absolutt være mulig å prøve seg frem..
Ørjan_S Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Mange pinner er det i tilkoblinga til motoren? Tar jeg ikke mye feil er det forskjell på de for minne og de uten. Online WDS (koblingsskjema) http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/index.htm
Robin L Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 hehe,husker som sakt ikke hvor mange ohm den var på det går 2 ledere inn på den ja. mulig det ikke er minne på akkurat denne justeringa?! mulig å teste med å settepå en 12v trafo da?! gammel mobillader eller no?
Bjørn 320 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Viss du måler f.eks 3 eller 10 ohm og du får spenning, så bør motoren gå... Men uansett kan du prøve å sette spenning direkte på motoren. Du kan jo bruke f.eks eit bilbatteri eller ein batteriladar, vil tru at ein mobillader e.l. leverer alt for lite straum...
Robin L Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Skrevet Januar 4, 2009 takker for hjelpa!! skal lete framm batteriladeren til bilen,så får vi se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå