Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting eg lurer, importerte ein m3 E36 fra tyskland for litt siden.. Der er ikkje skjermer med blinklys.. Er dette noe eg vil få problem med, med tanke på Eu kontroll?

Har bjynt å tenke litt over dette siden alle kompiser og slikt spør..

Og når eg ser på alle bilde av biler som ligger her, så har alle blinklys i skjermen :S

Skrevet

fikk du skilter på bilen uten blinklys i skjermen? jeg måtte bore hull å styre på, fikk mangellapp på det hos bt når den skulle vises førstegang i norge.

Skrevet
fikk du skilter på bilen uten blinklys i skjermen? jeg måtte bore hull å styre på, fikk mangellapp på det hos bt når den skulle vises førstegang i norge.

Gjekk rett gjennom kontrollen ja, så fekk skilt uten problemer

Skrevet

Det er en 1'er feil, men en 1'er feil skal utbedres av eier, men trenger ikke vises. Dersom det kommer frem at dette er en gjentagende 1'er feil vil du få en 2'er feil..

Skrevet

Det er 2er-feil, og utbedres slik:

Biltemablinklys til 10,- kobles til blinklys via en ledninga over skjermen og inn i motorrom. Når godkjent, riv driten av bilen og spar på til neste eukontr.

Nyt livet uten sjenerende blinklys ;)

Skrevet

Jaja.. har lest det selv at det praktiseres litt forskjellig..

Når bile har vært på norske skilt en stund, og fortsatt ikke fått ettermontert, ser jeg jo at bør gis 2'er feil..

Uansett,, jeg fikk 1'er feil og måtte utbedre siden jeg skulle til etterkontroll hos BT 14 dager senere..

Skrevet
Bilen blei jo godkjent slik når eg importerte den.. Kan ikkje endre mening når eg skal på eu.. Godkjent er godkjent ;)

He-he - ok, du har overbevist meg.:D

Nå trenger du bare overbevise dem som skal godkjenne bilen.;)

Men helt seriøst så har jeg sett importbiler som sikkert har gått gjennom 4-5 EU-kontroller uten å få anmerkning for manglende sideblink. Men treffer du på den riktige (dvs. gale) personen på jobb når du skal ha bilen til kontroll, slipper du ikke utenom.

Det finnes opptil flere her på forumet som har montert midlertidige Biltema-blinklys for å få bilen godkjent, og fjernet disse igjen etterpå.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...