Gå til innhold

Er d SÅ vanskelig å bytte frontfanger på en E46?Sitter fast

BimmerE46
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle til å sette på M-tech 2 fangeren på bilen i dag, og det gikk ikke akkurat som forventet. Har gjort dette på min forrige bil (e36) og tok ikke lang tid i heletatt. Men på e46'n min så sleit jeg som faen, og sliter fortsatt.

* Begynte med å ta av listene på originale fangeren, og skiltet.

* Skrudde ut de småskruene foran framhjula, de på innerskjermen.

* Tok så av blinklyktene, og hovedlyktene, bare det var jo et helvetes prosjekt, (når man ikke har gjort det før) pga lyktespylerne.

* Så skrudde jeg ut det 3 store mutterne som sitter på hver side, de som holder støtfanger jernet.

Så da jeg trodde at jeg kunne bare dra den ut, så sitter den fortsatt fast. Den er jo poppa fast i feste, og når man drar i fangeren opp og ned bare for å se hva som holder den igjen så beveger grilldekselet seg og alt som er mellom radiatoren og frontfangeren.

Noen som aner hva mer som må skrus av???? Kan vel umulig være at jeg må demontere alt fram til radiatoren for å få av en fanger????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrudd ut de 2store boltene som holder fast fangeren? Tok meg 5min og ta av den gamle fangeren. Trenger ikke av med lykter eller blinklys.

Om jeg husker rett så er det følgende:

2stk 13? torx som holder fronten. (2store hull midt i fanger)

Små klips under fanger (Som går i plast under motor)

Små skruer i hjulbuen.

Da skal fangeren slippe. Husk og ta av ledningen til tåkelysene!

Når den er av, så fester du bare skinnen på nye fangeren din, smeller i tåkelysene, og skrur frontfangeren på samme måte du fikk den av. Tar max 30min. Kan godt gjøre det for deg, om du bor i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke sant, det var ikke værre enn det.

jeg tenkte meg at det kunne jo umulig være så dumt å vanskelig å bytte en fanger. men første gang jeg gjør dette på denne bilen.

og jeg har da stått/ligget/bannet i 3 timer minst forgjeves, :) hehe, men jeg har også da lært en del om min nye bil. Har omtrent demontert hele fronten nå. hehe.

jeg bor i østfold, og tror ikke det er så nærme deg, så blir vel ikke noe lønnsomt at du gjør det, men ellers hjertelig takk for tilbudet og ikke minst hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...